XXL Nutrition

Wat aan groente en fruit?

Dagelijks een appeltje, soms wat meloen, aardbeien of ananas.
Ook dagelijks rauwkost als lunch en zo'n 1 a 2 ons groente (groen spul of tomaten) bij het diner.
Minimaal dus :o

Rijst, granen, rundvlees, kip, allemaal bekende voeding die grotendeels van de lifters wel eten. Maar nu vraag ik me af wat voor groente en fruit jullie allemaal eten en waarom (geen het is gezond post, maar ook uitleg)?

Spinazie: Lekker, goedkoop (ingevroren iig), goede micro's en bevat zelfs nog redelijk wat eiwit.

Broccoli: Zelfde redenen als spinazie

Wortelen: Dan heb ik iets te snaaien in de koelkast liggen voor tijdens het cutten.

Wokgroente (oosterse/chinese vaak): Makkelijk want voorgesneden, goed te gebruiken in omelet of bij woknoedels, in te vriezen.

Tomaten: omdat die vaak in de aanbieding zijn en omdat ik hier vaak saus van maak voor over de kip/gehakt.

62kg, als ik jou was zou ik wat meer ander dingen eten dan alleen groente.
Ehm.. Ik had toch niet gezegd dat ik alleen maar groente at? Don't you worry 'bout me. Ik eet 3500kcal per dag. Ik eet veel van alles. Dus óók veel groente.

Vanwege een vervette lever (waarschijnlijk aangeboren) eet ik heel veel fruit op advies van mijn dokter.

Ik neem een volle bak (ten grote van een bak schepijs zeg maar) fruit mee naar me werk. Daar doe ik in: 250 gram aardbeien, hele banaan, hele kiwi, halve peer en een halve appel in. uiteraard wel in stukken gesneden ;-)

Om half negen eet ik de helft leeg en om half 2 de rest.

Ik eet alleen paprika omdat ik momenteel ook in de cut zit en ik het lekker vind. Per 100 gram is het lager dan 30 kcal dus dat kun je goed verdragen. Neemt ook de neiging om zoete dingen te eten weg voor mij. Zo snij ik het altijd in super veel reepjes en eet ik het bij mijn kip op. Zou die droge kip anders niet wegkrijgen zonder. :p

Begrijp niet hoe iedereen altijd klaagt over droge kip. Gaat er tijdens het koken toch iets mis.

Terug
Naar boven