Fitness Seller

Wat allemaal testen voor je weer met kuren begint

Hoi Galen,

Ik heb morgen een afspraak met de uroloog over de uitslag van het MRI onderzoek.

Ik kan dus wel al de uitslag lezen in mijn dossier

Dit stond er oa.

Er is een zeer klein focus van sterk verlaagde signaalintensiteit rechts in de perifere zone apicaal tegen de transitiezone aangelegen met restrictie van diffusie passend bij een klein focus van hooggradig prostaatcarcinoom, PI-RADS?4. Kan eventueel MRI geleid worden gebiopteerd.Beiderzijds dorsaal in de perifere zone lichte hypo-intense veranderingen met wigvormig aspect passend bij prostatitis DD laaggradig prostaatcarcinoom. PI-RADS?2.
Conclusie:Klein focus van hooggradig prostaatcarcinoom van 6?mm apicaal lateraal rechts in de perifere zone.Geen lymfadenopathie.

Het gekke is dat pas 8 maanden geleden mijn PSA ging stijgen (laatste maand 3.1) en ik iets meer last had van mijn prostaat.
Ik denk dat de AAS, hoe weinig ook gedoseerd dit heeft getriggerd omdat ik vantevoren een goede PSA waarde had. (1,2)
Anders kan ik het niet verklaren.
Hoe is de situatie vandaag de dag...?

Hoe is de situatie vandaag de dag...?
Wel, volgens de Uroloog heb ik geluk gehad. De MRI gaf verdenkingen aan maar uit de biopten kwam helemaal niets verontrustend uit gelukkig. Mijn PSA was ook iets lichterlijk gezakt. Kennelijk is er sprake van benigne hyperplasie dus goedaardige prostaatvergroting.
Ben echt wel opgelucht want ik zag de bui al hangen.
Bedankt voor de interesse!

Wel, volgens de Uroloog heb ik geluk gehad. De MRI gaf verdenkingen aan maar uit de biopten kwam helemaal niets verontrustend uit gelukkig. Mijn PSA was ook iets lichterlijk gezakt. Kennelijk is er sprake van benigne hyperplasie dus goedaardige prostaatvergroting.
Ben echt wel opgelucht want ik zag de bui al hangen.
Bedankt voor de interesse!
kuur of cruise je nog ?

Hoe is jouw herstel gegaan dan...ivm leeftijd, nog iets van pct gedaan?
Nee helemaal niks.
Ik pakte vantevoren alleen maar lichte zomerkuurtjes.(met PCT+ HCG)
September 2022 was ook het laatste.
Herstel is goed verlopen.
In mijn laatste bloedtest waren al mijn hormoonwaardes mooi in het middan van de ranges.
Test was zelf 17,5.
Voor iemand van 51 niet echt verkeerd lijkt me:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven