MuscleMeat

Wat als gyno niet weg gaat na kuur?

Toch wel? Maar dan toch eerder vanwege de oestrogeen-onderdrukkende eigenschappen en niet het vermogen om de testes weer op gang te brengen, niet? Mij is altijd verteld dat zolang je nog exogeen testosteron in je lijf hebt zwerven, nolva de natuurlijke productie niet op gang kan brengen.

Het gaat in deze ook niet om het op gang krijgen van de eigen test aanmaak. Test exogeen toedienen betekent immers onderdrukking. Maar zoals je terecht aanhaalt gaat het hier om oestrogeen te onderdrukken, hetgeen gezorgd heeft dat de Gyno kan ontstaan. Door de Nolva toe te voegen zal de gyno stabiliseren, verminderen dan wel verdwijnen.

Het gaat in deze ook niet om het op gang krijgen van de eigen test aanmaak. Test exogeen toedienen betekent immers onderdrukking. Maar zoals je terecht aanhaalt gaat het hier om oestrogeen te onderdrukken, hetgeen gezorgd heeft dat de Gyno kan ontstaan. Door de Nolva toe te voegen zal de gyno stabiliseren, verminderen dan wel verdwijnen.
Of te wel stoppen met de kuur is niet nodig. Gewoon nolva 20mg ed mee laten lopen tot het minder/weg is. En dan je kuur afmaken met nog een keer nolva als nakuur?

Of te wel stoppen met de kuur is niet nodig. Gewoon nolva 20mg ed mee laten lopen tot het minder/weg is. En dan je kuur afmaken met nog een keer nolva als nakuur?

Ik vind dit altijd allemaal zo persoonlijk. Er zijn lui die bij een jeukende tepel al grijpen naar een belachelijke dosis AI, zelf ben ik geen voorstander om gyno te snel te bestrijden. Hoe meer je met je hormonen gaat fucken, des te eerder je in een rollercoaster terecht komt (teveel oestrogeen, te weinig oestrogeen, teveel androgeen etc. etc.) Zelf blast/cruise ik en heb ik mijn blast altijd last van gyno, dit trekt weer gewoon weg in mijn cruise. En ik heb nog nooit van mijn leven Nolva aangeraakt..

Je moet voor jezelf uitmaken wat je wilt bestrijden, hoe, en vervolgens ook in welke mate. De stelregel is wel een beetje; bobbeltje tot schijf achter je tepel = bestrijden met nolva tijdens kuur 20mg e.d. totdat het verdwijnt. (overigens betekent het niet dat het bij iedereen zal verdwijnen, de A:E ratio is persoonlijk en onderhavig aan diverse variabelen).

Ik vind dit altijd allemaal zo persoonlijk. Er zijn lui die bij een jeukende tepel al grijpen naar een belachelijke dosis AI, zelf ben ik geen voorstander om gyno te snel te bestrijden. Hoe meer je met je hormonen gaat fucken, des te eerder je in een rollercoaster terecht komt (teveel oestrogeen, te weinig oestrogeen, teveel androgeen etc. etc.) Zelf blast/cruise ik en heb ik mijn blast altijd last van gyno, dit trekt weer gewoon weg in mijn cruise. En ik heb nog nooit van mijn leven Nolva aangeraakt..

Je moet voor jezelf uitmaken wat je wilt bestrijden, hoe, en vervolgens ook in welke mate. De stelregel is wel een beetje; bobbeltje tot schijf achter je tepel = bestrijden met nolva tijdens kuur 20mg e.d. totdat het verdwijnt. (overigens betekent het niet dat het bij iedereen zal verdwijnen, de A:E ratio is persoonlijk en onderhavig aan diverse variabelen).
Ik heb idd begrepen dat mensen al heel snel denken dat ze gyno hebben terwijl het 9/10 niet zo is, en dus al snel naar nolva oid grijpen. thx voor de info.

Of een nakuur nodig is hangt af van de sterkte en lengte van de onderdrukking. Sowieso is het geen goed idee om alleen langdurig niet-aromatiserende aas te nemen in hoge dosis. Je oestrogeenproductie wordt hier al sterk door onderdrukt en dan nog eens verder onderdrukken met een nakuur is niet zo gezond.

Dus bij anavar of winstrol only korte inname in lage dosis zonder nakuur of je moet er test en/of hcg bij zetten. En dan natuurlijk een nakuur erbij.

Je lichaam kan perfect zelf snel herstellen van max 4 weekjes en niet-aromatiserende aas, zelfs in hogere dosis. Dit omdat er niet meteen volledige onderdrukking optreed en herstel afhangt van je hypothalamus/hypofyse reactie en leydig cel activiteit. Ook is het snel uit je lichaam waardoor er meteen een signaal wordt gegeven voor het opstarten van eigen productie.

Daarom dat je ook sneller hersteld van hcg tijdens kuur, je LH receptor/leydig cel activiteit wordt op peil gehouden. Voor je hypothalamus/hypofyse is het meestal geen probleem om weer snel op te starten eenmaal er een tekort aan androgeen en vooral oestrogeen is. Behalve bij langdurige onderdrukking en een hoger oestrogeen na je kuur, dan komt een nakuur van pas.

Laatst bewerkt:
Dus bij anavar of winstrol only korte inname in lage dosis zonder nakuur of je moet er test en/of hcg bij zetten.
Het word nu wel een beetje te verdeeld over de meningen.. Ik hoor veel dat je bij winny/anavar only geen nakuur nodig heb, maar ook hoor en lees ik veel dat je het wel nodig hebt. Ook in dit topic is eerder gezegd dat het wel nodig was..

Nu zeg jij dus dat het niet hoeft (tenzij je test mee laat lopen dan wel)..

Edit: Ik zie nu pas dat je had geschreven "korte inname". Maar een winny/var only kuur duurt toch gemiddeld 6-8 weken? Dan wel dus nakuur?

Het word nu wel een beetje te verdeeld over de meningen.. Ik hoor veel dat je bij winny/anavar only geen nakuur nodig heb, maar ook hoor en lees ik veel dat je het wel nodig hebt. Ook in dit topic is eerder gezegd dat het wel nodig was..

Edit: Ik zie nu pas dat je had geschreven "korte inname". Maar een winny/var only kuur duurt toch gemiddeld 6-8 weken? Dan wel dus nakuur?
Begrijpend lezen. Hij zegt toch ook bij korte duratie en lage dosering.

Sent from my SM-G800F using Tapatalk

Zoals ik zei hangt het van sterkte en lengte van onderdrukking af. Maar in meeste gevallen bij max 6 weken gebruik is het niet nodig.

Als je test laat meelopen is er een sterkere onderdrukking door omzetting naar oestrogeen. Ook gaan lange esters nog langer onderdrukken door hun halfwaardetijd. Dit maakt het moeilijker voor je lichaam om zelf snel op te starten.

Als je hcg tijdens je kuur gebruikt zullen je leydig cellen sneller reageren op afgifte van LH met als gevolg productie van testosteron. Maar hcg onderdrukt je hypothalamus/hypofyse sterk en dit kan een probleem vormen bij de heropstart, dus zeker nakuren dan. De lengte van je nakuur is dan weer afhankelijk van de middelen en lengte van je nakuur alsook of je hcg gebruikt hebt.

Terug
Naar boven