MuscleMeat

Wat als je PCT te lang duurt

Builderke

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Beste vrienden,

ik zit volop in mijn pct na een 14 weken kuur (750 mg test-e EW en 600 mg trenbolone-e EW + T3 25-50-75 mcgr ED).

Vanaf week 6: 500 IU Pregnyl EW

wk 16-18: 50 milligr nolvadex ED
wk 19: 40 milligr Nolvadex ED
wk 20-21: 20 milligr Nolvadex

Het toedienen van nolvadex, clomid en pregnyl is voor de meesten onder ons natte vinger werk... Maw, we "denken" dat 50 milligr Nolvadex zal volstaan of 500 IU Pregnyl. (Zeker zijn we pas als we wekelijks bloedonderzoek doen, beetje omslachtig en kostelijk)

Mijn vraag; Welke zijn de mogelijke negatieve effecten van een te lange en/of te zware PCT ?

Van pregnyl weet ik dat te veel IU de cellen van Leydig kan beschadigen, daarom heb ik dan ook gekozen voor wekelijkse 500 IU injecties.

Maar hoe zit het met clomid en nolvadex ? Ik heb nl clomid liggen maar niet gebruikt...

Ik heb eveneens proviron liggen maar dat vertraagt volgens mij alleen maar het herstel. Heb er trouwens een slechte ervaring mee door het een tijdje tussen kuren te gebruiken met als gevolg een libido van een peuter... Niet aangenaam...

Thx
4 the info !

B.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik hoop dat er tegen de avond meer reactie op dit topic komt ?

Provi in de PCT zou zoals jezelf al aangeeft je alleen hinderen.

Te lang Clomid zal niet lekker voor je ogen zijn.
Te lang Nolvadex heeft bij mijn weten geen negatieve effecten.

Maar pin me hierop niet vast. Wacht even op een reply van Klaas of een van de andere guru's.

te lang pct...lastig om hier goed onderbouw medisch iets te roepen.
hoe ik het altijd deed

6 weken pct valt trouwens wel mee vind ik...deed ik standaad altijd na een half jaar on te zijn geweest. persoonlijk zou ik hcg vervangen door igf...werkt gedeeltelijk via zelfde pathway en je hebt er qua spierbehoud meer aan.

clomid zou ik 2 weken op, 2 af, 2 op doen....althans deed het goed bij mij.
nolva de eerste week een fl op 40mg daarna steady op 20mg p/d

Ik kan er ook nog clomid bijnemen, was sowieso niet van plan van die monsterdosissen van 300 mg ED te nemen, maar gewoon 100 mg ED. Daar heb ik in het verleden nooit problemen mee gehad (wel maar 2 weken genomen dan).

Kan de clomid nog een toegevoegde waarde hebben aan mijn huidige nolvadex only kuur ? Het kost nl toch bijna niets :)

ik persoonlijk vind clomid beter werken doen dan nolva...klaas beaamt dat overigens

50 GRAM?

Anyway, onderzoeken geven aan dat je op 20mg Nolva /d al een volledige receptor bezetting hebt. Meer is overkill.

5 Weken je receptoren bezet houden is voldoende om het teveel aan oestrogeen uit je lichaam te laten verdwijnen zodat de neg. feedback weg is.

50 GRAM?

Anyway, onderzoeken geven aan dat je op 20mg nolvadex /d al een volledige receptor bezetting hebt. Meer is overkill.

5 Weken je receptoren bezet houden is voldoende om het teveel aan oestrogeen uit je lichaam te laten verdwijnen zodat de neg. feedback weg is.

EDIT; typo: milligram natuurlijk. Mes excuses.

50 GRAM?

Anyway, onderzoeken geven aan dat je op 20mg nolvadex /d al een volledige receptor bezetting hebt. Meer is overkill.

Dankjewel Mr J voor deze heldere uitleg. Toevallig enige link naar een bron ?

Thx !

Waarom je beter nolvadex dan Chlomid kan nemen:

Hormonal effects of an antiestrogen, tamoxifen, in normal and oligospermic men.

Vermeulen A, Comhaire F.

The administration of tamoxifen, 20 mg/day for 10 days, to normal males produced a moderate increase in luteinizing hormone (LH), follicle-stimulating hormone (FSH), testosteron, and estradiol levels, comparable to the effect of 150 mg of clomiphene citrate (Clomid). However, whereas Clomid produced a decrease in the LH response to LH-releasing hormone (LHRH), no such effect was seen after the administration of tamoxifen. In fact, prolonged treatment (6 weeks) with tamoxifen significantly increased the LH response to LHRL. Treatment of patients with "idiopathic" oligospermia for 6 to 9 months resulted in a significant increase in gonadotropin, testosteron, and estradiol levels. A significant increase in sperm density was observed only in subjects with oligospermia below 20 X 10(6)/ml and normal basal FSH levels. When basal FSH levels were increased or oligospermia was moderate (greater than 20 X 10(6)/ml); no effect on sperm density was seen. As sperm density increased, FSH levels decreased, suggesting an inhibin effect. Sperm motility was not improved by tamoxifen treatment. In five boys with delayed puberty, tamoxifen treatment appeared to activate the pituitary-gonadal axis and pubertal development.

PMID: 640052 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Hormonal effects of an antiestrogen, tamoxifen, in...[Fertil Steril. 1978] - PubMed Result

Waarom 20mg Nolva in principe genoeg is:

Effect of lower versus higher doses of tamoxifen on pituitary-gonadal function and sperm indices in oligozoospermic men.

Dony JM, Smals AG, Rolland R, Fauser BC, Thomas CM.

Administration of the antiestrogen tamoxifen for one month to 12 patients with idiopathic oligozoospermia significantly increased the mean basal testosteron (T) level and the responses of luteinizing hormone (LH) and follicle stimulating hormone (FSH) to constant luteinizing hormone releasing hormone (LHRH) infusion but did not significantly influence the mean oestradiol (E2) levels or the E2 over testosteron ratio. Mean sperm concentration and total sperm output increased by about 70% after a mean treatment period of 5.5 +/- 0.4 months. No statistically significant difference was found between the two subgroups of patients treated with either the lower (5 or 10 mg once daily) or higher dose of tamoxifen (10 mg twice daily) with respect to basal or LHRH stimulated gonadotropin and testosteron response or the E2/T ratio and the effect on sperm density and total sperm output. In both subgroups the sperm motility and morphology remained unchanged. In conclusion higher doses of tamoxifen in this study prove not to be superior to lower doses in improving mean sperm density and total sperm output. The relative small percentage of patients achieving normalisation of only these sperm parameters pleads for further search for more effective selection of patients and other more effective treatment modalities in patients with idiopathic oligozoospermia.

Effect of lower versus higher doses of tamoxifen o...[Andrologia. 1985 Jul-Aug] - PubMed Result

Laatst bewerkt:
Hehe, fixed. :D

onderzoeken zijn leuk en aardig maar bij clomid voel ik me beter dan bij nolva....maar goed....ieder zijn ding...combi van beide en wat i erbij en klaar is kees...

en de geheime tip: use it or loose it!!

zorg ervoor dat je iedere dag een keer klaarkomt...maakt niet uit hoe (niet met/in/op een kerel ;)) maar zorg ervoor dat je veel coïtus hebt....dat scheelt wezenlijk

onderzoeken zijn leuk en aardig maar bij clomid voel ik me beter dan bij nolvadex....maar goed....ieder zijn ding...combi van beide en wat i erbij en klaar is kees...

en de geheime tip: use it or loose it!!

zorg ervoor dat je iedere dag een keer klaarkomt...maakt niet uit hoe (niet met/in/op een kerel ;)) maar zorg ervoor dat je veel coïtus hebt....dat scheelt wezenlijk

Ik wou net het tegenovergestelde zeggen.
Onderzoek of niet, clomid heeft meer nadelen dan voordelen.
Merk het zelf, en lees hier ook de gebruikerservaringen.

Ik wou net het tegenovergestelde zeggen.
Onderzoek of niet, clomid heeft meer nadelen dan voordelen.
Merk het zelf, en lees hier ook de gebruikerservaringen.

Precies, dat is bij de homo sapiens het geval, bij neanderthalers ligt het blijkbaar anders :)

hcg onderdrukt op zichzelf ook je axis, dus niet langer dan nodig gebruiken...

Terug
Naar boven