AndroidHealthClinic

Wat een zaligheid zou dit zijn...

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Kamer wil blowen in het openbaar verbieden

DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken.

Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten.

NU.nl

Daar gaat het mij om. Ten eerste stinkt het enorm, die penetrante zoete misselijkmakende lucht en ten tweede geeft het een echte paupersfeer aan een straat/wijk/stad/station.

Zolang je er niemand mee lastig valt vind ik dat het moet kunnen. Ik houd wel van een jointje op zijn tijd, maar niet van de lucht die nog 2 dagen in je huis blijft hangen. Ik heb geen tuin en rook ze daarom voor mijn huis of de hoek van de straat. Ik zou het vervelend vinden om daar een boete voor aan mijn aars te krijgen.

Ik mag die Weekers wel.....onthoudt die naam!!

Ik vind het raar dat ze hier een punt van maken, laat ze eerst maar wat
belangrijkere dingen gaan aanpakken want die zijn er genoeg.

Groepjes op straat zullen er altijd wel blijven, maar dat die nou meer overlast
geven wanneer ze een jointje roken betwijfel ik.
Ik sta ook vaak buiten met grote groepen waar ook veel blowers bij zitten,
maar als je buiten bent ruik je het niet eens, terwijl ik er dichterbij zit dan
de mensen die langs lopen.

Ach ja, mij hebben ze er niet mee, ik vind het vervelender dat ik steeds
me fles weg moet houden als de politie langs rijd :roflol:

Kan me ook wel indenken dat andere mensen zich daaraan storen en ik hou er zowiezo al niet van om in het openbaar een joint op te steken dus wat mij betreft gaan ze lekka hun gang.

misschien ook een voorbode, dat we minder coulant gaan worden?
(it's about time)

Ik stoor me aan mensen die hun hond overal laten zeiken en schijten en hun afval op de grond fl*kkeren. Da's pas verloedering. Ik schaam me rot als ik iemand uit het buitenland op bezoek heb en even een kleine rondleiding geef.

Dat iemand een stinkende joint rookt zal me een worst wezen. Een pijp of een sigaar vind ik net zo vies ruiken.

Dom voorstel. Als ze het doorvoeren dan moeten ze dat idd ook maar bij roken doen. Voor mij hetzelfde.

Goed voorstel, het stinkt wel echt...

Weer zo'n k*t puriteins plan, Nederland raakt steeds meer in de greep van die aartsconversatieven. In een openbare ruimte is er al vaak een rookverbod, dus dit zet geen zoden aan de dijk. Vind dat je het buiten niet kan verbieden, dan moet je het gewoon niet gedogen ook.

Op de openbare weg drinken mag ook niet. Kan me er wat dat betreft wel in vinden. Tegelijk ben ik het met Axe eens, kan 1001 dingen noemen waarvan ik persoonlijk vind dat ze veel meer tot zgn verloedering leiden.

in openbare ruimtes kan ik me in vinden,dat gebeurt nu toch al bijna niet omdat er een rookverbod van kracht is in de meeste gebouwen.
Op straat heb ik er minder problemen mee. Het vervliegt veel sneller en de daarom bijna niet te ruiken. Ligt er trouwens ook nog aan of het weed of hasj is, hasj meurt meer en daar wordt ik bijna misselijk van.

Ik denk dat ze het sofdrugsbeleid langzaam gaan draaien en dat er steeds minder gedoogd wordt.

Ik vind het weer zo'n populaire stelling,
het stinkt? Damn kerels! Ik ga d'er best mee akkoord, maar ban dan ineens ook gewone sigaretten van de straat want das een even grote miserie.
Dat stinkt ook, mensen gooien hun peuken zomaar in het wilde weg telkens... én het is schadelijk voor de gezondheid.

Maar goed, dat zou er toch nooit doorkomen, al was het maar onder druk van de grote fabrikanten...

Als het er doorheen komt dat fantastische voorstel, dan verwaterd dat toch. Net zoals er een rookverbod geldt op stations en niemand er zich wat van aan trekt.
Ik dacht dat blowen kalmeert, dus misschien moeten we het om de agressie op straat terug te dringen maar gaan promoten "VOOR EEN VEILIGE BUURT, ROOK EEN JOINTJE !''

Santoz zei:
Ik vind het weer zo'n populaire stelling,
het stinkt? Damn kerels! Ik ga d'er best mee akkoord, maar ban dan ineens ook gewone sigaretten van de straat want das een even grote miserie.
Dat stinkt ook, mensen gooien hun peuken zomaar in het wilde weg telkens... én het is schadelijk voor de gezondheid.

Maar goed, dat zou er toch nooit doorkomen, al was het maar onder druk van de grote fabrikanten...

Jij als Belg hebt er maar weinig mee te maken.

Betutteling.

Het is maar net waar je je druk over maakt denk ik dan. Hoe ging dat spotje van Sire ook al weer? Over dat korte lontje? :D

Dit soort ideeën vind ik heel bijzonder in een tijd van ‘zelfregulering’ en ‘marktwerking’.
Sommige zaken zijn zo belangrijk dat onze overheid zich daar mee wil bemoeien. Zoals blowen in het openbaar bijvoorbeeld, maar de ziektekostenverzekering is schijnbaar niet belangrijk genoeg.

we gaan steeds meer achter Amerika aan. de Zorgverzekeraars krijgen de macht en die hebben de ballen verstand van geneeswijze en behandelingen. Ja wat ze kosten en dus lekker goedkoop inkopen. Dubieus allemaal. bah... its over when the fat lady sings....

@ LangeMan, ik heb vroeger ook veel en veel geblowd, dat je het minder of niet ruikt ligt eraan je zelf veel geblowd hebt volgens mij... Ik merk ook op dat als ik nog wel eens met maten een coffeeshop binnenloop ik niet echt zoiets heb van wow hier ruikt het naar wiet of hasj. Terwijl mensen die nog nooit geblowd hebben dit direct zouden hebben. Alles om alles vind ik het bullshit, alsof iemand er last van ondervind om een heerlijke hasjreuk onder zn neus in de krijgen gewaaid als hij buiten loopt.

Op drukke plekken zoals Amsterdam CS erger ik me er ook wel eens aan, omdat er dan gewoon teveel tegelijk staan te smeulen, maar ik vind dat je best 's avonds als je de hond uitlaat ofzo een jointje op zou moeten kunnen steken.

Terug
Naar boven