Fitness Seller

Wat een zaligheid zou dit zijn...

Ik dacht dat in het openbaar blowen, net als alcohol benutten verboden was, dacht dat er een sanctie opgelegd kon worden.

Is het dus zo dat je buiten de coffeeshop gewoon mag blowen zonder dat je daarvoor beboet kunt worden?? Is raar om te horen wanneer je al die tijd dacht dat het dus niet het geval was.

(Nee, ik blow niet) :)

Ze moeten eerst maar hun best doen om de huidige regels te handhaven. Hoe vaak kom je het nu niet tegen dat bijvoorbeeld lui gewoon zitten te blowen in de late trein... Conducteurs zijn dan vaak in geen velden of wegen te bekenen of negeren het misschien wel!

Peoples zei:
in openbare ruimtes kan ik me in vinden,dat gebeurt nu toch al bijna niet omdat er een rookverbod van kracht is in de meeste gebouwen.
Op straat heb ik er minder problemen mee. Het vervliegt veel sneller en de daarom bijna niet te ruiken. Ligt er trouwens ook nog aan of het weed of hasj is, hasj meurt meer en daar wordt ik bijna misselijk van.

Ik denk dat ze het sofdrugsbeleid langzaam gaan draaien en dat er steeds minder gedoogd wordt.

Klopt waar ik woon waren eerst 5 kofie shops maar zijn al 4 door de gemeente gesloten en ze willen de laatste kofie shop er ook maar al te graag weg hebben. Stikt hier altijd van die duitsers die naar emmen komen om wiet te kopen.

Dat spul heeft nu eenmaaal een bepaalde geur, net als tabak. De een vindt het lekker ruiken, de ander vindt het stinken.

Ik persoonlijk vind het verschrikkelijk stinken; ik krijg er een knallende migraine van. Ik zou dus ook heel blij zijn als ik 's ochtends om 7:00 op het station niet meer in andermans weezoete stank hoef te vertoeven. En dat ik weer normaal het bordes van de school op kan lopen zonder dat diezelfde weezoete stank mij al tegemoet komt, ongeacht het tijdstip van de dag.
Als je thuis of in een coffeeshop wil roken, prima. Daar kom ik niet, dus heb ik er geen last van. In het openbaar en buiten heb ik wel last van... (zo snel waait het niet weg en die geur blijft echt aan je kleven)

Wat betreft het roken van het station: prima dat ze die zuilen hebben geplaatst (en dat die vaak ver van de overkapping staan :p ), maar ze zijn wel vergeten een begrenzing aan te brengen. Trek er een cirkel omheen met een diameter van 4 meter: daarbinnen mag je roken, daarbuiten niet. dan pas kan je controleren.

lekker blowen in je eigen huis of in de coffeeshop.

No big deal. :)

Maarrrrrrrrr om dan wel conseqeunt te blijven moeten sigaretten en sigaren roken in het openbaar en andere rookwaar ook verboden worden.

axestream zei:
Ik stoor me aan mensen die hun hond overal laten zeiken en schijten en hun afval op de grond fl*kkeren. Da's pas verloedering. Ik schaam me rot als ik iemand uit het buitenland op bezoek heb en even een kleine rondleiding geef.

Dat iemand een stinkende joint rookt zal me een worst wezen. Een pijp of een sigaar vind ik net zo vies ruiken.

Klopt.

Ik irriteer me mateloos aan de hoeveelheden hondestront die ik elke dag op mijn stoep vind. Ik kan er maar niet achterkomen wie het flikt en da's maar beter ook. Er komt een dag dat ik weet wiens hond dit flikt en dan schijt ik persoonlijk tegen zijn/haar voordeur aan! Of ik gooi mijn goedje tegen de voordeur aan, dan met name de klink! :mad:

Wanneer iemand een jointje op straat rookt dan moet hij dat zelf weten. Die geur ruik je wel, maar wordt met de wind meegedragen naar verre oorden en niemand die er in huis last van heeft.

De problemen beginnen niet bij het roken van een jointje, maar de lakse houding van justitie/politie naar wangedrag en samenscholing. Als politie harder optreedt heb je minder last. Wat men nu weer wil is symptoombestreiding, waar dit kabinet erg goed in is, in plaats van problemen bij de wortel aan te pakken.

Ik vindt dat je best een jointje kan roken in je tuin of op de hoek van een straat ofzo, geen probleem, als je maar geen rotzooi achterlaat. Een paar vrienden van mij blowen ook elke dag. Dit gebeurt meestal buiten, en was dat gebeurt zorgen we dat we de plek waar we hebben gestaan brandschoon achterlaten (geen gespuug op de grond, geen halve sigaretten ergens, geen lege flesjed, gewoon geen rommel dus). Dit vindt ik wel zo netjes.

Blowen op openbare plekken vindt ik een ander punt. Ik vindt het bijvoorbeeld niet kunnen als je dit op een station doet oid waar echt veel mensen komen en waar mensen er ook echt direct last van zouden kunnen hebben. Dit is ook totaal overbodig.

Als je er niemand kwaad mee doet, is het voor mij geen probleem. Als je merkt dat mensen er last van hebben, of dit wordt je duidelijk gemaakt, moet imo "de blower" een andere plek gaan zoeken, en niet andersom, laat dit wel duidelijk zijn.

Ik vind het stinken, wordt er misselijk van en het staat inderdaad armoedig.
Maar het gebeurd niet zovaak dus het kan me niet boeien.

Waar ik me wel aan erger zijn die klote flessen die elke dag door pubers op de fietspaden worden kapotgegooid. Misschien kunnen ze alle drank in plastic verkopen?

Peoples zei:
Jij als Belg hebt er maar weinig mee te maken.
Doet toch weinig ter zake?!
Akkoord bij ons wordt er niet (vaak) openlijk op straat getaft maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het bij jullie ZOOOO de spuigaten uit loopt?!!

DBC01 zei:
Kamer wil blowen in het openbaar verbieden

DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken.

Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten.

NU.nl

Daar gaat het mij om. Ten eerste stinkt het enorm, die penetrante zoete misselijkmakende lucht en ten tweede geeft het een echte paupersfeer aan een straat/wijk/stad/station.

Agree, ik heb niets gelezen maar vandaag discussies genoeg gevoerd hierover, Men rookt die dingen maar lekker thuis of in de shop!

Heeft de jeugs eindelijk weer eens iets gevonden, zodat ze bij elkaar kunnen komen, wordt dat weer verboden. Volgens mij wil onze overheid de individualisering stimuleren of zo. Het enige, dat mij zou kunnen storen aan groepjes blowende jongeren/volwassenen is, dat ze altijd zo'n troep maken. Verder boeit het me totaal niet. Stankoverlast heb je er IMO niet van, want buiten vervliegt die lucht zo. Als je er dan last van hebt, moet je gewoon doorlopen en niet zeuren.
Leve onze regering!:rolleyes:
Oftewel "Hallo, einde van de vrijheid."

DBC01 zei:
Kamer wil blowen in het openbaar verbieden

DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken.

Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten.

NU.nl

Daar gaat het mij om. Ten eerste stinkt het enorm, die penetrante zoete misselijkmakende lucht en ten tweede geeft het een echte paupersfeer aan een straat/wijk/stad/station.

Beetje symptoombestrijding lijkt me zo.
En laten we dan ook mensen die voor die ene km die ze naar hun werk moeten rijden in de auto stappen aanpakken. Gore gemeur waar ik 's ochtends vroeg vaak door heen moet op mn fietsje... :kots:
Evenzo voor rokers, mensen met slechte parfum's etc....
Een idee dus dat in mijn idee kant nog wal raakt om het vanuit Den Haag aan te sturen. Volgens mij zijn er overigens al gemeenten die het vanuit hun eigen bestuur verbieden, dus waarom vanuit Den Haag centen gaan verspillen?

Dat je het in de buitenlucht niet zou ruiken is volgens mij overigens niet waar :D een boerderijlucht is overigens ook niet lekker :D

Ja laten we het dan maar niet hebben over die trenboerderijen van sommige anabole hufters.

dj_phreak zei:
We zijn aardig; we wachten tot na je facelift.
Pfff, alsof dat helpt :roleyes: Jij weet net zo goed als ik dat ik het van mijn enorme penis moet hebben (nee, DAT soort zaken verteld ie je niet Slettiebettie :rolleyes: jouw roze haren doen het fantastisch bij mijn berenvel bij de openhaard, pm me ;) )

Maargoed, het idee is afkomstig van de Christenunie. Nuff said.

waarom zie ik nu geen reactie van Langeman?:D

boerenkool zei:

Precies, dat was wat ik ook dacht toen ik dat achterlijke idee hoorde.
Sigarettenrook vind ik smerig maar daar hoor je ze dan niet over, niet te geloven haha.
Vind persoonlijk wietlucht wel lekker ruiken maar dat terzijde.

Kolere wat worden we klein en naargeestig als we dit gaan verbieden. Laten we eerst es een heeeeele lange lijst met andere misstanden aanpakken.

Terug
Naar boven