XXL Nutrition

Wat eet ik nu best voor en na training?

Mancini

Novice
Waardering
0
Hallo, ik ben nu momenteel zo een 3 maand bezig, en heb nog niet echt zichtbaar resultaat (wat wel logisch is op zo korte tijd), maar nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan eten voor en na de training?
Het is de bedoeling om toch stevig wat spiermassa bij te krijgen en uit te zetten...
Zonder het zichtbare resultaat hou je dit nooit vol.
Dus effectieve gerechten/snacks/drinks/shakes/...
Voor de rest ben ik nog niet echt met mijn voeding bezig, gewoon wat meer pasta eten en melk drinken...

ps: het is wel niet de bedoeling echt vet te worden he, heb al een buikje...

Alvast bedankt,

M ;)

banaan na de training ofzo... iets met koolhydraten

Langzame KH één uur vóór training. (volkoren producten hebben de voorkeur, maar ook havermout is erg geschikt)
Direct na training snelle suikers met water innemen (glucose) en een half uur later weer Langzame KH met ongeveer 20gram eiwit.

• Topic Starter Topic Starter
En die eiwitten onder welke vorm kan ik die nemen?
In wat zit zoveel eiwit?
en ga ik hiervan sneller vooruitgang boeken?

Ik train zo'n goede 2/3 weken nu en ik heb al duidelijk vooruitgang :P
Ben dan wel met m'n voeding bezig .. helpt veel denk'k :)

Voor:

Ik zou 3 uur voor de training een flinke scheut koolhydraten naar binnen werken, tegen de tijd dat jij in de sportschool staat te werken en dus je glycogeendepot leegt kan deze eventueel gelijk weer aan worden gevuld! verder zou ik ook rond deze tijd langzame eiwitten nemen. Misschien eventueel nog wat snelle koolhydraten. Half uur voor de training een shake

na:

Langzame en evt snelle eiwitten! verder een goede hoeveelheid langzame koolhydraten die het insulinepeil(kan ook dmv snelle) zullen opkrikken en de geleiding van de eiwitten zal verbeteren

Ik denk dat je je beter druk kan maken over wat je de gehele dag moet gaan eten, want met alleen een beetje op je voeding letten rond de tijd dat je gaat trainen volstaat niet.

Zorg dat je een goed compleet voedingsschema hebt, dan komt het gedeelte van vóór en ná de training ook vanzelf goed.

ervoor langzame eiwitten en koolhydraten
na de training, snelle eiwitten en koolhydraten.
dan weer daarna (zo'n 30 min) grote complete maaltijd die bestaat uit trage koolhydraten en eiwitten, vitamine's mineralen, glucosamine ect ect

Veel groente's (vitamine's) na training is ook belangrijk.
Veel vitamnine's zorgen er nameloijk voor dat onderandere eiwit en koolhydraat beter worden opgenomen door het lichaam.
Sla,tomaat,komkommer,prei,kool etc etc.
Roerbakgroente is dus een mooi alternatief om na training te eten samen met zilver vlies rijst en een stuk kip ;)

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt gasten...
Ik ga in ieder geval wel van die proteïnenshakes drinken na de training en voor het slapen gaan. Daar verdikte ni van en het helpt sowieso de dagelijks proteïnen binnen te hebben. Voor de rest zal ik wa meer pasta gaan eten zeker?

Ik denk dat je je beter druk kan maken over wat je de gehele dag moet gaan eten, want met alleen een beetje op je voeding letten rond de tijd dat je gaat trainen volstaat niet.

Zorg dat je een goed compleet voedingsschema hebt, dan komt het gedeelte van vóór en ná de training ook vanzelf goed.
goed gezegt !!!

Is het eigenlijk echt nodig om voor de training kh te eten? Uiteraard zal je misschien minder energie hebben dan bij kh, maar heeft dit ook een invloed op spiergroei?

Ik eet enkel 's middags kh, in de namiddag eet ik dan meestal wat tonijn met cottage cheese. Rond 6u doe ik KT, en hiervoor neem ik nog een whey shake.

Na de training uiteraard wel kh, eerst een banaan en een uurtje hierna nog een stevige maaltijd.

Terug
Naar boven