AndroidHealthClinic

wat gaat er mis?

levrone99

Cool Novice
Waardering
0
na de training heb ik een lekkere pomp, voel me helemaal op en top en heb beere honger :D . Maar nu komt het belangrijkste gedeelte, voeding...

ik eet na 15 min met de auto thuis, 3 bruine boterhammen met veel honing en 6 eieren zonder geel.

2 uur later eet ik tonijn met klein beetje magere yoghurt en dan ga ik slapen

gedurende nacht 2 shakes met water, verspreid over 8 uur.

toch denk ik dat ik er iets ontbreekt want ik heb nog honger als het ware, iemand suggesties ???

probeer je te groeien of ben je aan het cutten ?

tja na een zware training zou ik ook bergen kunnen opeten, zolang je maar genoeg eiwitten binnenkrijgen en direct na je training in de auto al snelle koolhydraten. In het geval je bulkt kan je eventueel nog wat meer eten..

• Topic Starter Topic Starter
ik zit in de cut, maar vraag me echt af of ik wel genoeg binnen krijg gezien mijn 107 kilo, 6 eieren zijn wel genoeg???

ik zit in de cut, maar vraag me echt af of ik wel genoeg binnen krijg gezien mijn 107 kilo, 6 eieren zijn wel genoeg???

je wilt toch afvallen? Een hongergevoel is bijna inherent aan het cutten. Als je meer dan een kilo per week afvalt en/ of je krachtverlies is sterk dan zou ik je totale kcal iets opschroeven. Zo niet, laat het gewoon zo. Cutten is nu eenmaal geen pretje. Ik kan er over mee praten ;)

whey geeft nog redelijke insuline respons
ook in yoghurt zit galactose wat bestaat uit lactose en glucose wat ook wel wat insuline opwekt.

hier zouhet hongergevoel ook vandaan komen.

ik raad aan na de training:

aardappels of rijst met groente en vlees

dannog wat kwark dan slapen

dan voor ontbijt beginnen met whey shake..je hebt je nachtrust hard nodig

whey geeft nog redelijke insuline respons
?
ook in yoghurt zit galactose wat bestaat uit lactose en glucose wat ook wel wat insuline opwekt.
??

Yoghurt: De lactose in de melk wordt door de bacteriën afgebroken tot melkzuur, waardoor de pH daalt.

hier zouhet hongergevoel ook vandaan komen.
?? Door insuline krijg je honger?

ik raad aan na de training:

aardappels of rijst met groente en vlees

dannog wat kwark dan slapen

dan voor ontbijt beginnen met whey shake..je hebt je nachtrust hard nodig
Geen whey na de training?

als de whey word afgebroken in aminozuren wekken die toch ook insuline op
ik heb het over GAlactose dat bestaat uit lactose en GLUCOSE
dat laatste wekt ook insuline op

ja insuline - laag bloedsuiker - trek

en ik bedoelde met na de training dus ipv die yoghurt.
uiteraard geen vervanging van de PWO shake

als de whey word afgebroken in aminozuren wekken die toch ook insuline op
ik heb het over GAlactose dat bestaat uit lactose en GLUCOSE
dat laatste wekt ook insuline op

ja insuline - laag bloedsuiker - trek

en ik bedoelde met na de training dus ipv die yoghurt.
uiteraard geen vervanging van de PWO shake

Nee, aminozuren wekken geen insuline op. Insuline stimuleert de synthese van eiwitten in spierweefsel, maar word alleen opgewekt door glycogeenspiegel verhogende stoffen.

Galactose lijkt sterk op glucose, maar is het niet! Galactose is een vorm van lactose met verdunde zuren. Maar aangezien de lactose in de melk word afgebroken als er yoghurt van gemaakt word, is er ook geen galactose aanwezig. Waarom denk je dat yoghurt zo zuur is?

En insuline in combinatie met een lage glycogeenspiegel = diabetes of een hypo, en dat wil je allebei niet, trust me.

ik zou bij je shake nog zoeen 100 tot 150 gr brinta toevoegen en als je dan nog honge

ik zou 100 tot 150 gram brinta bij je shake gooien en als je dan nog trek heb dan zou ik nog wat fruit eten.

Terug
Naar boven