XXL Nutrition

Wat is de kleinste hoeveelheid alcohol waarmee jullie ooit al eens stomdronken geworden zijn?

guardian

Huge Freak
Waardering
176
Yo mannen. Ik kan normaal gezien erg goed tegen drank, maar gisteren leek elke druppel er teveel aan. Ik dacht nog te stoppen na 3, maar ik kon niet geloven wat ik voelde. Dan maar 3 bijbesteld. Tegen half na 2 ben ik toch maar naar huis gefietst omdat ik geen bal meer kon verstaan door het geluid, en ik moeizaam begon te praten. Waggelend over de weg en thuis ben ik nog in het klimop gevallen, waar ik een kwartier met mijn fiets heb liggen worstelen voordat ik recht geraakte. De hele dag had ik goed gegeten, ik was niet speciaal moe ofzo, ik kan het nog steeds maar amper bevatten. Wat een waste of time weeral, hahaha.

Na 5 ben ik toch wel dronken.

flesje jack

Minder dan een halve fles Wodka. Ik had die dag veel gesport, weinig gegeten en was best moe. Hebben anderhalf uur gedronken en daarna in de auto gestapt. Weet van geen fl**ker meer. Heb daarna ook de ziel uit mijn lijf gekotst. Om 23u hebben ze mij al thuis afgezet. Ik werd de volgende morgen wakker om 7u en had geen k*t idee wat er allemaal was gebeurd. Dat was echt begaaid.

Na 3 bier. Ik zat aan de antibiotica en toch aan de alcohol. Ik voelde me echt gaar, aan 1 stuk door kotsen en voelde me duizelig enzo.

Ik voelde me een tijdje geleden al wat lichtjes in mijn hoofd na 2 flessen Tequilla wat Strorum en amper 27 biertjes :scratch:

5 drankjes

Hoe makkelijk je dronken wordt hangt af van het aantal (ADH) enzymen je hebt in je maag/lever om die alcohol af te breken. Als dat aantal laag is dan word je snel dronken. Vrouwen produceren bijvoorbeeld minder van deze enzymen. Zou best kunnen dat er op een bepaald moment ook minder aanwezig zijn bij mannen en dan word je dus snel dronken van relatief weinig alcohol. Ik drink altijd met mate en die paar keer dat het echt de ene na de andere was viel het ook nogal mee; vooral slaperig worden en wat labiel lopen.

2 blikjes bier maar dan beiden in 1 keer achterover geslagen via de onderkant van het blikje. Was een weddenschap en je mag niet stoppen met innemen tot het blikje leeg is. Na 2 blikjes sta je behoorlijk te stuiteren.

Hoe makkelijk je dronken wordt hangt af van het aantal (ADH) enzymen je hebt in je maag/lever om die alcohol af te breken. Als dat aantal laag is dan word je snel dronken. Vrouwen produceren bijvoorbeeld minder van deze enzymen. Zou best kunnen dat er op een bepaald moment ook minder aanwezig zijn bij mannen en dan word je dus snel dronken van relatief weinig alcohol. Ik drink altijd met mate en die paar keer dat het echt de ene na de andere was viel het ook nogal mee; vooral slaperig worden en wat labiel lopen.

Hoe komt het dan dat als je een periode veel drinkt/feest je er beter tegenkan?
Na een lange examenperiode en dus ook een lange periode nuchter, kon ik er bijvoorbeeld veel minder tegen.

Ik kan heel goed tegen drank, maar een flesje Goldstrike hakt er bij mij toch in, fles Whiskey ook, maar dat drink ik rustig, daar moet je van genieten, dus de alcohol wordt sneller verwerkt dan dat ik dronken word+eten erbij natuurlijk :D

Hoe komt het dan dat als je een periode veel drinkt/feest je er beter tegenkan?
Na een lange examenperiode en dus ook een lange periode nuchter, kon ik er bijvoorbeeld veel minder tegen.
Klopt, omdat je lichaam gaat adapteren. Als je meer/regelmatiger alcohol drinkt ga je weer meer ADH produceren.

Bierglas met goldstrike op een lege maag atten (:

2 blikjes bier maar dan beiden in 1 keer achterover geslagen via de onderkant van het blikje. Was een weddenschap en je mag niet stoppen met innemen tot het blikje leeg is. Na 2 blikjes sta je behoorlijk te stuiteren.

shotgung? gaatje vanonder maken, mond er rond, blikje vanboven opendoen en in 1 keer opdrinken? Slechts 2 is dan wel heeeeel snel.

Klopt, omdat je lichaam gaat adapteren. Als je meer/regelmatiger alcohol drinkt ga je weer meer ADH produceren.

Volgens mij heeft dat niets te maken met opgebouwde tolerantie maar eerder met de natuurlijke tolerantie aangezien NMDA antagonisten tolerantie vertragen (er is zelfs geen sprake van tolerantie bij NMDA knockout muizen). (NMDA receptors zitten in de hersenen). Dat die enzymen verantwoordelijk kunnen zijn voor natuurlijke tolerantie ben ik het mee eens, maar de hersenen zullen ook wel een factor spelen.

3 dopjes gin.

gesnoven :o

shotgung? gaatje vanonder maken, mond er rond, blikje vanboven opendoen en in 1 keer opdrinken? Slechts 2 is dan wel heeeeel snel.

Stomdronken ben je dan ook niet, maar je merkt het zeker. Weet niet wat het effect veroorzaakt maar een halve liter in een glas en daarna nog een normaal fluitje heeft niet hetzelfde effect.

Volgens mij heeft dat niets te maken met opgebouwde tolerantie maar eerder met de natuurlijke tolerantie aangezien NMDA antagonisten tolerantie vertragen (er is zelfs geen sprake van tolerantie bij NMDA knockout muizen). (NMDA receptors zitten in de hersenen). Dat die enzymen verantwoordelijk kunnen zijn voor natuurlijke tolerantie ben ik het mee eens, maar de hersenen zullen ook wel een factor spelen.
Het heeft niets met de hersenen te maken wat betreft de verschillen tussen vrouwen en mannen. Het heeft enerzijds te maken met het verschil in enzymen en anderzijds met het feit dat mannen meer spierweefsel en dus meer vocht in het lichaam hebben.

Wel is het natuurlijk zo dat alcohol bij elk van de coïtusen een specifieke uitwerking heeft, afhankelijk van de hersenstructuur die licht verschilt tussen mannen en vrouwen.

Het heeft niets met de hersenen te maken wat betreft de verschillen tussen vrouwen en mannen. Het heeft enerzijds te maken met het verschil in enzymen en anderzijds met het feit dat mannen meer spierweefsel en dus meer vocht in het lichaam hebben. Wat MDMA hier mee te maken zou moeten hebben weet ik niet.
Kwa natuurlijke tolerantie kan je gelijk hebben maar opgebouwde tolerantie word enkel veroorzaakt door het NMDA systeem in de hersenen.

Lees de studies die ik heb gepost.

Ik zou zeggen gebruik eens Google als je me niet gelooft, waarom je altijd met allerlei dingen aankomt die totaal niets te maken hebben met het onderwerp weet ik niet.

Terug
Naar boven