MuscleMeat

Wat is de kleinste hoeveelheid alcohol waarmee jullie ooit al eens stomdronken geworden zijn?

als ik stomdronken wil worden moet ik altijd echt behoorlijk doorzuipen. ook omdat ik alleen bier drink, en geen sterk.

Ik zou zeggen gebruik eens Google als je me niet gelooft, waarom je altijd met allerlei dingen aankomt die totaal niets te maken hebben met het onderwerp weet ik niet.

Ik reageer gewoon op je omdat je beweerde dat ethanol tolerantie veroorzaakt word doordat er veranderingen optreden bij die enzymen in de maag terwijl dit niet het geval is.

Waarom moet ik google gebruiken?

Dit is wel het geval. Wedden voor een bak bier?

Om dat mij dat tijd bespaart.

Ik post een hele waslijst aan studies en dan moet ik nog google gebruiken ook;).

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

PM me je bewijs maar, want hier gaan we wel erg offtopic.:D

2flesjes tauro :D

Ik post een hele waslijst aan studies en dan moet ik nog google gebruiken ook;).

PM me je bewijs maar, want hier gaan we wel erg offtopic.:D
Die studies zijn niet erg relevant hier. We hebben het hier over de snelheid waarbij iemand, die niet alcoholist is, dronken wordt, en het verhoogt vermogen om alcohol te verwerken na metabolische adaptatie. Waar jij het over hebt is functionele tolerantie wat pas optreed bij chronische drinkers i.e. alcoholisten (1).

De voornaamste vorm van tolerantie bij niet-alcoholisten treed op via het enzym ADH:

Physiology of alcohol tolerance

The alcohol tolerance is connected with activity of alcohol dehydrogenases (a group of enzymes responsible for the breakdown of alcohol) in the liver, and in the bloodstream.
Bron: Wikipedia (Ze vergeten hier de maag te vermelden, maar geloof me maar dat alcohol daar al afgebroken wordt).

Metabolische tolerantie is dus in principe de belangrijkste tolerantie als we het hebben over snel of langzaam dronken worden en adaptatie op korte termijn bij niet-aloholisten (2). De werking van deze enzymen is voldoende gedocumenteerd (3,4).

1. Chesher, G., & Greeley, J. Tolerance to the effects of alcohol. Alcohol, Drugs and Driving 8(2):93-106, 1992.
2. Tabakoff, B.; Cornell, N.; & Hoffman, P.L. Alcohol tolerance. Annals of Emergency Medicine 15(9):1005-1012, 1986.
3. Lieber, C.S. Metabolism of ethanol and associated hepatotoxicity. Drug and Alcohol Review 10(3):175-202, 1991.
4. Lieber, C.S. The microsomal ethanol oxidizing system: Its role in ethanol and xenobiotic metabolism. Biochemical Society Transactions 16(3):232-239, 1988.

PM me maar als je hierop wil reageren, dit gaat inderdaad te off-topic.

5 shotjes absynth 85%, toen was ik ook goed weg...

Toen ik een x de rekening kreeg op een terras voor 1biertje.

Een keer in de kroeg, nadat ik al wat bier had gehad een longdrink Jägermeister in 1 keer achterover. Nog 10 minuten mee gekregen van de avond, daarna werd ik wakker in een politiecel. Openbare dronkenschap + wildplassen.

Op een vrijdagavond kan ik na een biertje of drie al behoorlijk stom uit mijn nek gaan lullen.

3 pintjes ofzo, cursus geven van smorgens vroeg tot savonds laat.

Vorige week was ik al na een 3de van een fles martini licht dronken. Stomdronken weet ik eigenlijk niet, want dat word ik helaas nooit meer, of tenminste zo voel ik me nooit meer.

Eerste x dat ik ging drinken. 3 bier en halve fles coebergh. Dat kon mijn lichaampje van 50 KG niet vedragen.

Neem eerst een sauna van 20 minuten en neem dan 5 shotjes tequila ;)

Zelf word ik trouwens zelden stomdronken, ik heb een hoge weerstand tegen alcohol en andere drugs.

Zo, en wat heb je dan in normale situaties nodig om stomdronken te worden :eek:

:oDat wil je niet weten...

Ik heb de genen van een alcoholieker... Mijn grootvader is erdoor gestorven en mijn bompa ook al...

Maar ik drink enkel s'avonds, overdag gewoon water...

En om goed dronken te zijn,... Een fles wodka van 1liter op 2,5uur leegdrinken, dan lukt het me wel..

Na slechts 10 pintjes ben ik wel al eens goed van de kaart geweest.

Geen flauw idee, als ik stomdronken ben dan ben ik allang de tel kwijt.

:oDat wil je niet weten...

Ik heb de genen van een alcoholieker... Mijn grootvader is erdoor gestorven en mijn bompa ook al...

Maar ik drink enkel s'avonds, overdag gewoon water...

En om goed dronken te zijn,... Een fles wodka van 1liter op 2,5uur leegdrinken, dan lukt het me wel..

'Grappig'

Mijn vader was ook een alcoholist en is er min of meer ook aan overleden. Mijn 'bompa' was wel werkzaam bij Heineken en dronk graag, regelmatig en veel maar is er niet aan gestorven, maar wat nog is kan nog komen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben al stomdronken van een biertje of 8 (en nu rond ik af naar boven, e-status en zo) en ik ben naar mijn gevoel en ervaring volledig immuun voor alcoholisme. Zowel op basis van mijn persoonlijke ervaringen als puur vanwege het praktische feit dat ik het helemaal kapot zijn gedeelte ofwel kater na een nacht door tanken veel te onplezierig en dus totaal niet waard vind om vaker te doen dan een paar keer per jaar :D

Maar goed, oefening baart kunst. Misschien oefen ik gewoon niet vaak genoeg. Alcohol dient voor mij vooral om die zeldzame niet te vermijden sociale verplichtingen te verlichten, of om mezelf Justin Timberlake te wanen.

Terug
Naar boven