MuscleMeat

??? Wat is het beste in dit geval ???

dutty outlaw

Novice
Waardering
1
Ik zit met een vraag en mss dat jullie me kunnen helpen. Ik houd me namelijk aan de 6 maaltijden/ dag (eten om de 3 uur) regel maar soms moet ik snachts ook werken en sta ik toch smorgens op. Dit wil dus zeggen om 7u opstaan en wakker blijven tot 7 u smorgens de volgende dag. Ik zou het liever anders zien maar heb hier geen keuze in want heb 2 jobs.
Nu is mijn vraag. Hoeveel maaltijden / calorien zou ik dan moeten eten? want mijn laatste maaltijd in normale omstandigheden zou ik om 20u savonds eten.
Maar moet ik nu dus gewoon een pak meer maaltijden eten? Of ze meer spreiden bvb om de 4,5u . of meer maaltijden eten maar minder calorien?
Hopelijk weet iemand wat in dit geval het beste is.

we kunnen niet aan jou werkweek zien hoeveel kcal jij nodig hebt

zeg eens wat je lengte, gewicht etc is.

als je om de 4,5 uur gaat eten ga je denk ik spiermassa verliezen.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld. zo eet je bij Itermediate Fasting (schrijf je het zo?) volgens mij ook heel lang niet.

Onregelmatige werktijden botsen volgens mij behoorlijk met bb, idd omdat je zo in de knoop kan komen met voeding (en ook rust).
Wat ik zou doen (maar wetenschappelijke onderbouwing heb ik niet daarvoor) is mijn dagelijkse caloriebehoefte over meer maaltijden verdelen op de lange dagen. Zo eet je toch nog iedere 3 uur en kom je wel aan je dagelijkse behoefte.

Andere boeiende vraag is dan of je, omdat je dagen langer zijn, je caloriebehoefte niet iets op moet schroeven...

Terug
Naar boven