AndroidHealthClinic

Wat is het verschil tussen Glucosamine, Chondroïtine en Type-II collageen?

zoek iets specifieks voor kraakbeen, denk dat die pijn ook niet door dat product verholpen kan worden

Dan zou ik dus zoals eerder vermeld die Type II collageen een tijdje proberen, hou ons in ieder geval op de hoogte wat je er van denkt, ben zelf ook benieuwd naar de ervaringen...

Dan zou ik dus zoals eerder vermeld die Type II collageen een tijdje proberen, hou ons in ieder geval op de hoogte wat je er van denkt, ben zelf ook benieuwd naar de ervaringen...

oke dankje, zal er eens ff goed naar kijken. als ik iets gebruik laat ik het weten ;)

Wat is het voordeel van de gehydroliseerde tov de ongedenatureerde? Laatste wordt nl. verkocht bij B&F.

Wat is het voordeel van de gehydroliseerde tov de ongedenatureerde? Laatste wordt nl. verkocht bij B&F.

Hydrolyse is het in "stukjes knippen" van stoffen (voedingsstoffen), het wordt ook gezien als voorverteren;

Ongedenatureerd klinkt lastig, maar betekend dat er juist niks mee gebeurt is. Het betekent niet gedenatureerd, dus alles is nog intact (natuurlijk);

Volgens mij wordt de gehydroliseerde variant sneller opgenomen in het bloedbaan;)

Ja, neem het regelmatig in. Ga toevallig vandaag naar AH wat zakjes gelatine poeder halen. Werkt heel goed, zeker icm whey.

Neem ook soms ecdysterone in voor optimale effecten.

Kan je ook vertellen hoeveel milligram of gram gelatine je gebruikt i.c.m. whey shake?

dikke kick, maar goed.. hoe werkt die 5 gram p dag voor jou? Toch erg last van mn knie.. dus ga er ook maar aan beginnen..
En jij neemt
gelatine-wit.jpg
gewoon die?

Neem jij die 5 gram verspreid over de dag of in een keer?

Ik neem nu zo een heel zakje elke dag (in een keer) ;) Komt op 9gram dacht ik.

Werkt heel goed voor mij, stuk minder last.

In sommige gevallen is het ook goed de 'smering' van de gewrichten te verhogen icm collageen. Hangt van de oorzaak af.

Laatst bewerkt:

Type 2 collageen gaat zo goed werken als collageen hydrolysaat (gelatine). Zijn beiden zelfde alleen is gelatine beter opneembaar.

---------- Post toegevoegd 14 October 2013 om 04:03 ----------

Ik kan je niet beloven dat het werkt maar het is zeker de moeite waard om deze te proberen:

1) Type II Collegeen waar ik het eerder al over had;

2) Wat je ook kunt proberen is "Cissus quadrangularis", schijnt goed te werken...

http://www.xxlnutrition.nl/cissus-primaforce/primaforce

Ik zou deze combinatie eens 3 tot 6 maanden proberen, moest je het gebruiken wil je ons dan ook wekelijks op de hoogte houden wat je er van denkt?

Cissus quadragularis werkt vooral via vochtverhoging in de gewrichten. Dit doet het via een oestrogene werking. Hierdoor verhoogt het ook igf-1 gezien sommige oestrogene stoffen (en estradiol zelf) dit afzonderlijk doen van GH.

En al die soorten collageen zijn gewoon duurder. Het gaat om de aminozuurketens erin die collageenproductie verhogen. Dus een collageenproduct dat beste opneembaar is gaat beste werken. Gelatine is gewoon gehydrolyseerd collageen en stuk goedkoop. Dus de beste keuze.

Onderzoek toont ook aan dat er een verhoging van collageenproductie in de huid is. Gezien het middel niet selectief werkt en collageen hydrolysaat kraakbeen kan repareren kunnen we veronderstellen dat dit in alle weefsels is.

---------- Post toegevoegd 14 October 2013 om 04:04 ----------

Hoe bedoel je vrij zwak? Waar staat dat?:rolleyes:

Is in verband met het werkingsmechanisme. Als we over mogelijke reparatie spreken steekt gehydrolyseerd collageen er ver boven uit.

Laatst bewerkt:
Glucosamine+chondroitine+msm heeft mij geholpen. Had lange tijd last van mijn pols en na paar weken ging het al beter. Na maandje had ik helemaal geen last van.
Dus met jouw knie kan je dat proberen, anders wat hydrolized collagen erbij, kan geen kwaad.

Terug
Naar boven