MuscleMeat

Wat is jouw IQ?

m.i. zegt IQ vrij weinig

Laatst bewerkt:
Die IQ-test op tv kwam op 167 uit, bij de psycholoog 146. Toch best een verschil, maar ik mag niet klagen. ;)

De IQ test op tv ging toch maar tot 150 punten? of kreeg jij bonuspunten omdat je de reclames ook helemaal gekeken hebt zonder weg te lopen?

Ja sorry, er moesten puntjes tussen. Verder vind ik ook niet dat het vermogen om foutloos te kunnen schrijven veel zegt over je IQ. Met IQ bedoel ik dan 'slim zijn'. Want het IQ waarop getest wordt, zegt meer over je kennis en de uitvoering van aangeleerde methoden.

137 een keer, andere keer 139. Dus hier iets tussenin zeker:

Ja sorry, er moesten puntjes tussen. Verder vind ik ook niet dat het vermogen om foutloos te kunnen schrijven veel zegt over je IQ. Met IQ bedoel ik dan 'slim zijn'. Want het IQ waarop getest wordt, zegt meer over je kennis en de uitvoering van aangeleerde methoden.

nice comeback :-)
btw ik dacht dat je bedoelde
mij zegt IQ vrij weinig
(my bad)

lach me altijd doot om die iq testen op tv... als je door psycholoog bent getest kun je er wel zeker va zijn dat het een echte test is met validiteit en betrouwbaarheid, de WAIS III bijvoorbeeld. Denk persoonlijk dat nog geen 10% hier 130 scoort.. mag het niet hopen..... want dan moet je niet je tijd vergooien aan DBB :p

Propedeuse examen kun je pas vanaf je 21e doen.

toen zeiden = Toen vertelden
aan kunnen = aankunnen
univeriteit? Universiteit is met een hoofdletter.
Tentamens Advocatuur?

Koketteren met hoe intelligent je wel niet bent maar vervolgens de nodige slordige foutjes in je stukje.;) Dat soort mensen kom ik elke keer weer tegen
''Ik had makkelijk een HBO opleiding aangekunt, of de Universiteit kunnen doorlopen'' hoe vaak ik dat wel niet heb gehoort.

Mijn IQ zal wel niet bijster hoog zijn van jaren lopen lanterfanten vrees ik.

hmm.. volgens mij ben je nu zelf ook een aantal -d'tjes vergeten :o

OT, geen flauw idee.. als je me een test nu online geeft zou ik er ook niet eens mijn best op doen.. geen interesse.. leuk om te weten.. maar hoop 'slimme' mensen snappen toch geen zak van het 'echte leven' en zien alles als een test, een ervaring waarvan je leert.. niets mis mee.. maar gewoon leven kunnen ze niet (heb ik het niet over HBO he).

Een hoog IQ betekent dat je goed bent in het maken van IQ-tests, meer niet. Ik weet trouwens niet hoe zo'n uitgebreide test in zijn werk gaat, maar die testjes die je overal op internet en tv ziet slaan natuurlijk nergens op. Alle onderdelen die je moet doen zijn gewoon te trainen.

lach me altijd doot om die iq testen op tv... als je door psycholoog bent getest kun je er wel zeker va zijn dat het een echte test is met validiteit en betrouwbaarheid, de WAIS III bijvoorbeeld. Denk persoonlijk dat nog geen 10% hier 130 scoort.. mag het niet hopen..... want dan moet je niet je tijd vergooien aan DBB :p

Waarom vergooi je dan je tijd? Het zijn ook maar mensen ;)

Het ligt eraan hoeveel je kan bankdrukken.

Hoe meer gewichten des te hoger je IQ!!!!! :cool:

Een hoog IQ betekent dat je goed bent in het maken van IQ-tests, meer niet. Ik weet trouwens niet hoe zo'n uitgebreide test in zijn werk gaat, maar die testjes die je overal op internet en tv ziet slaan natuurlijk nergens op. Alle onderdelen die je moet doen zijn gewoon te trainen.

Men leraar zei ooit eens dat er tests tussen zitten zoals ' teken een boom op een blad' , en je kan hem bv links onder tekenen , in't midden enz .( imo is dit toch grote BS ? ik zou hem gewoon int midden tekenen op bladgrootte)
Maar die tests worden regelmatig vernieuwd om fraude te voorkomen ofc

Wat bedoel je met het tekenen van die boom?

Iedereen die meer dan 115 of 120 zegt: droom maar verder. De meeste mensen zitten daar onder. 130-140 en je bent een genie. D.w.z. dat je, toen je op school zat, waarschijnlijk een jaar (of meerdere) hebt kunnen overslaan, en dat je je tijdens de lessen heel erg verveelde (niet omdat je rebel was, maar omdat je alles al doorhad nog voor ze het gingen uitleggen). Het gemiddelde ligt tussen de 100 en 110 in Nederland en België, dus wellicht zit je daar licht onder of licht boven. Degenen die er echt een stuk boven zitten weten het meestal ook erg zeker omdat ze waarschijnlijk al een betrouwbare test hebben gedaan. Ik schat mezelf rond de 110.

en aan de hand daarvan bepalen ze jouw IQ? XD
nouja als die psychologen het zeggen :p geloof er maar weinig van

Psychologen hebben zelf een IQ van 50 man :S

135/140, mijn leeftijd stond niet goed in de tabel toen.
met die van bnn. :roflol:

Terug
Naar boven