kwaker
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 8%
Iedereen die meer dan 115 of 120 zegt: droom maar verder. De meeste mensen zitten daar onder. 130-140 en je bent een genie. Dwz dat je, toen je op school zat, waarschijnlijk een jaar (of meerdere) hebt kunnen overslaan, dat je je tijdens lessen heel erg verveelde (niet omdat je rebel was, maar omdat je alles al doorhad nog voor ze het gingen uitleggen). Het gemiddelde is tussen de 100 en 110 in Nederland en België, dus wellicht zit je daar licht onder of licht boven. Degenen die er echt een stuk boven zitten weten het meestal ook erg zeker omdat ze waarschijnlijk al een betrouwbare test hebben gedaan. Ik schat mezelf ook rond de 110.
Hier ben ik het niet mee eens. Er zit natuurlijk wel wat in, maar jij wilt zeggen dat een genie dingen in een keer weet. Dus hij heeft nog nooit van iets gehoord laten we zeggen de getallen, maar hij vindt dan wel zelf uit om te tellen
Het is natuurlijk waar dat ze het sneller kunnen, maar dit kan ook voortkomen uit interesse want al ben je geintrigeerd door een onderwerp werken je hersenen als een zeer goede spons. Dus is dan iemand slim als die goed is op school? Ik vind dit echt flink subjectief. Socrates zei het al, mensen uit een bepaalde richting vinden andere mensen uit diezelfde richting slim: politici vinden politici slim en filosofen vinden andere filosofen weer slim. Daarentegen vinden ze beide beeldhouwer en elkaar een randebiel. Terwijl deze beeldhouwers elkaar begaafd vinden.
Nu in het huidige systeem gaan we met zijn allen naar school en volgen we dus allemaal rekenen en taal ed. De mensen die hier goed/beter in zijn, worden dan bestempeld als slim(= hoog IQ vaak). Wiskundigen vinden kunstenaars maar domme creatievelingen want ze hebben weinig gemeen, maar omdat wiskunde een verplicht gesteld vak is en iedereen er dus te maken heeft gekregen/krijgt, vinden de kunstenaars de wiskundigen wel slim (want ja dat is een beetje onze definitie van slim zijn).

soms komen er echt dingen uit me mond waarvan ik denk, nee dat heb je nu net niet gezegd haha.