Fitness Seller

Wat is jouw IQ?

Iedereen die meer dan 115 of 120 zegt: droom maar verder. De meeste mensen zitten daar onder. 130-140 en je bent een genie. Dwz dat je, toen je op school zat, waarschijnlijk een jaar (of meerdere) hebt kunnen overslaan, dat je je tijdens lessen heel erg verveelde (niet omdat je rebel was, maar omdat je alles al doorhad nog voor ze het gingen uitleggen). Het gemiddelde is tussen de 100 en 110 in Nederland en België, dus wellicht zit je daar licht onder of licht boven. Degenen die er echt een stuk boven zitten weten het meestal ook erg zeker omdat ze waarschijnlijk al een betrouwbare test hebben gedaan. Ik schat mezelf ook rond de 110.

Hier ben ik het niet mee eens. Er zit natuurlijk wel wat in, maar jij wilt zeggen dat een genie dingen in een keer weet. Dus hij heeft nog nooit van iets gehoord laten we zeggen de getallen, maar hij vindt dan wel zelf uit om te tellen??? Het is natuurlijk waar dat ze het sneller kunnen, maar dit kan ook voortkomen uit interesse want al ben je geintrigeerd door een onderwerp werken je hersenen als een zeer goede spons. Dus is dan iemand slim als die goed is op school? Ik vind dit echt flink subjectief.

Socrates zei het al, mensen uit een bepaalde richting vinden andere mensen uit diezelfde richting slim: politici vinden politici slim en filosofen vinden andere filosofen weer slim. Daarentegen vinden ze beide beeldhouwer en elkaar een randebiel. Terwijl deze beeldhouwers elkaar begaafd vinden.
Nu in het huidige systeem gaan we met zijn allen naar school en volgen we dus allemaal rekenen en taal ed. De mensen die hier goed/beter in zijn, worden dan bestempeld als slim(= hoog IQ vaak). Wiskundigen vinden kunstenaars maar domme creatievelingen want ze hebben weinig gemeen, maar omdat wiskunde een verplicht gesteld vak is en iedereen er dus te maken heeft gekregen/krijgt, vinden de kunstenaars de wiskundigen wel slim (want ja dat is een beetje onze definitie van slim zijn).

Lewis Terman (1916) developed the original notion of IQ and proposed this scale for classifying IQ scores:

Over 140 - Genius or near genius
120 - 140 - Very superior intelligence
110 - 119 - Superior intelligence
90 - 109 - Normal or average intelligence
80 - 89 - Dullness
70 - 79 - Borderline deficiency
Under 70 - Definite feeble-mindedness

Normal Distribution & IQ Scores
The properties of the normal distribution apply to IQ scores:

50% of IQ scores fall between 90 and 110
70% of IQ scores fall between 85 and 115
95% of IQ scores fall between 70 and 130
99.5% of IQ scores fall between 60 and 140

Zelf nooit laten testen. Heb ook geen idee. Gok iets boven het gemiddelde.

hmm.. volgens mij ben je nu zelf ook een aantal -d'tjes vergeten :o

OT, geen flauw idee.. als je me een test nu online geeft zou ik er ook niet eens mijn best op doen.. geen interesse.. leuk om te weten.. maar hoop 'slimme' mensen snappen toch geen zak van het 'echte leven' en zien alles als een test, een ervaring waarvan je leert.. niets mis mee.. maar gewoon leven kunnen ze niet (heb ik het niet over HBO he).

Ja je hebt gelijk en nog domme foutjes ook.

Hier ben ik het niet mee eens. Er zit natuurlijk wel wat in, maar jij wilt zeggen dat een genie dingen in een keer weet. Dus hij heeft nog nooit van iets gehoord laten we zeggen de getallen, maar hij vindt dan wel zelf uit om te tellen??? Het is natuurlijk waar dat ze het sneller kunnen, maar dit kan ook voortkomen uit interesse want al ben je geintrigeerd door een onderwerp werken je hersenen als een zeer goede spons. Dus is dan iemand slim als die goed is op school? Ik vind dit echt flink subjectief.
Een genie loopt simpelweg een eind voorop voor zijn leeftijd. Ook op vlak van kennis zal hij bijvoorbeeld al kunnen rekenen terwijl anderen dit nog niet kunnen. Natuurlijk heeft hij het ook ooit moeten leren, maar dat gebeurde waarschijnlijk al thuis, toen hij iets opgepikt heeft, of erover gelezen heeft. Het gaat ook allemaal veel vlotter, en hij begrijpt bepaalde zaken zo snel, dat een uitleg van 2 uur, bij hem al duidelijk is in 5 minuten. Vandaar vaak de verveling tijdens de lessen, zelfs als het ook voor hem over nieuwe leerstof gaat.

Maar goed, veel van die mensen blijken dan toch te falen in het leven, dus zo'n zegen is het eigenlijk niet.

kweet niet maar die van nightfly is iig onder het minimum.

Een genie loopt simpelweg een eind voorop voor zijn leeftijd. Ook op vlak van kennis zal hij bijvoorbeeld al kunnen rekenen terwijl anderen dit nog niet kunnen. Natuurlijk heeft hij het ook ooit moeten leren, maar dat gebeurde waarschijnlijk al thuis, toen hij iets opgepikt heeft, of erover gelezen heeft. Het gaat ook allemaal veel vlotter, en hij begrijpt bepaalde zaken zo snel, dat een uitleg van 2 uur, bij hem al duidelijk is in 5 minuten. Vandaar vaak de verveling tijdens de lessen, zelfs als het ook voor hem over nieuwe leerstof gaat.

Maar goed, veel van die mensen blijken dan toch te falen in het leven, dus zo'n zegen is het eigenlijk niet.
Een beetje zoals dit? =)
http://nl.wikipedia.org/wiki/William_James_Sidis

tjaa ik ben het hier wel mee eens. Maar iemand die heel goed is in bijvoorbeeld voetbal en heel snel allerlei tactieken en bewegingen oppakt is dat dan een voetbalgenie? Want als ze met genie dus iemand bedoelen die snel 'standaard-stuff' leert dan ben ik het met je eens. Maar omdat er zoveel meer dingen zijn in de wereld vind ik dat men verder moet kijken dan IQ. Alhoewel het natuurlijk wel grappig is om een hoog IQ te hebben :p

wajoo die william james sidis, wat een no-lifer :p

126, meerdere tests no bullshit

1 van mijn allerbeste vrienden was hoogbegaafd en had 2 Universitaire studies afgerond.
November 2006 heeft die op 43 jarige leeftijd zelfmoord gepleegd.

Ik denk weleens dat juist hij de dingen meer begreep en doorzag als de meeste anderen en juist daarom tot de bittere conclussie was gekomen 'het wordt niets meer' ik stop hier.

Terwijl de 'minder begaafden' blijfen geloven in hun eigen waarheden en ilusies en daardoor ook weer optimistich door het leven blijven gaan.

Weten de zwakbegaafden die op een sociale werkplaats te werk zijn gesteld beter?
Ze zijn blij en gelukkig met het werk wat ze mogen doen.

1 van mijn allerbeste vrienden was hoogbegaafd en had 2 Universitaire studies afgerond.
November 2006 heeft die op 43 jarige leeftijd zelfmoord gepleegd.

Ik denk weleens dat juist hij de dingen meer begreep en doorzag als de meeste anderen en juist daarom tot de bittere conclussie was gekomen 'het wordt niets meer' ik stop hier.

Terwijl de 'minder begaafden' blijfen geloven in hun eigen waarheden en ilusies en daardoor ook weer optimistich door het leven blijven gaan.

Weten de zwakbegaafden die op een sociale werkplaats te werk zijn gesteld beter?
Ze zijn blij en gelukkig met het werk wat ze mogen doen.

Toch wel een erg bittere conclusie imo, goeie post

Op een aantal gebieden voel ik me bovengemiddeld intelligent. (:o) Maar met sommige relatief eenvoudige zaken ben ik een enorme kluns :D

Iedereen die meer dan 115 of 120 zegt: droom maar verder. De meeste mensen zitten daar onder. 130-140 en je bent een genie. D.w.z. dat je, toen je op school zat, waarschijnlijk een jaar (of meerdere) hebt kunnen overslaan, en dat je je tijdens de lessen heel erg verveelde (niet omdat je rebel was, maar omdat je alles al doorhad nog voor ze het gingen uitleggen). Het gemiddelde ligt tussen de 100 en 110 in Nederland en België, dus wellicht zit je daar licht onder of licht boven. Degenen die er echt een stuk boven zitten weten het meestal ook erg zeker omdat ze waarschijnlijk al een betrouwbare test hebben gedaan. Ik schat mezelf rond de 110.

gemiddelde is 100 +/- één standaardeviatie ( 10, dus tussen 90 en 110 ben je redelijk normaal) 120-130 is wat velen van de uni hebben, 140 is genie. Maar IQ is vrij overrated, alleen handig voor kinderen met betrekking tot ontwikkelingssnelheid

het leuke is dat wat ik geleerd heb in 4 jaar psychologieopleiding is dat IQ zo'n construct is ( dus zo'n man-made iets) dat aan zijn gehele bestaansrecht getwijfeld kan worden. Men weet niet eens precies wat het is, wat het doet en waar het goed voor is. IQ is op zijn best een ALGEMENE indicatie van iemands begrip en ontwikkeling

het is vooral van belang bij KINDEREN (ontwikkelingssnelheid); dat was het. dus of je nou 110 hebt of 130. het is geen wereld van verschil, echt niet. zo veel dingen buiten het IQ die het bestaansrecht vervullen van de mens.

Ik had ooit keer via iqtest.nl gedaan kwam ik uit op 127

Iedereen die meer dan 115 of 120 zegt: droom maar verder. De meeste mensen zitten daar onder. 130-140 en je bent een genie. D.w.z. dat je, toen je op school zat, waarschijnlijk een jaar (of meerdere) hebt kunnen overslaan, en dat je je tijdens de lessen heel erg verveelde (niet omdat je rebel was, maar omdat je alles al doorhad nog voor ze het gingen uitleggen). Het gemiddelde ligt tussen de 100 en 110 in Nederland en België, dus wellicht zit je daar licht onder of licht boven. Degenen die er echt een stuk boven zitten weten het meestal ook erg zeker omdat ze waarschijnlijk al een betrouwbare test hebben gedaan. Ik schat mezelf rond de 110.

Hier heeft bijna iedereen een iq van 130.

Dit zijn de echte cijfers

600px-IQ_curve.svg.png

Terug
Naar boven