MuscleMeat

wat is nou het best aantal herhalingen voor massa training??

Tom509

Competitive Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m84
Massa
96kg
hallo

wat is nou het beste als ik vooral op massa train voor het aantal herhalingen tussen de 6 en de 8 of kan 3x3 ook of is dat meer voor kracht

neem 80% van je 1 rep maximum als richtlijn en doe daar zoveel mogelijk herhalingen mee. Je zal waarschijnlijk tussen de 8 à 12 uitkomen.

En hoe bepaal je je 1 rep max (vooral als je alleen traint is dit lastig). En hoevaak meet je dit dan?

niet moeilijk doen met al die homo berekeningen, flink beuken en nog meer en dat een hele lange tijd

ik train gewoon zo zwaar mogelijk
en zorg dat ik tussen de 6 en 10 herhalingen uitkom
en het groeit nog steeds

• Topic Starter Topic Starter
ik doe nu meestal eerst 12 reps dan 10 dan 8 en dan 6 is dat goed. Of is een betere manier ?

Wat ik doe voor massa is 4 x 8 ..
En elke keer in het spanningsgebied blijven .. Dus als je bv borst doet .. altijd maken dat je de spanning blijft voelen.. pompennnnn

voor kracht maak je weinig herhalingen zwaar gewicht(4-6x).
Voor massa 75% 1 rm (8-12x)
definitie (12+)

fast twitch en slow twitch spieren afwisselend trainen levert het beste resultaat. Wat ook een aanrader is aan het einde van je set hoge reps maken. 20x als het gewicht te zwaar is, zakken ermee en doorgaan.

Helemaal los, probeer het uiterste eruit te persen.

Ps niet iets anders persen das voor schijters.

Succes,

afwisselen is de beste manier
ene week 12,10,8,6
andere week 6,8,10,12
weer andere week, 5,5,5,5,
andere week 12,12,12,12

doe jij egt per week afwissele?ik doe t meestal per 6 weken namelijk..en aangezien jij maar "skinnie" bent kan ik anders gerust jouw advies volgen aan je stats enzo te zien;)

ik wissel ook wel per oefening af: 12,5,12,5

Terug
Naar boven