Fitness Seller

Wat is Rippetoe?

Instructeurs zeggen inderdaad vaak de grootste onzin

Heb je al plannen beginnende krachtsporters aan de Rippetoe te helpen? :D

Spread the word. Hopelijk raken er nog wat mensen in de ban van de echte mannenoefeningen en kunnen we nog wat squatracks redden in deze moeilijke tijden :D

De meeste instructeurs weten dat niet.
vraag het aan 100 instructeurs en 99 % kent het niet.

Instructeurs kennen meestal alleen FB en dood normaal plit. pilatus en al die ongein.

ofwel, hoe jaag ik mijn klanten door de machinestraat richting crosstrainer

• Topic Starter Topic Starter
Ripptoe

Kan zijn bij sommige sportscholen, vaak zijn de meeste in opleiding en jong (lekker goedkoop) Als ze de toestellen maar kunnen uitleggen is het vaak al goed. Ik gooi zelf ook al 13 jaar met gewichten dus weet wel aardig waar ik over praat. Jij??????
No offence, maar instructeurs kramen vaak de grootste bullshit uit

Ripptoe

Misschien beginnende instructeurs. En niet iedereen heeft dezelfde doelstelling in een sportschool he! En daarbij, er zijn zoveel verschillende methodes om te gaan trainen en daar hoef je bij veel mensen helemaal niet bij aan te komen hoe het heet. En hoezo ongein?? explain.
De meeste instructeurs weten dat niet.
vraag het aan 100 instructeurs en 99 % kent het niet.

Instructeurs kennen meestal alleen FB en dood normaal plit. pilatus en al die ongein.

Ongein omdat ik geen meerwaarde erin zie voor mijzelf dan hé Een ander vind het geen ongein, Ik bedoel er niet mee dat het niet werkt

Over onzin:
Dat vet in spiermassa veranderd
Umm
dat Squaten zo slecht is voor de knieen
Ummmm
Dat deadliften niet voor beginners is
ummmm
Dat je van 15 hh droog word
ummm
Da te veel eiwitten dikt maakt

Ripptoe

En jij weet precies wat die mensen willen? en op welk niveau ze zitten? En op welke basis ze daar trainen? Misschien wel via fysio? Denk eerst na voor dat je een dom antwoord geeft. En de "grote" jongens achterna loopt.
ofwel, hoe jaag ik mijn klanten door de machinestraat richting crosstrainer

En jij weet precies wat die mensen willen? en op welk niveau ze zitten? En op welke basis ze daar trainen? Misschien wel via fysio? Denk eerst na voor dat je een dom antwoord geeft. En de "grote" jongens achterna loopt.

Er zijn natuurlijk ook mensen die het voor de fun en gezondheid doen dan is de machine straat en crosstrainer tog wel een goede optie.
Voor krachtsporters en bb-ers is dat natuurlijk een ander verhaal die serieus bezig zijn

Ripptoe

Ik snap je wel hoor! ;-) Er zijn maar erg weinig mensen die zo tot het gaatje gaan en kunnen gaan. Want wil je als echt serieus krachtsporter of BB verder wilt gaan komt er heel wat meer bij kijken. En zeker erg veel wilskracht en discipline. En idd, veel mensen komen ook voor de fun,....en jij dan? Als je het niet leuk vind komt er echt niks van je training terecht..
Er zijn natuurlijk ook mensen die het voor de fun en gezondheid doen dan is de machine straat en crosstrainer tog wel een goede optie.
Voor krachtsporters en bb-ers is dat natuurlijk een ander verhaal die serieus bezig zijn

Bullshit die een instructeur aan mij vertelde:

Deadlift is erg slecht voor de rug, en je overtrained je schouders ermee like wtf?
Met squat is het het beste om maar 10 cm door te zakken, want anders is het slecht voor de knieen.
20 herhalingen zijn goed om spiermassa op te bouwen
1209039 setjes goed om spiermassa op te bouwen.
Niet lager als 20 herhalingen gaan want dan krijg je logge spieren
Eten is niet zo belangrijk, als je maar hard trained.

Ripptoe

HAha, vet in spieren omzetten word vaak gezegd omdat de echte versie van het verhaal te moeilijk is en te lang duurt om uit te leggen.
En squaten slecht voor de knieen? Lijkt me raar, vaak word er geen goeie techniek gehanteerd door beginnende krachtsporters die v/d leggpress afkomen.
En deadlift zou ik ook niet gaan doen met iemand die net 1 maand sport, en daar zijn goeie redenen voor.
En droog worden vergt een heel andere aanpak van trainen en voeding, en idd niet alleen maar 15 reps doen haha.
En van teveel eiwit ga je zeker vetter worden! Je kunt niet oneindig veel eiwitten in nemen hoor. Als je b.v 70Kg spiermassa hebt heeft het geen meerwaarde als je 240 gr ipv 140 gr eiwit neemt. Je lichaam kan er niets mee met te grote hoeveelheden en worden in het gunstigste geval gewoon afgevoerd door het lichaam, en bij echt teveel word het echt aangezet als vet.
Ongein omdat ik geen meerwaarde erin zie voor mijzelf dan hé Een ander vind het geen ongein, Ik bedoel er niet mee dat het niet werkt

Over onzin:
Dat vet in spiermassa veranderd
Umm
dat Squaten zo slecht is voor de knieen
Ummmm
Dat deadliften niet voor beginners is
ummmm
Dat je van 15 hh droog word
ummm
Da te veel eiwitten dikt maakt

De meeste instructeurs zijn op de hoogte van conditietraining maar minder over krachttraining. Ik ben zelf ooit een cursus gaan volgen om instructeur te worden bij een grote bekende sportscholen groep hier in België en de cursus ging voornamelijk over conditietraining en vetverbranding en niet over krachttraining.
Ik ken geen goede kracht- of bodybuilder-instructeurs die niet uit eigen ervaringen werken.
Daarom dat er niet veel instructeurs zijn die echt iets weten over krachttraining.

Groet A40

Maar.. wat is rippetoe nou dan precies. Treed eens goed in detail. Ik ben beginner ja.

Ripptoe

I know! Het gaat veel over qua krachttraining veel anatomie en biomechanica in zo'n opleiding en over hoe apparaten werken. Maar laat ik nou zelf al zo'n 13 jaar aan krachttraining doen, dus weet er wel stukkie meer vanaf dan de gemiddelde instructeur. maargoed, ik weet ook niet alles.

De meeste instructeurs zijn op de hoogte van conditietraining maar minder over krachttraining. Ik ben zelf ooit een cursus gaan volgen om instructeur te worden bij een grote bekende sportscholen groep hier in België en de cursus ging voornamelijk over conditietraining en vetverbranding en niet over krachttraining.
Ik ken geen goede kracht- of bodybuilder-instructeurs die niet uit eigen ervaringen werken.
Daarom dat er niet veel instructeurs zijn die echt iets weten over krachttraining.

Groet A40

Maar.. wat is rippetoe nou dan precies. Treed eens goed in detail. Ik ben beginner ja.

heb je eigenlijk wel de moeite genomen het topic te lezen?

op de vorige pagina staat het antwoord, net als in die 300 andere topics ;)

De correct vraag is eigenlijk: "Wie is Rippetoe?" Mark Rippetoe is een coach en schrijver van boeken over krachttraining.
Hij heeft een programma ontworpen voor beginners, dat uitgelegd wordt in zijn boek 'Starting Strength'.

Een korte samenvatting van het programma (met een paar aanpassingen) :
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Terug
Naar boven