XXL Nutrition

Wat kan beter/anders

jeroendijk

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m94
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Beste forumleden,

Ja ik spam met topics.

Ben er nu over uit en ga het volgende schema gebruiken vanaf vandaag.

http://www.muscleandstrength.com/workouts/upper-lower-4-day-gym-bodybuilding-workout

Ik heb hier echter nog wel een paar vraagjes over:

*Moet ik bij mijn sets het zelfde gewicht hanteren.
En wanneer ik deze sets gemakkelijk af kan maken met dit gewicht dan 10% omhoog gaan?
Dus bijv: 3 x 70 kg bench x 10
Gaat dit makkelijk af ga ik volgende week naar 3 x 80 kg bench x 10

*Wat bedoelen ze bij 3 sec negative rep.
Heb er wat over gelezen: bedoelen ze hierbij dat je bijvoorbeeld bij dumbbell curl 3 seconden de tijd neemt om de negatieve rep uit te voeren?

Voor de rest is het mij duidelijk. ik ga vervolgens ook al mijn gewichten loggen.
En dit dan in grafieken/tabellen zetten.

Later zal ik verslag doen op dit forum.

Alvast bedankt !

Beste forumleden,

Ja ik spam met topics.

Dat mag je wel zeggen ja, daarnaast heb je ook een talent voor het negeren van goede adviezen!

Ben er nu over uit en ga het volgende schema gebruiken vanaf vandaag.

Dat hoop ik dan maar :p

*Moet ik bij mijn sets het zelfde gewicht hanteren.

Als er niets anders nadrukkelijk staat vermeldt, dan mag je dat aannemen ja.

En wanneer ik deze sets gemakkelijk af kan maken met dit gewicht dan 10 omhoog gaan?

10% is een beetje veel, dan loop je erg snel vast. Ik zou het houden op 2,5 -5% (1RM.)
Is een kwestie van uitproberen en leren aanvoelen.

*Wat bedoelen ze bij 3 sec negative rep.
Heb er wat over gelezen: bedoelen ze hierbij dat je bijvoorbeeld bij dumbbell curl 3 seconden de tijd neemt om de negatieve rep uit te voeren?

Artikel ff verder doorlezen, staan diverse vragen en antwoorden.

"Steve
Posted Mon, 03/24/2014 - 20:17
After each rep you lower the weight in a controlled manner over the course of 3 seconds"

• Topic Starter Topic Starter
Dat mag je wel zeggen ja, daarnaast heb je ook een talent voor het negeren van goede adviezen! Dat hoop ik dan maar :p Als er niets anders nadrukkelijk staat vermeldt, dan mag je dat aannemen ja. 10% is een beetje veel, dan loop je erg snel vast. Ik zou het houden op 2,5 -5% (1RM.) Is een kwestie van uitproberen en leren aanvoelen. Artikel ff verder doorlezen, staan diverse vragen en antwoorden. "Steve Posted Mon, 03/24/2014 - 20:17 After each rep you lower the weight in a controlled manner over the course of 3 seconds"

Bedankt, alleen is het me nog steeds niet duidelijk van die negative rep.

Want dit kan 2 dingen betekenen.

Het gewicht verminderen binnen 3 seconden

Of het gewichten bij een neerwaarste beweging in een tijd van 3 seconden.

After each rep you lower the weight in a controlled manner over the course of 3 seconds"

Dit betekent dat je het gewicht in 3 seconden laat zakken. Dus niet een lichter gewicht pakken binnen 3 seconden :)

Redelijk schema, niet wat ik zou classificeren als beginner routine maar een degelijke ub/lb alsnog. Wel heeft hij een sub-optimale keuze voor machines bij bepaalde oefeningen, maar goed.

Laatste advies wat ik jou nog wil geven(aangezien je t meeste in de wind slaat) is dat je eens heel goed de artikels moet gaan lezen aangezien daar al je vragen al in beantwoord worden. En zoniet; google. Ik heb gewoon echt de indruk dat je een complete beginner bent in de manier hoe je van hot naar her gaat en de vragen die je stelt. Zonder daarbij het artikel aandachtig te lezen.

Bedankt, alleen is het me nog steeds niet duidelijk van die negative rep.

Want dit kan 2 dingen betekenen.

Het gewicht verminderen binnen 3 seconden

Of het gewichten bij een neerwaarste beweging in een tijd van 3 seconden.

Lowering in deze context betekent altijd 'omlaag brengen'.

Als het zou betekenen gewicht verminderen zou er eerder decrease load/weight staan, om verwarring te voorkomen.....

Redelijk schema, niet wat ik zou classificeren als beginner routine maar een degelijke ub/lb alsnog. Wel heeft hij een sub-optimale keuze voor machines bij bepaalde oefeningen, maar goed. Laatste advies wat ik jou nog wil geven(aangezien je t meeste in de wind slaat) is dat je eens heel goed de artikels moet gaan lezen aangezien daar al je vragen al in beantwoord worden. En zoniet; google. Ik heb gewoon echt de indruk dat je een complete beginner bent in de manier hoe je van hot naar her gaat en de vragen die je stelt. Zonder daarbij het artikel aandachtig te lezen.

Beginner valt wel mee, en ik heb zeker genoeg research gedaan.
(blijkbaar niet genoeg)

Ja en ik weet ik spam hier alles kapot maar ach....

De grote drie:

Bench : 95 KG
DL: 125 KG
Squad: 80 KG

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beginner valt wel mee, en ik heb zeker genoeg research gedaan.
(blijkbaar niet genoeg)
Durf ik zeer sterk te betwijfelen.

De grote drie:

Bench : 95 KG
DL: 125 KG
Squad: 80 KG

Zijn gewoon stats die nog steeds bij een beginner horen. Dat maakt niet uit, niks mis mee. Maar neem het zoals het is.
Overigens; verhouding van DL/Squat tot je bench is wel erg scheef. Je had schouder problemen, toch? Misschien is het handig je bench vorm eens goed te bekijken door wellicht een filmpje. Veel mensen voeren bench dusdanig ruk uit waardoor schouder problemen extra in de hand worden geholpen. Just to be sure.

Durf ik zeer sterk te betwijfelen. Zijn gewoon stats die nog steeds bij een beginner horen. Dat maakt niet uit, niks mis mee. Maar neem het zoals het is. Overigens; verhouding van DL/Squat tot je bench is wel erg scheef. Je had schouder problemen, toch? Misschien is het handig je bench vorm eens goed te bekijken door wellicht een filmpje. Veel mensen voeren bench dusdanig ruk uit waardoor schouder problemen extra in de hand worden geholpen. Just to be sure.

Ik bench wel op de juiste manier, heb even wat filmpjes doorgekeken maar had dit al gedaan voordat ik met bench, dl, en squaden begon.

Die schouder problemen kwamen doordat ik met mijn splitschema teveel focus had gelegd op mijn schouders. ( 1 dagje)

Hierdoor is een zenuw ontstoken en heb ik daar last van. heb nu een week rust gehouden en ga vandaag weer eens proberen hoe het aanvoelt, denk dat het grotendeels wel over is.

Terug
Naar boven