XXL Nutrition

Wat kan ik verbeteren? (lang verhaal)

ColeTrickle

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Dit wordt waarschijnlijk een lang verhaal, dus als je niet van lezen houdt dan moet je maar een ander topic zoeken ;)

April dit jaar was ik mijn lichaampje beu en heb ik besloten er wat aan te gaan doen, ik liep er toen zo bij (gewicht van rond de 65kg, ohja, de foto's zijn allemaal van k*t kwaliteit, mijn excuses daarvoor ;) ):
2qu6tr6.jpg

219saiv.jpg

Ik heb steuntjes gekocht en ging crunches en pushups doen. Dat ging wel leuk, maar ik merkte dat ik er steeds meer kon doen en ik las hier dat meer gewicht met minder repetities beter zou zijn. Dus kocht ik een bench en wacht gewichten en ging ik mijn borst op die manier trainen.
Ik leerde wat bij, werd hier lid, kocht meer gewichten bij en ging meer oefeningen doen.
Dat was in juni, inmiddels was ik dit:
2n9dhuc.jpg

Een hele verbetering al. Ik ging ook steeds meer op mijn voeding letten en deed er veel cadrio bij. Inmiddels woog ik 62 kilo.
Na de vakantie heb ik de boel drastisch verbeterd. Ik kocht ook een pullup bar en ging mijn rug trainen. Sterker nog, ik ging maar gewoon een schema maken en mij daaraan houden. Dit was een beetje lastig, daar ik 7(!) dagen in de week werk. Om het pobleem van tijd te ontwijken sta ik iedere ochtend een uur eerder op dan nodig en doe ik mijn oefeningen. Deze komen neer op het volgende:

Maandag:
Biceps
seated curl
seated concentration curl
supine curl
Dinsdag:
Schouders
shoulder presses
front raise
seated lateral raises
Woensdag:
Buik
body lift
incline weighted crunch
leg lift
Donderdag:
Benen
lunges
dumbbell squat
leg raise
Vrijdag:
Borst
incline benchpress
benchpress
pushup
Zaterdag:
Rug
bent over rows
pullup
dumbbell deadlift
Zondag:
Triceps
seated curl
dip
seated extensions

Hier ben ik zo'n 45minuten mee bezig. (scheelt een beetje per spiergroep) Ik doe alles 3x10 met hetzelfde gewicht (een licht setje vooraf als warming up niet meegerekend), ik hou in een exelsheet bij hoeveel gewicht ik gebruikt heb bij elke oefening, en als ik denk dat ik meer aan kan dan gooi ik er gewicht bij.

Ook heb ik een voedingsschema gemaakt. Dat was niet in één keer zoals het nu is, maar het ziet er op dit moment als volgt uit:

1.(5:45) Opstaan, 40gram havermout + 200ml HV melk + 1 caffeine pil
WORKOUT (6:15)
2.(7:00) 50gram whey + 300ml HV melk
3.(9:00) een banaan + 2 boterhammen (volkoren) met kipfilet
4. (12:30) 4 boterhammen (volkoren) met kipfilet + glas jus d'orange + ei + soepje uit de kantine
5. (16:00) 2 boterhammen (volkoren) met kipfilet
6. (18:00) avondmaal, wisselend, 4 van de 7 dagen rijst/kip/een variant daarvan
7. (22:00) 500gram magere kwark

tussendoor gooi ik er nog ergens 50gram cashewnoten (gezouten helaas, de super verkoopt geen ongezouten) in m'n mik.

Heb een mooi exeletje met alle waardes, ik kom voor de dag uit op het volgdende

KCAL: 3482 (target volgens sheet: 2666)
Eiwitten: 244 (975CAL, 28%) (target volgens sheet: 138gr, 553CAL, 21%)
Koolhydraten: 433 (1734CAL, 50%) (target volgens sheet: 395gr, 1580CAL, 59%)
Vetten: 82 (737CAL, 21%) (target volgens sheet: 55gr, 533CAL, 20%)

Ik zit dus aardig in de richting geloof ik. Dit doe ik nu dus vanaf september. Op dit moment sta ik er als volgt bij:
2mrwv0l.jpg

68kg

Nu ben ik opzich meestal wel tevreden met hoe het gaat, maar soms zie ik mezelf ook voor de spiegel staan en denk ik, het schiet niet op (het ligt een beetje aan mijn bui denk ik). Nu zou ik graag tips hebben over hoe ik dingen kan verbeteren. Daarbij moet ik wel een paar kanttekeningen maken:
- Ik kan niet in de avond trainen, de ochtend is de enige mogelijkheid.
- ik meen dat 7 dagen wat onorhtodox is, maar ik voel me er goed bij. Ook krijgt iedere spier keurig een week rust om te herstellen (ik heb in mijn schema ook geen lastige opeenvolgingen van spiergroepen denk ik) dus ik denk dat het geen probleem oplevert met het herstel.
- Ik wil gerust al mijn oefeningen inleveren voor anderen, maar ik moet het doen met de spullen die ik heb, ik heb geen rooie rotcent (anders hoefde ik ook niet 7 dagen te werken).

Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
- Welke oefening mis je in mijn schema?
- Is mijn vooruitgang voldoende, of zie je dat het vele malen beter moet kunnen? (voor zover de foto's dat duidelijk kunnen maken)
- Kan ik aanpassingen doen aan mijn voedingsschema om dit te verbeteren?

Complimentjes (mist terecht) zijn ook altijd welkom ;)

• Topic Starter Topic Starter
oh k*t, het is alweer 2011 :P April 2010 bedoel ik uiteraard ;)

Voeding heb ik niet te veel verstand van ;)

Maar kwa oefeningen;
- voor de achterkant van de schouders misschien bent over lateral raise erbij doen
- Voor de borst dumbbell flyes
- voor de rug (extra) nog shrugs erbij doen
- (persoonlijk vind ik front squat ook een erg lekkere oefening)

Cardio doe je er ook nog bij?

Jup, ik squash 2x in de week. Ik loop ook weleens hard, maar niet te veel. Ik wil ook niet te veel overdrijven met cardio. Volgens mij kan ik de massa goed gebruiken.

Ongezouten cashew moeten ze toch wel verkopen. Anders vraag je of ze die kunnen bestellen of opnemen in het assortiment. Elke zichzelf respecterende supermarkt heeft ongezouten cashew noten. Vraag het gewoon eens.

Jup, ik squash 2x in de week. Ik loop ook weleens hard, maar niet te veel. Ik wil ook niet te veel overdrijven met cardio. Volgens mij kan ik de massa goed gebruiken.

Heb dit wel eens met school gedaan tegen een tennisser... Ziekelijk intensief spelletje :) Maar je hebt wel een trainingspartner nodig (heb ik niet) :(

7 keer in de week zou voor mij echt veel te veel zijn

1 goeie raad die ik je kan geven is dat je wat meer geduld moet hebben
je bouwt geen goddelijk lichaam op korte tijd, tis een werk van lange duur, een manier v leven,..
maar je komt er wel, gewoon hard werken, goed eten, rusten en geduld hebben, dan kom je er zowiezo! suc6!

Naar mijn idee is dit best een prima progressie als je erbij nadenkt dat je nog geen jaar traint, en niet alle middelen tot je beschikking hebt.

Waarom de belangrijkste oefeningen met p*ssy dumbbells:mad: gwn met een barbell en knallen:p Verder zou ik eerst gaan bankdrukken en daarna incline ipv andersom

En waarom voor iedere spiergroep 3 oefeningen, oke voor je biceps en triceps en schouders kan dat wel. Maar je benen, rug en borst ook 3?

Benen 4/5
Rug 4/5/6
borst 3/4

1 goeie raad die ik je kan geven is dat je wat meer geduld moet hebben
je bouwt geen goddelijk lichaam op korte tijd, tis een werk van lange duur, een manier v leven,..
maar je komt er wel, gewoon hard werken, goed eten, rusten en geduld hebben, dan kom je er zowiezo! suc6!

Wie zegt er dat ik geen geduld heb? :P

Waarom de belangrijkste oefeningen met p*ssy dumbbells:mad: gwn met een barbell en knallen:p Verder zou ik eerst gaan bankdrukken en daarna incline ipv andersom

En waarom voor iedere spiergroep 3 oefeningen, oke voor je biceps en triceps en schouders kan dat wel. Maar je benen, rug en borst ook 3?

Benen 4/5
Rug 4/5/6
borst 3/4

Tja, ik heb nu eenmaal geen barbell. Verder maakt het natuurlijk niet uit of je een oefening met een barbell of dumbbells uitvoert, zolang je vorm maar goed is nietwaar?

Die drie oefeningen per groep komen vooral door tijdnood. Als ik een kwartiertje uitloop dan kom ik te laat op m'n werk. Zal wel eens kijken of ik er wat meer kan doen. Fly's bij de borst wil ik toch wel toe gaan voegen.
Welke oefening zou je aanraden om toe te voegen voor rug en benen?

Ongezouten cashew moeten ze toch wel verkopen. Anders vraag je of ze die kunnen bestellen of opnemen in het assortiment. Elke zichzelf respecterende supermarkt heeft ongezouten cashew noten. Vraag het gewoon eens.

Ze hebben wel ongezouten, maar dat zijn bakjes van 2 euro, terwijl een goedkoop zakje gezouten maar 60 cent is. Vandaar. Vandaag dan maar een bakje ongezouten meegenomen, maar maakt dat echt zoveel uit?

Tja wat ik aan zou raden is een barbell kopen, tot hoever lopen die dumbbells van jou dan?

Of ga naar een gym:D

Ik heb schijven voor 86 kilo in totaal.

Terug
Naar boven