AndroidHealthClinic

Goed schema?

  • Topic starter Hell93
  • Startdatum
  • Reacties 241
  • Weergaven 4K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
+ ook als je in je schema een tyfus zware lift hebt, die je nog met goede uitvoering kunt uitvoeren, dan kun je als PLer die lift ook nog een keer doen na rust.

Dat noemen we singles..

En nee 30 sec rust is wel erg kort, ook voor BB.
Als ik voor een PR ga dan heb ik 1 kans om maximaal kracht daarin te hebben alles daarna ben ik al x% “zwakker”. Wellicht dat de lift dan nog steeds lukt doordat de eerste poging je houding of wat dan ook minder was, maar na elke set in mijn sessies word ik zwakker.
 
Als ik voor een PR ga dan heb ik 1 kans om maximaal kracht daarin te hebben alles daarna ben ik al x% “zwakker”. Wellicht dat de lift dan nog steeds lukt doordat de eerste poging je houding of wat dan ook minder was, maar na elke set in mijn sessies word ik zwakker.

Klopt. Daar ga ik ook niet tegenin :)
 
Falen op een 1 RM tijdens een wedstrijd heeft een totaal ander effect op je lichaam dan op 20 werksets van meerdere reps per spiergroep verdeeld over 3 FB trainingen per week.
 
Episode 7 No Shit GIF by RuPaul's Drag Race
 
Wat betreft of het een lats oefening is inderdaad.

Zeker dat er verschillen in die varianten zitten. Armen/biceps kunnen wel anders meewerken hierbij, rear delts en upper back verwacht ik ook best dat ze iets anders gehit worden tussen die varianten. Die spieren worden meer anders georiënteerd met die arm posities. En de lats kunnen ook wel een beetje verschillende nadruk op bepaalde fibers krijgen.

Maar die ene aanhechting van de lats aan de arm blijft van uiterst gestrekt boven naar beneden trekken wat je ook met je armen doet. En het blijft de grootste spier die het meeste van de kracht zet.
:iagree:
 
De jaren 70 zijn voorbij, welkom in 2024 waar het ondertussen best al een tijd algemeen bekend is dat vrouwen niet gewoon "kleinere mannen" zijn en er grote verschillen zijn qua training.
Best wel wat mannen identificeren zich tegenwoordig wel als "betere vrouwen"... ze winnen of bezetten plekjes bij Darts, Zwemmen, Gewichtheffen.

Wellicht binnenkort ook bij bodybuilding, dan is de manier voor trainen voor de genders weer gelijk.
:thinking:
 
Best wel wat mannen identificeren zich tegenwoordig wel als "betere vrouwen"... ze winnen of bezetten plekjes bij Darts, Zwemmen, Gewichtheffen.

Wellicht binnenkort ook bij bodybuilding, dan is de manier voor trainen voor de genders weer gelijk.
:thinking:

Jij wilt gewoon vrouwen bij de mannen BB competities zien :eyebrow:
 
De allerbeste ultraloper is een vrouw.
Dat zou te maken hebben met het feit dat vrouwen een efficiëntere/betere vetverbranding hebben tijdens dit soort extreem lange duurinspanningen.
 
Jij wilt gewoon vrouwen bij de mannen BB competities zien :eyebrow:
Wat is een vrouw tegenwoordig nog?

Bij gewichtheffen en powerliften (geen open klasse), veel atletiekonderdelen, crossfit, andere sporten, fitgirls of een beetje trainen vind ik het al snel mooi en prachtig. Ik bewonder de toewijding en discipline van bodybuilders (m/v) enorm, daar kan menig "topvoetballer" nog een puntje aan zuigen.

Als het aan het Schorriemorrie uit de Stopera ligt in het Sodom aan de Aemstel zijn mannen binnenkort ook topvoetbalster.
 
Laatst bewerkt:
Met bench tot falen solo gaan (tegens met squat ook) is een hele opgave. Vaak is houding het eerste wat minder word en dan ga je op “oerkracht” de laatste reps doen wat vragen voor blessures is. Moet diegene nog zien die een squat of bench echt tot falen kan, ik zie ze echt zeer zelden.
Afgelopen dagen was ik druk, maar hier wilde ik nog graag even op reageren.
Wanneer de houding "minder" wordt, is het al falen (op vorm).
Het heeft voordelen om (bijna) tot op dit punt te trainen.

Het moment van falen kan leren waar het zwakke punt ligt.
Zo kan het zijn dat de techniek niet helemaal goed is/blijft.
Wat dan bijvoorbeeld kan helpen is gewoonweg meer km's met goede techniek maken.
Ook kan het een psychische oorzaak hebben, omdat het een "Imma die!" moment kan zijn.
Dan is het eerder een kwestie van vaker onder een zware barbell kruipen en zelfvertrouwen kweken.
Tot slot kan het ook een fysieke oorzaak hebben, zoals (te) zwakke lower traps.
De oplossing daarvoor is vrij simpel; de lower traps trainen.

Er zijn dus hele duidelijke reden dat er weinig mensen zijn die tot falen kunnen trainen.
Mensen missen de ervaring, het zelfvertrouwen en/of inzicht in de oefening.
Allemaal dingen die ze tegen houden om een goede bench op te bouwen.
En de bench is misschien wel een tricepsoefening, maar je kan er ook zeker een borst mee bouwen.
 
Afgelopen dagen was ik druk, maar hier wilde ik nog graag even op reageren.
Wanneer de houding "minder" wordt, is het al falen (op vorm).
Het heeft voordelen om (bijna) tot op dit punt te trainen.

Het moment van falen kan leren waar het zwakke punt ligt.
Zo kan het zijn dat de techniek niet helemaal goed is/blijft.
Wat dan bijvoorbeeld kan helpen is gewoonweg meer km's met goede techniek maken.
Ook kan het een psychische oorzaak hebben, omdat het een "Imma die!" moment kan zijn.
Dan is het eerder een kwestie van vaker onder een zware barbell kruipen en zelfvertrouwen kweken.
Tot slot kan het ook een fysieke oorzaak hebben, zoals (te) zwakke lower traps.
De oplossing daarvoor is vrij simpel; de lower traps trainen.

Er zijn dus hele duidelijke reden dat er weinig mensen zijn die tot falen kunnen trainen.
Mensen missen de ervaring, het zelfvertrouwen en/of inzicht in de oefening.
Allemaal dingen die ze tegen houden om een goede bench op te bouwen.
En de bench is misschien wel een tricepsoefening, maar je kan er ook zeker een borst mee bouwen.
Jou oorzaak is dat je alles zo complex maakt en daardoor weak AF blijft.
Je traint alsof je een nerd bent en doet nog net geen wiskundige formules tijdens een lift.

Train hard -> groei

Je lijkt wel captain 0ptImAaL
 
Jou oorzaak is dat je alles zo complex maakt en daardoor weak AF blijft.
Je traint alsof je een nerd bent en doet nog net geen wiskundige formules tijdens een lift.

Train hard -> groei

Je lijkt wel captain 0ptImAaL
Mijn bench gaat prima hoor.
Hoeveel druk jij eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven