AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Heb ik nooit bij stil gestaan joh. Maargoed, veel wat je naar binnen werkt heeft toch ook invloed op de zuurtegraad, zelfs vitamine C?

Klopt, het wordt zelfs aangeraden om bijvoorbeeld wat citroen over over je eten te persen, het zure ervan zorgt voor een betere vertering. Ik dacht dat vitamine C van nature zuur is.. Dus dat zal dan wel een positief invloed hebben.

Netjes gedaan. Niet iets waar ik zelf op zou komen om te laten zetten, maar vind 'm wel nice :)
Waar heb je die laten doen? Drop de andere ook maar eens als je tijd en zin hebt.
t

ze zijn gezet bij Toumaniantz Rouslan. in Tattoobox te kortrijk.
Volgens mij een van de betere in belgië. Dit is ook een costum made design.
Als ik tijd vind voor pics te nemen ervan zal ik dit zeker doen ;)
Bedankt voor de complimentatie :D
Ga je er ook posten ??

Ik kreeg een compliment over een compliment, sure made my day !!!!!!!!

Ow; maakt dit echt zo veel uit? :eek:
In de regel maakt het geen reet uit, van consequent 'n liter water drinken bij iedere maaltijd weet ik niet helemaal zeker (serieus waarom zou je dat doen? zit je letterlijk de hele dag op de wc), maar normale hoeveelheden water bij je eten zorgen voor slechts een kortdurende stijging van de pH waarna het gewoon weer terugzakt naar normaal (circa 'n kwartiertje).

In de regel maakt het geen reet uit, van consequent 'n liter water drinken bij iedere maaltijd weet ik niet helemaal zeker, maar normale hoeveelheden water bij je eten zorgen voor slechts een kortdurende stijging van de pH waarna het gewoon weer terugzakt naar normaal (circa 'n kwartiertje).

Ja, ik had het ook over een liter, dat maakt wel degelijk veel uit(de ''regel'' ging over een liter water, dus je redenering klopt niet). Om die reden kwam ik tot de conclusie, hoe minder hoe beter. Dus om veilig te blijven drink ik nu zo min mogelijk.

Ja, ik had het ook over een liter, dat maakt wel degelijk veel uit. Om die reden kwam ik tot de conclusie, hoe minder hoe beter. Dus om veilig te blijven drink ik nu zo min mogelijk.
Ik zie overigens niet direct in waarom het minder efficient verteerd zou worden, alleen langzamer omdat de mechanische afbraak langer duurt.

Ik zie overigens niet direct in waarom het minder efficient verteerd zou worden, alleen langzamer omdat de mechanische afbraak langer duurt.

Omdat er bij teveel water het verteringsproces versneld wordt (dacht ik) en de voedingsstoffen dus minder efficiënt opgenomen worden.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 20:35 ----------

Misschien dat Mickie ons hierbij kan helpen?

Vertering != absorptie.

Edit:
Ho versneld? Vertraagd eerder. Denk niet dat maagportier met dezelfde frequentie open en dicht gaat wanneer de mechanische afbraak wordt vertraagd door de verhoogde pH.

Ik heb overigens met veel plezier de hormonale regulatie van de GI overgeslagen in m'n boek destijds :) :)

Puppy aangeschaft.

Ja, ik had het ook over een liter, dat maakt wel degelijk veel uit(de ''rel'' ging over een liter water, dus je redenering klopt niet). Om die reden kwam ik tot de conclusie, hoe minder hoe beter. Dus om veilig te blijven drink ik nu zo min mogelijk.

Ze zeggen toch altijd dat je juist moet drinken tijdens een maaltijd om de spijsvertering beter te laten werken? hoe zit dit dan?

Btw een liter water drinken in 1x is onzin, zoveel kan je lichaam niet verwerken in zo'n korte tijd. Je lichaam neemt iets van 0,25L water op per 10-15 minuten als je nog niet verzadigd bent, dit is de reden dat mensen die veel drinken in korte tijd altijd vaak naar de wc moeten.

Vertering != absorptie.

Edit:
Ho versneld? Vertraagd eerder. Denk niet dat maagportier met dezelfde frequentie open en dicht gaat wanneer de mechanische afbraak wordt vertraagd door de verhoogde pH.

Oops, ik bedoel een te snelle maagdarm passage:o niet vertering(door een verstoring, vergeet niet 1L water)):D Al weet ik niet zeker of het ook de maagzuur productie kan belemmeren:scratch:

Ze zeggen toch altijd dat je juist moet drinken tijdens een maaltijd om de spijsvertering beter te laten werken? hoe zit dit dan?

Btw een liter water drinken in 1x is onzin, zoveel kan je lichaam niet verwerken in zo'n korte tijd. Je lichaam neemt iets van 0,25L water op per 10-15 minuten als je nog niet verzadigd bent, dit is de reden dat mensen die veel drinken in korte tijd altijd vaak naar de wc moeten.

Kan je lezen? we hebben het over een LITER:rolleyes:

Hier kunnen we geen zak mee peanut.

Ras, kleur, leeftijd, geaardheid, pics.

Details willen we

(love dogs, love doin doggy style)

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 20:45 ----------

WUT, shitload aan posts die er net niet bij stonden
n5h2py.jpg

Een American Akita teefje, 6 weekjes en mag volgende week, precies op mijn verjaardag, mee!

Terug
Naar boven