Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Jouw vent zal vast geen 20 jaar oud zijn inderdaad. Degene waar ik op doel is 20 jaar oud en verkondigt in eerste instantie doodleuk (in mijn ogen) dat de gemeente zijn homegym heeft gefinancierd. Daar erger ik me dood aan. Ik werk zelf in een fabriek naast m'n studie om rond te kunnen komen. Dat een ander die niet studeert gewoon z'n geld 'krijgt' irriteert mij mateloos.

Ik zie genoeg mensen die niet aan het werk komen na hun HBO of WO opleiding, omdat ze overgekwalificeerd zijn en niet beschikken over ervaring. Tegelijk worden mensen met de benodigde ervaring afgewezen omdat ze te oud zijn. Ik geef toe dat de arbeidsmarkt uiterst ongunstig is op dit moment, maar als je ècht wil kom je als 20 jarige vroeg of laat aan het werk.
Werken, wat is dat???
Is wel een leuk thema om over te trollen, maar ik laat het ff :D

Je moet inderdaad niet leven om te werken, maar werken om te kunnen leven. Als 20 jarige moet je in mijn ogen gewoon werken en/of studeren. Dat niet iedereen de mazzel heeft om direct zijn of haar droombaan te vinden is geen excuus om dan maar niet te gaan werken. Met de informatie die er in eerste instantie stond kwam ik tot mijn uitspraak. Dat hij vrijwilligerswerk doet vind ik danwel een goede zaak, maar alsnog erger ik me aan de uitspraak dat de gemeente zijn homegym heeft gefinancierd en dat hij niet teveel mag sparen. Dat duidt op een overschot aan financiële middelen, terwijl hij op de uitkering leeft. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je geld overhoudt als je een uitkering ontvangt en dat je als student moet werken/lenen naast je studie om te kunnen voorzien in je levensonderhoud.

idd
mensen die niet kunnen werken daargelaten. maar als je niet wil werken dan zou het niet verkeerd zijn als je een klein onderdakje kreeg 2e handskleding en voedselbonnen en geen geld. dan is de motivatie om aan de slag te gaan ook groter.

Dus, wat maakte jullie dag goed?:(

Jouw vent zal vast geen 20 jaar oud zijn inderdaad. Degene waar ik op doel is 20 jaar oud en verkondigt in eerste instantie doodleuk (in mijn ogen) dat de gemeente zijn homegym heeft gefinancierd. Daar erger ik me dood aan. Ik werk zelf in een fabriek naast m'n studie om rond te kunnen komen. Dat een ander die niet studeert gewoon z'n geld 'krijgt' irriteert mij mateloos.

Ik zie genoeg mensen die niet aan het werk komen na hun HBO of WO opleiding, omdat ze overgekwalificeerd zijn en niet beschikken over ervaring. Tegelijk worden mensen met de benodigde ervaring afgewezen omdat ze te oud zijn. Ik geef toe dat de arbeidsmarkt uiterst ongunstig is op dit moment, maar als je ècht wil kom je als 20 jarige vroeg of laat aan het werk.

Dat was duidelijk sarcastisch bedoeld. En denk niet dat ik dat binnen een paar maandjes heb kunnen betalen, ik heb nu dan wel een uitkering maar dat is zeker geen vetpot. Je hoort mij uiteraard niet klagen, maar wat denk je.. Ik ga ook net zo liever werken dan dat ik een beetje op mijn gat zit, vandaar dat ik ook vrijwilligerswerk doe.

Maar dan moet er ook maar net werk zijn.. :rolleyes: je zei eerder dat het onzin is dat er geen werk is, en nu zeg jij 'ik geef toe dat de arbeidsmarkt uiterst ongunstig is op dit moment.' is dat niet een beetje tegenstrijdig?

idd
mensen die niet kunnen werken daargelaten. maar als je niet wil werken dan zou het niet verkeerd zijn als je een klein onderdakje kreeg 2e handskleding en voedselbonnen en geen geld. dan is de motivatie om aan de slag te gaan ook groter.
Politieker worden? Onmogelijk dat je't slechter doet dan de huidige postjespolitiekers.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 15:25 ----------

Dus, wat maakte jullie dag goed?:(
Niets :dunno:

Dat was duidelijk sarcastisch bedoeld. En denk niet dat ik dat binnen een paar maandjes heb kunnen betalen, ik heb nu dan wel een uitkering maar dat is zeker geen vetpot. Je hoort mij uiteraard niet klagen, maar wat denk je.. Ik ga ook net zo liever werken dan dat ik een beetje op mijn gat zit, vandaar dat ik ook vrijwilligerswerk doe.

Maar dan moet er ook maar net werk zijn.. :rolleyes: je zei eerder dat het onzin is dat er geen werk is, en nu zeg jij 'ik geef toe dat de arbeidsmarkt uiterst ongunstig is op dit moment.' is dat niet een beetje tegenstrijdig?

Ongunstig als je kijkt naar de banen die er zijn en waar er vraag naar is. Jij bent op zoek naar een geschikte baan denk ik, terwijl de banen die er zijn over het algemeen schijtbanen zijn. Dat is een ongunstige situatie, niet waar?

Zou nog geen slecht gedacht zijn van werklozen tijdelijk te betalen voor vrijwilligerswerk. Tijd en geld nuttig besteed. Onrechtstreek doe jij dit nu al. Op die manier ben ik niet tegen.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 15:28 ----------

ik heb nog 1,5 jaar "werk" en daarna ga ik de zorg in.
Ah, hier nog een jaar kontzitten (of langer) en dan CEO (uiteraard):dunno:

Zou nog geen slecht gedacht zijn van werklozen tijdelijk te betalen voor vrijwilligerswerk. Tijd en geld nuttig besteed. Onrechtstreek doe jij dit nu al. Op die manier ben ik niet tegen.

Zoiets bestaat nu al. Als je een aantal uurtjes vrijwilligerswerk doet hoef je niet meer te solliciteren. Daar wordt ook aardig misbruik van gemaakt...

D.m.v. werk ervarings plekken wordt dit in geringe mate ook gedaan. Werken met behoud van uitkering is nog niet eens zo slecht. Er zijn in Oude Pekela bijvoorbeeld te veel mensen die zogenaamd niet aan het werk komen, een uitkering trekken en 'zwart' bijverdienen.

Ik vind dit wel even een leuke aanvulling op mijn dagelijkse activiteiten.

Beetje hypocriet om die jongen daarop aan te spreken, terwijl de overheid met miljarden zit te strooien(jouw belastinggeld), dat zal je uiteindelijk meer voelen.

ik had nog een stukje eronder geplaats.. tegelijk dat jij posten denk ik :)

en daarbij zegt hij dat het via het ggz is geregeld.. neem aan dat je daar niet voor je lol zit en er misschien wel veel meer achter zit als wij weten.. zou het dan meteen betekenen dat hij niets meer mag doen of kopen.

Dit heeft ook inderdaad invloed op mijn situatie waardoor het nog lastiger word. En ik heb maar 2 jaar werkervaring waardoor ik niet aan de bak kom en steeds maar verder uit de arbeidsmarkt word verwijderd. Meer opties dan vrijwilligerswerk heb je dan ook niet.

Beetje hypocriet om die jongen daarop aan te spreken, terwijl de overheid met miljarden zit te strooien, dat zal je uiteindelijk meer voelen.

Het is niet zo zeer meer op de persoon gericht, maar meer in het algemeen na wat reacties.

Dat is dus ook de reden dat ik recht heb op een uitkering. Als ik er niks voor zou doen, dan had ik nu ook niks. Wat dat betreft zijn die regelingen er wel beter op geworden.

Het is niet zo zeer meer op de persoon gericht, maar meer in het algemeen na wat reacties.

''In het algemeen'' zijn de uitkering trekkers een speldenknop, als je het op schaal vergelijkt met hoeveel miljarden de overheid verspilt. En gek genoeg neem jij de overheid (blijkbaar) het niet kwalijk.

Zoiets bestaat nu al. Als je een aantal uurtjes vrijwilligerswerk doet hoef je niet meer te solliciteren. Daar wordt ook aardig misbruik van gemaakt...

je moet wel aan een aantal dingen vol doen en daarbij mag het maar voor 6 maanden

u gemiddeld ten minste 20 uur per week besteedt aan vrijwilligerswerk
het vrijwilligerswerk langer duurt dan 3 maanden
u geen loon ontvangt voor dit vrijwilligerswerk
u niet in een re-integratietraject zit

24vms5i.jpg

Terug
Naar boven