AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Mwah, niet echt.

Basiskennis over voeding, belang van beweging, veilig computergebruik, focus op problemen oplossen (door bijvoorbeeld programmeren), meer praktische financiële kennis, minder volgens een vast patroon leren, maar ieder de kans geven om beter te ontplooien zijn enkele dingen waar het huidige systeem niet (voldoende) aan voldoet.

Ben ik het wel mee eens, valt veel in te winnen.
Start een handtekeningen actie op DBB, als je er 40.000 hebt verzameld wordt het voorgelegd aan de Tweede Kamer :trollface:

Als je de drive hebt kun je veel bereiken.
Niet iedereen is intelligent, maar sommige lui boeit het ook geen ene reet dat ze zo stupide zijn, en dat is iets wat jammer is.
Aan de andere kant, nu hebben we wel putjesscheppers, vuilnismannen en schoonmakers natuurlijk :D

En daar heb ik verdomd veel respect voor. Werken harder dan menig hoogopgeleide fl**ker :o

Mwah, niet echt.

Basiskennis over voeding, belang van beweging, veilig computergebruik, focus op problemen oplossen (door bijvoorbeeld programmeren), meer praktische financiële kennis, minder volgens een vast patroon leren, maar ieder de kans geven om beter te ontplooien zijn enkele dingen waar het huidige systeem niet (voldoende) aan voldoet.

Denk dat iedereen wel weet dat dit het allerbelangrijkste is, alleen is het onhaalbaar in het huidige onderwijssysteem.

Beste interessante video over één van de mogelijkheden voor de toekomst van het onderwijs.

Als iemand kan doen wat hij leuk vind voor de kost mag je blij zijn denk

Mwah, niet echt.

not to mention kritisch denken en argumentatieleer

Lees m'n 2e zin, daar sluit ik de lamzakken al uit

Overheen gelezen, excuus.

Leergierigheid moet ook in je zitten. Heb daar zelf gebrek aan maar ook doordat m'n hoofd snel afgeleid is misschien

Ik heb ook een pauperconcentratie. Heel 6 vwo heb ik met koppijn doorgebracht, omdat ik gewoon niet meer kon opletten en van verveling koppijn kreeg. Met mijn huidige studie ook. Ik skip alle colleges of wat dan ook, omdat ik simpelweg niet meer langer dan 10 minuten kan luisteren. Het gaat bij mij ook vaak zo: Open opdracht -> open facebook -> sluit facebook -> open 9gag -> scroll -> sluit 9gag -> open facebook -> 2min opdracht -> oja facebook -> dbb -> sluit fb -> dbb -> oh over een uur trainen, dan heeft opdracht geen nut meer -> etc. totale tijd aan opdracht: 15 minuten in paar uur tijd :o

Als ik echter aan het programmeren ben, dan kan ik makkelijk 12 uur non-stop doorgaan, het is maar net wat je interessant vindt. Daarom is leergierigheid zeer situatie-afhankelijk.

Ben ik het wel mee eens, valt veel in te winnen.
Start een handtekeningen actie op DBB, als je er 40.000 hebt verzameld wordt het voorgelegd aan de Tweede Kamer :trollface:
Zie mijn vorige post, dat soort lui doen geen fl**ker over het algemeen, behalve hun eigen hachje redden.

---------- Toegevoegd om 00:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:32 ----------

Denk dat iedereen wel weet dat dit het allerbelangrijkste is, alleen is het onhaalbaar in het huidige onderwijssysteem.

Beste interessante video over één van de mogelijkheden voor de toekomst van het onderwijs.

Serieus, als ik de kans gehad zou hebben om zelf mijn tijd in de delen op vwo was ik nu 10x verder geweest. 6 jaar à 1100 uur van mijn leven is gewoon weggegooid, exclusief huiswerk.

Overheen gelezen, excuus.

Ik heb ook een pauperconcentratie. Heel 6 vwo heb ik met koppijn doorgebracht, omdat ik gewoon niet meer kon opletten en van verveling koppijn kreeg. Met mijn huidige studie ook. Ik skip alle colleges of wat dan ook, omdat ik simpelweg niet meer langer dan 10 minuten kan luisteren. Het gaat bij mij ook vaak zo: Open opdracht -> open facebook -> sluit facebook -> open 9gag -> scroll -> sluit 9gag -> open facebook -> 2min opdracht -> oja facebook -> dbb -> sluit fb -> dbb -> oh over een uur trainen, dan heeft opdracht geen nut meer -> etc. totale tijd aan opdracht: 15 minuten in paar uur tijd :o

Als ik echter aan het programmeren ben, dan kan ik makkelijk 12 uur non-stop doorgaan, het is maar net wat je interessant vindt. Daarom is leergierigheid zeer situatie-afhankelijk.

Ik heb dit ook zo hard, elk college weer..
Maarja HBO is ook vrij simpel, dus kan het me nog veroorloven..

not to mention kritisch denken en argumentatieleer

Absoluut, kritisch denken is nogal bijzonder tegenwoordig. Nu we toch bezig zijn met argumentatieleer: leren communiceren, dat zou verschrikkelijk veel ergernis, doden en geldverspilling schelen. Het verbaast me soms hoe mensen op managementposities met elkaar of personeel communiceren.

---------- Toegevoegd om 00:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:36 ----------

Ik heb dit ook zo hard, elk college weer..
Maarja HBO is ook vrij simpel, dus kan het me nog veroorloven..

Wel die verplichte hoorcolleges. Hbo is 80%+ aanwezigheid of zo toch? Ik red niet eens de 10%, 5% misschien net :o

Als je laptop mag gebruiken tijdens je lessen: Lekker Coursera, udacity, Khan academy of iets dergelijks doen.

Absoluut, kritisch denken is nogal bijzonder tegenwoordig. Nu we toch bezig zijn met argumentatieleer: leren communiceren, dat zou verschrikkelijk veel ergernis, doden en geldverspilling schelen. Het verbaast me soms hoe mensen op managementposities met elkaar of personeel communiceren.

gaan we geen groep opstarten om de wereld (of tenminste be en nl:roflol:) te veranderen? (semi-srs)

is toch geen aanwezigheidsplicht op hbo?

Vwo was zo'n bullshit. Ze hadden me jn de 4e gerust examens kunnen laten maken, maar lieten ze me 5e opnieuw doen omdat ik zogenaamd niet klaar was voor het examenjaar.

Hele jaar niks doen met onvoldoendes examen in , examens paar uurtjes werken en zowat hoogste cijfers halen. Leraren uitlachen en nog niks geleerd hebben.
Gelukkig nu eindelijk door hoe leren wel moet.

---------- Toegevoegd om 00:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:36 ----------

Wel die verplichte hoorcolleges. Hbo is 80%+ aanwezigheid of zo toch? Ik red niet eens de 10%, 5% misschien net :o

Als je laptop mag gebruiken tijdens je lessen: Lekker Coursera, udacity, Khan academy of iets dergelijks doen.

Khan academy wou ik net nog ff vragen. Hoe goed kun je iets beheersen als je het enkel via Khan Academy leert/oefent? Moet je daarvoor toch al enige voorkennis hebben over het onderwerp?

Jep, heb altijd vervangende opdracht, ben er ook niet veel.
Echt kinderlijk, en vraag me af of het eigenlijk mag van de Wet(ben ouder dan 18 --> geen leerplicht?)

En wat is coursera etc nou weer? :roflol:

Vwo was zo'n bullshit. Ze hadden me jn de 4e gerust examens kunnen laten maken, maar lieten ze me 5e opnieuw doen omdat ik zogenaamd niet klaar was voor het examenjaar.

Hele jaar niks doen met onvoldoendes examen in , examens paar uurtjes werken en zowat hoogste cijfers halen. Leraren uitlachen en nog niks geleerd hebben.
Gelukkig nu eindelijk door hoe leren wel moet.

Hahaha echt hè. Erge is nog: na enkele weken weet je NIETS meer, heb je al die tijd besteed en je hebt er niets aan.

Oja nog een aanvulling: leren mindmappen, leren hoe je geheugen werkt, leren hoe je dat geheugen kan verbeteren. Daarna pas andere dingen leren. Tony Buzan heeft hier goede boeken voor.

D'r worden weer knappe uitspraken gedaan hier over niveau en 'level van retardatie', terwijl d'r hier toch ook echt een paar rondlopen waarvan ik vermoed dat ze te achterlijk zijn om een fatsoenlijk trainingsplan op te stellen.

En ja ik heb het o.a. over jaspertje. Daarnaast vind ik het nog best stuitend hoe hier over bijvoorbeeld MBO'ers gesproken wordt, kom op man, gedraag.

Hahaha echt hè. Erge is nog: na enkele weken weet je NIETS meer, heb je al die tijd besteed en je hebt er niets aan.

Oja nog een aanvulling: leren mindmappen, leren hoe je geheugen werkt, leren hoe je dat geheugen kan verbeteren. Daarna pas andere dingen leren. Tony Buzan heeft hier goede boeken voor.

links?

---------- Toegevoegd om 00:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:42 ----------

volgens mij hebben wij mbt tal van onderwerpen niet dezelfde visie (ofwel schat ik je fout in)

Jep, heb altijd vervangende opdracht, ben er ook niet veel.
Echt kinderlijk, en vraag me af of het eigenlijk mag van de Wet(ben ouder dan 18 --> geen leerplicht?)

En wat is coursera etc nou weer? :roflol:

Coursera ken ik niet, Khan Academy is een site waar je zelf kunt studeren over een onderwerp, er oefening op maakt, etc.. Focus ligt op wiskunde/statistiek/wetenschappen. Is wel leuk als je interesse hebt in onderwerpen buiten je college :)

Terug
Naar boven