XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Verantwoord kuren op dat niveau is onzin. Zeer zeker als ik sommige van die verhalen omtrent oma mag geloven, maarja, wat daar van waar is..? Geen idee.

Vond het vooral gek dat dit zo maar in een artikel staat. Op dat niveau wilt niemand toch spreken over wel of niet gebruiken van AAS..

Wat de achterliggende redenen zijn waarom ouderen met dementie hun symptomen verbergen voor hun omgeving. Dit zodat diagnose sneller gesteld kan worden en er eerder passende hulp geregeld kan worden. Lastig vraagstuk aangezien ze hun dementie verbergen en dus niet bereid zijn om mee te doen aan onderzoek, simpelweg omdat ze zich niet aangesproken voelen. Zitten nog wat haken en ogen aan.
Is het niet inherent aan veel cognitieve stoornissen dat mensen het verbergen uit schaamte en/of niet willen dat familieleden ed. zich zorgen gaan maken? Succes in ieder geval, me dunkt dat je veel interviews moet gaan houden.

Vond het vooral gek dat dit zo maar in een artikel staat. Op dat niveau wilt niemand toch spreken over wel of niet gebruiken van AAS..
Doorgaans niet nee, met name atleten met sponsors. Papa Mike praat er ook vrij open over.

Mijn projectvoorstel overigens ook deze week goedgekeurd; lekker met wat discrete wiskunde software evolutie in kaart brengen van grote software projecten. Ik haat wiskunde :roflol:

Is het niet inherent aan veel cognitieve stoornissen dat mensen het verbergen uit schaamte en/of niet willen dat familieleden ed. zich zorgen gaan maken? Succes in ieder geval, me dunkt dat je veel interviews moet gaan houden.

Doorgaans niet nee, met name atleten met sponsors. Papa Mike praat er ook vrij open over.

Dit was wel de reden van mijn opa ja, schaamte.

Dit was wel de reden van mijn opa ja, schaamte.

Idd dat is vaak de reden. Maar uit voorgaande onderzoeken blijkt ook dat dat ook vaak geen reden is en dat er nog veel onduidelijkheid over is. Ja wordt idd een hoop interviews.. Maar ik weet ook nog niet of het iets is wat binnenkort gebeurt, heb meerdere dingen lopen momenteel waar de voorkeur naar uit gaat.

Wat de achterliggende redenen zijn waarom ouderen met dementie hun symptomen verbergen voor hun omgeving. Dit zodat diagnose sneller gesteld kan worden en er eerder passende hulp geregeld kan worden. Lastig vraagstuk aangezien ze hun dementie verbergen en dus niet bereid zijn om mee te doen aan onderzoek, simpelweg omdat ze zich niet aangesproken voelen. Zitten nog wat haken en ogen aan.

Zeer interessant onderwerp. Mijn opa en oma (aan één kant) leiden beiden aan Alzheimer's en vasculaire dementie. Mijn opa verborg het heel erg lang, omdat hij mijn oma heeft zien aftakelen.

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

Mijn projectvoorstel overigens ook deze week goedgekeurd; lekker met wat discrete wiskunde software evolutie in kaart brengen van grote software projecten. Ik haat wiskunde :roflol:

:roflol:

Gisteren contact gehad met de opdrachtgevers, dit is verdomd officieel man. Werk nu ook in opdracht van ministerie van onderwijs en al die hoge pieten :o

Zeer interessant onderwerp. Mijn opa en oma (aan één kant) leiden beiden aan Alzheimer's en vasculaire dementie. Mijn opa verborg het heel erg lang, omdat hij mijn oma heeft zien aftakelen.

Ja zeker interessant. En lastig. Vervelend zeg dat je grootouders er beide last van hebben. Mijn oma had ook Alzheimer. Momenteel observeer ik ouderen in een gesloten afdeling in een verzorgingstehuis. De interactie tussen de bewoners en tussen de bewoners en het zorgpersoneel. Weer een paar stappen verder in het proces maar ook erg interessant.

Het blijft een lastig onderwerp.

Pr op de squat, kom ik nu achter :o

Gisteren contact gehad met de opdrachtgevers, dit is verdomd officieel man. Werk nu ook in opdracht van ministerie van onderwijs en al die hoge pieten :o

hmz, i'm curious...wat ga je doen?

@Hell: nice!
@Moess: pfoei lijkt me ook wel zwaar dat observeren van die conversaties

Hmm, ik twijfel..ik wil de mensen hier natuurlijk niet zo héél jaloers maken he :o
Ik denk dat ik het niet doe..dalijk een roid rage om mijn super stats :eek:

Af en toe moet je risico's nemen in het leven.
Anders ga je lekker veilig naar Noorwegen ofzo.

hmz, i'm curious...wat ga je doen?

@Hell: nice!
@Moess: pfoei lijkt me ook wel zwaar dat observeren van die conversaties

Ja heel wisselend. Soms heel frustrerend en soms heel leuk. De frustrerende momenten zijn vooral als iemand gewoon 0% is aangesproken gedurende de dag. Ik heb dan de neiging om met mensen te gaan praten, het gezellig maken. Maar dat mag natuurlijk niet. Aangezien je dan de stemming van je onderzoeksgroep beïnvloed. Terwijl ik de observaties doe in kleinschalig wonen. En juist daar zou er aandacht moeten zijn voor de bewoners. Maar goed wel erg leerzaam.

Af en toe moet je risico's nemen in het leven.
Anders ga je lekker veilig naar Noorwegen ofzo.

Nee, mijn vriendin komt vanuit Noorwegen hier, anders moet ik met mn hooggehakte schoenen recht blijven staan in de bus, daar heb ik niet zoveel zin in (ookal was het de vorige keer wel gelukt).
Ondanks dat voel ik me op en top vrouw vandaag :o

Terug
Naar boven