XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (20 bezoekers)

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

  • Je blijft ook maar stom lullen he?

    Allereerst, hij stopt er helemaal geen 'hoop uren' in. Hij zit 50% van zijn tijd op DBB.
    Precies daarom is hij efficient; met zo weinig mogelijk effort zoveel mogelijk rendement behalen.

    Vervolgens kom je met kosten als werkgever. Ik ben er 1 geweest en in zekere zin nog steeds, maar die kosten zijn juist meer dan welkom. Kosten maken is namelijk een belangrijk onderdeel van je rendement.

    Waarmee ik tot mijn eindconclusie kom dat jij niks weet en tijger doet, terwijl je poesie bent. Hou daar mee op.

    Wat heb je ermee bereikt sjorsje?

    Wat ik heb geleerd hier thuis is dat je beter goed kunt verdienen in loondienst dan eigen bedrijf. Als je waarde hecht aan vrije tijd iig.

    Zou niet het bedrijf van mn pa willen overnemen om vervolgens gedag te zeggen tegen de gains

    ---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

    edit: en een hoop minder gezeik aan je kop voor een baas of als er wat mis gaat met klanten
     
    Wat heb je ermee bereikt sjorsje?

    Wat ik heb geleerd hier thuis is dat je beter goed kunt verdienen in loondienst dan eigen bedrijf. Als je waarde hecht aan vrije tijd iig.

    Zou niet het bedrijf van mn pa willen overnemen om vervolgens gedag te zeggen tegen de gains

    Ik heb er een jaar -nietwerken- mee kunnen financieren en toen had ik niet eens heel erg mijn best gedaan. Ik hecht waarde aan niet werken, want alle tijd die ik aan mezelf kan besteden is pure winst.

    Loondienst is prima voor mensen die aan regelmaat hechten. Zekerheid ook wellicht.
    Ik vind het echter niet de slimste manier om te leven. Ik hecht waarde aan vrijheid en ik weet dat geld in beweging moet zijn om zich te vermenigvuldigen.
    Ik wil geld verdienen als ik slaap, als ik uit eten ga met vrienden, terwijl ik op een terras zit of mijn nagels doe.

    Dan heb ik het begrepen. Niet door elke maand naar een statische loonstrook te loeren en 40! uur van mijn leven in te leveren tegen een nogal beroerd rendement.
    ( waarmee ik de loonslaaf niet als krankzinnig wil wegzetten hoor, er zijn meer factoren onderhevig aan levensgeluk dan geld alleen )
    Het is echter een feit dat in het kader 'geld verdienen' , het hebben van een baan bij een werkgever zo'n beetje het meest inefficiente is wat je kunt doen.
     
    Wat heb je ermee bereikt sjorsje?

    Wat ik heb geleerd hier thuis is dat je beter goed kunt verdienen in loondienst dan eigen bedrijf. Als je waarde hecht aan vrije tijd iig.

    Zou niet het bedrijf van mn pa willen overnemen om vervolgens gedag te zeggen tegen de gains

    ---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

    edit: en een hoop minder gezeik aan je kop voor een baas of als er wat mis gaat met klanten

    Inderdaad. Ik werk liever in loondienst daar ik de onzekerheid als zelfstandige niet goed verdraag;

    Beetje jammer dat Sjors met een minimum aan informatie toch zeer harde conclusies trekt.
     
    Nee, dan heb je gewoon een slechte accountant.:o
    Efficient ondernemen is zo min mogelijk btw betalen. Dus wil je zoveel mogelijk toegestane kosten opvoeren.

    Zo moeilijk is het niet hoor, meneer de ondernemert.

    Dus... je blijft stomme opmerkingen opvoeren :)

    Als de toegestane kosten en wat extra eenmaal betaald zijn ga je toch echt btw betalen. En misschien dat jij nog in een fase zit waarbij er een 0 gehaald kan worden zegt meer over de grote van je bedrijf.

    Ik ben door mijn kosten heen omdat ik alles en extra opvoer. Ik ben de boekhouder, ik ken de trucjes en ik weet de regels te buigen.

    Probeer het nog maar een keer en wees nu even serieus!
     
    Zouden jullie haar A.U.B niet meer willen quoten, bij voorbaat dank..
     
    is het weer die tijd van de maand sjors?
     
    Inderdaad. Ik werk liever in loondienst daar ik de onzekerheid als zelfstandige niet goed verdraag;

    Beetje jammer dat Sjors met een minimum aan informatie toch zeer harde conclusies trekt.

    Dat is een keuze natuurlijk. Als je onderneemt, neem je risico's. Moet je willen.
    Ik reageerde louter op je blijdschap qua omzet voor een ander. Begrijp ik niet.
    Wat verdien je per maand? 5k?
    In de casus zoals geschetst haal je 50K binnen. Had je dat voor jezelf gedaan dan had je er met een schijf van 42% maar liefst 21K aan overgehouden.

    21K versus 5K


    You do the math.

    ---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

    Dus... je blijft stomme opmerkingen opvoeren :)

    Als de toegestane kosten en wat extra eenmaal betaald zijn ga je toch echt btw betalen. En misschien dat jij nog in een fase zit waarbij er een 0 gehaald kan worden zegt meer over de grote van je bedrijf.

    Ik ben door mijn kosten heen omdat ik alles en extra opvoer. Ik ben de boekhouder, ik ken de trucjes en ik weet de regels te buigen.

    Probeer het nog maar een keer en wees nu even serieus!


    :roflol:

    Topper.
     
    Deze avond meer wiskunde gemaakt dan in het hele afgelopen jaar, voel nu toch echt een 8+ aankomen
     
    Dat is een keuze natuurlijk. Als je onderneemt, neem je risico's. Moet je willen.
    Ik reageerde louter op je blijdschap qua omzet voor een ander. Begrijp ik niet.
    Wat verdien je per maand? 5k?
    In de casus zoals geschetst haal je 50K binnen. Had je dat voor jezelf gedaan dan had je er met een schijf van 42% maar liefst 21K aan overgehouden.

    21K versus 5K


    You do the math.

    ---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------




    :roflol:

    Topper.

    De blijdschap is niet louter omdat ik de aandeelhouders rijk maak. Dat is bijzaak voor me, of zelf helemaal geen issue. Wat me blij maakt is dat ik blij ben dat ik blijkbaar nog andere taken goed kan, waarvan ik totaal niet wist dat ik dit goed ging kunnen. Deze taak behoort niet tot mijn taken maar ik wou het gewoon even doen omdat de mensen onder mij dit doen en ik dus vond dat ik ook dat moet kunnen. De blijdschap is dus gewoon te wijten aan de verrassing dat ik blijkbaar nog steeds meer in m'n mars heb dan ik dacht en is ook een soort wraak tav mijn oude werkgever.

    En inderdaad Sjors, misschien, als ik binnen een paar jaar nog bekwamer ben geworden in mijn job dat ik mss iets zelf uit de grond stamp, maar voorlopig voel ik me daar niet klaar voor.
     
    Alsof iedere zelfstandige bovenmodaal verdient, ''geld'' is zeker niet waar de gemiddelde zelfstandige het voor doet, maar eerder de vrijheid om je eigen uren in te plannen. Daarnaast kan je in loondienst ook steeds vaker thuiswerken, wat in de toekomst alleen maar zal toenemen, ook stukje vrijheid dus.
     
    al die fiscale en bedrijfskundige broscience




    mijn ogen doen pijn.

    waarom denk je dat btw btw heet? is gewoon omzetbelasting omdat je omzet hebt duh. meer kosten maken puur om de btw is toch ook zo retarted als wat. "ow mooi lekker dingen kopen want dan bespaar ik (X/1,21) * IB%" ipv gewoon fucking niks kopen en 100% van je geld houden. en ondernemer zijn is fucking voordelig omdat je gematst wordt met allemaal vrijstellingen en subsidies en afchrijfmogelijkheden en weet ik veel wat. ken casussen waarin je nog geen €10000 betaalt op een ton (bruto) winst. Als je een zzp-er vergelijkt met iemand in dienstverband kan het goed zijn dat die zzp-er nog niet de helft aan belasting betaalt. goed voorbeeld zijn al die postnl mannetjes die zelfstandig zijn gaan werken terwijl ze nog precies hetzelfde werk doen. retarted stukje nageboorte van het doorgeslagen ondernemersideaal van oa de VVD.
     
    Laatst bewerkt:
    Wat heb je ermee bereikt sjorsje?

    Wat ik heb geleerd hier thuis is dat je beter goed kunt verdienen in loondienst dan eigen bedrijf. Als je waarde hecht aan vrije tijd iig.
    Ben ik het echt totaal mee oneens. Als ik zo kijk naar m'n leeftijdsgenoten werken ze bij de AH als vakkenvuller, in de horeca, of whatever, doorgaans voor minder dan <10 eu p/u en moeten ze op komen draven wanneer de baas dat wil. Als ik naar mezelf kijk zit ik lollend en roflend op DBB 's nachts terwijl ik wat aan het proggen ben voor een vrij riant uurtarief. Of buiten 's middags als de zon schijnt met m'n laptop op schoot en een biertje in m'n hand (had ik al verteld dat je laptops en al die zooi op de zaak kunt aanschaffen? mooi). Nu met m'n afstudeerscriptie schaal ik gewoon het werk wat ik aanneem flink naar beneden. En zodra ik klaar ben kan ik weer werk aannemen zoveel ik zin heb en naar wens indelen. Ik denk nu niet bepaald dat ik uitstraal dat ik weinig vrije tijd heb door m'n onderneming noch in m'n mogelijkheden beperkt ben.

    Naast dat ik het prima vind betalen en mij de vrijheid bied om te werken in de mate die ik wil, leer ik er ook ontzettend veel hierdoor. Hele ontwikkelingstraject maak ik mee. Van de requirements opstellen tot uiteindelijke oplevering en daaropvolgend onderhoud van een website of webapplicatie. En uiteraard al het contact met de klant.

    Als iets in mijn leven verstandig is geweest, was het wel dat ik vanaf m'n 18e weigerde in loondienst te gaan.

    De blijdschap is niet louter omdat ik de aandeelhouders rijk maak. Dat is bijzaak voor me, of zelf helemaal geen issue. Wat me blij maakt is dat ik blij ben dat ik blijkbaar nog andere taken goed kan, waarvan ik totaal niet wist dat ik dit goed ging kunnen. Deze taak behoort niet tot mijn taken maar ik wou het gewoon even doen omdat de mensen onder mij dit doen en ik dus vond dat ik ook dat moet kunnen. De blijdschap is dus gewoon te wijten aan de verrassing dat ik blijkbaar nog steeds meer in m'n mars heb dan ik dacht en is ook een soort wraak tav mijn oude werkgever.

    En inderdaad Sjors, misschien, als ik binnen een paar jaar nog bekwamer ben geworden in mijn job dat ik mss iets zelf uit de grond stamp, maar voorlopig voel ik me daar niet klaar voor.
    Daar kan ik mij zeker in vinden.
     
    Laatst bewerkt:
    al die fiscale en bedrijfskundige broscience




    mijn ogen doen pijn.

    Net als in van die discussies met zogenaamde experts in de dynamics van economie, daar vliegt de broscience je ook om de oren. Allemaal van die zogenaamde absolute waarheden die ze gewoon ter plekke verzinnen :roflol:.
     
    Net als in van die discussies met zogenaamde experts in de dynamics van economie, daar vliegt de broscience je ook om de oren. Allemaal van die zogenaamde absolute waarheden die ze gewoon ter plekke verzinnen :roflol:.
    lol waar doel je op?
    kijk voor de gein ook is in het beurstopic dan daar voer ik ook al maanden strijd tegen dit soort broscience
     
    Het is toch een bekend internet kwaaltje dat iedereen altijd maar overal een mening over moet hebben en zaken als feiten moet poneren terwijl men er de ballen van snapt
     
    • Like
    Waarderingen: mat
    lol waar doel je op?
    kijk voor de gein ook is in het beurstopic dan daar voer ik ook al maanden strijd tegen dit soort broscience

    Gewoon in het algemeen mijn ervaring in discussies met mensen die er zogenaamd veel verstand van hebben. Zal dat topic een keer checken als ik m'n dagelijkse portie broscience nog niet gehad heb, but today is not that day.
     
    Eigenlijk is dat gewoon in het algemeen mijn ervaring in discussies over alles, verschil tussen mening en feit lijkt steeds moeilijker begrijpbaar te worden voor de gemiddelde mensch.
     
    Tjek politiek en religie maar eens. Ook zo'n verzameling totale mongolen die alles denken te weten, terwijl ze maar een klein gedeelte van de feiten kennen. Het lijkt ook wel alsof iedereen alleen maar wilt 'winnen' en nooit z'n ongelijk zal toegeven. Daarom, geen discussies meer voor mij. althans, niet op DBB.
     
    Tjek politiek en religie maar eens. Ook zo'n verzameling totale mongolen die alles denken te weten, terwijl ze maar een klein gedeelte van de feiten kennen. Het lijkt ook wel alsof iedereen alleen maar wilt 'winnen' en nooit z'n ongelijk zal toegeven. Daarom, geen discussies meer voor mij. althans, niet op DBB.

    discussie over DBB is sowieso kut, al weet je er veel vanaf. Ik kan nooit een goed verhaal met argumenten schrijven :o
     
    Back
    Naar boven