Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

What the f**k zo word er gewoon echt gepraat waarom versta ik dit :roflol:

Ja precies zo :roflol: Is dit een lokaal dialect ofzo want andere Limburgse nummers klinken net wat anders dan hoe er in Hoensbroek wordt gepraat

Ja in sommige stukken van zuid limburg spreken ze eigenlijk zoals in dat filmje, dus niet zo dialect als in de meeste vids die ik post. Ik heb me ooit laten vertellen dat dit gekomen is omdat er heel veel brabanders in de mijnen van zuid limburg zijn gaan werken en deze hun brabantse taaltje een beetje hebben gehouden ipv naar het limburgse dialect over te stappen.

bohh ram fascineejrend

Ja in sommige stukken van zuid limburg spreken ze eigenlijk zoals in dat filmje, dus niet zo dialect als in de meeste vids die ik post. Ik heb me ooit laten vertellen dat dit gekomen is omdat er heel veel brabanders in de mijnen van zuid limburg zijn gaan werken en deze hun brabantse taaltje een beetje hebben gehouden ipv naar het limburgse dialect over te stappen.
Die andere filmpjes versta ik ook niet zo. Dit wel, besef me nou gewoon ineens pas dat als ik daar ben ik gewoon met m'n Brabants accent antwoord geef op vragen gesteld in Limburgs dialect zonder erbij stil te staan :roflol:
Tof dialect.

dat artikel
die gasten
de reacties.

i don't even...

van 90 kilo naar 97 met orals en test en tren

u wat

Terug
Naar boven