AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Bezoekers in dit topic

denk niet dat mijn jullie mijn punt heel goed begrijpen.

ik ben het er mee eens dat het politiek spel wat er gespeeld word echt vies is, en het maakt mensen kapot, zeker in het heden.
maar die mensen zijn wel nodig, en zoals jullie al duidelijk maken is het niet voor iedereen weggelegd. ( inb4 ''ik ben gewoon niet zo dom dat ik dat ga doen'')

denken dat het allemaal een politiek spel is voor eigen belang is net zo naïef als denken dat het allemaal puur om vrijheid en hulp ging zonder enig eigen belang.
 
Van die verheven wannabe intellectuelen die soldaten aanduiden als marionetten in een politiek spel.
Altijd weer een genot om te mogen aanschouwen.
 
Zaterdag events gister rug en vandaag legday door last moment nieuwe planning met verkeerde sleeves en alsnog doel gehaald hiep hoi
 
denk niet dat mijn jullie mijn punt heel goed begrijpen.

ik ben het er mee eens dat het politiek spel wat er gespeeld word echt vies is, en het maakt mensen kapot, zeker in het heden.
maar die mensen zijn wel nodig, en zoals jullie al duidelijk maken is het niet voor iedereen weggelegd. ( inb4 ''ik ben gewoon niet zo dom dat ik dat ga doen'')

denken dat het allemaal een politiek spel is voor eigen belang is net zo naïef als denken dat het allemaal puur om vrijheid en hulp ging zonder enig eigen belang.

dat geldt ook voor vuilnismannen
 
Precies mijn gedachte erover iWJ

Krom beeld van het "in dienst zijn van je land". Lekker psychologisch naar de tering gaan en bekrompen soldaatje spelen in de woestijn, jup echt tof voor Nederland!
ik heb vroeger call of duty gespeeld kan ik meedoen in deze discussie
 
van die mensen die het chill vinden dat onze jongens getrickt worden om naar de tyfus te gaan in de woestijn en dat zelfs bejubelen omdat ze zo dapper zijn

k den
 
Van die verheven wannabe intellectuelen die soldaten aanduiden als marionetten in een politiek spel.
Altijd weer een genot om te mogen aanschouwen.
Maar illuminatie en NWO!!!!1


Sowieso is nationalisme per definitie een achterhaald concept. Nederland is niet meer zozeer Nederland; we hebben grote delen soevereiniteit afgestaan aan de EU en we laten de VN ons ook genoeg dingen opleggen. Ik zeg niet dat ik daar voor/tegen ben, dat is een andere discussie, maar 'ons Nederland' was al niet meer zo 'van ons' vanaf het moment dat de EGKS (Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal) na WO2 werd opgericht.

Wat militairen betreft heb ik hoogstens respect voor hun opofferingsgezindheid. Als morgen Duitsland binnenvalt dan blijf ik lekker in mijn huis zitten en ga ik echt niet mijn leven riskeren voor een verloren ideaal onder het mom 'Koninkrijk Nederland.'
 
van die mensen die het chill vinden dat onze jongens getrickt worden om naar de tyfus te gaan in de woestijn en dat zelfs bejubelen omdat ze zo dapper zijn

k den


jij snapt mijn punt echt niet dus :roflol:
 
Getrickt? 2 vrienden van mij hebben in Mali gewerkt (gediend klinkt zo super lame) en het zijn hartstikke normale jongens. Men heeft een krom beeld van militairen door de Amerikaanse propaganda machine die hen die zullen vechten/sterven voor het vaderland verheerlijkt.
Het dienen in NAVO missies als NAVO-bondgenoot vind ik niet iets om op neer te kijken en al absoluut niet een vorm van landjepik of terreur.
 
Getrickt? 2 vrienden van mij hebben in Mali gewerkt (gediend klinkt zo super lame) en het zijn hartstikke normale jongens. Men heeft een krom beeld van militairen door de Amerikaanse propaganda machine die hen die zullen vechten/sterven voor het vaderland verheerlijkt.
Het dienen in NAVO missies als NAVO-bondgenoot vind ik niet iets om op neer te kijken en al absoluut niet een vorm van landjepik of terreur.

case in point

ik heb respect voor die mensen omdat ze een keuze maken om zelf risico te nemen, en door het stof zullen gaan om anderen te helpen, en dat als het nodig is ook voor jou en mij doen.
 
gelukkig is de VS verreweg de grootste financier van de NAVO, verpatsen NAVO-landen (waaronder Frankrijk) aan partijen die qua normen&waarden haaks staan op de onze om vervolgens eigen burgers erheen te sturen omdat alles weer misgaat

Is wellicht meer de politieke kant van het verhaal die ik bezopen vind. Dat mijn vriend/zoon/neef zich gedwongen voelt zijn leven te geven om het gekontvinger van de politiek op te lossen is gewoon krom als de neuk.
 
Ik wilde vroeger altijd het leger in, kan alleen veel betere dingen doen met m'n leven. Schieten heb ik wel heel lang gedaan en wil ik ook snel weer gaan doen.
Inb4 je vindt mensen neerschieten leuk, psychopaat
 
Back
Naar boven