MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #109.101
Daar heb je een universitaire scholing voor nodig, het is best matig geregeld in het onderwijs. Je bachelor houdt in dat je 1e-graads bevoegd bent, wat inhoudt dat je op het VMBO en het MBO mag les geven. Het afronden van een 2 jaar durende (HBO) master na je bachelor geeft je een 2e-graads bevoegdheid, waarna je op de bovenbouw van Havo, atheneum en het gymnasium mag doceren. Enerzijds lijkt me dit wel leuk, het heeft zeker zo zijn voordelen. Je kan wat minder oppervlakkig dialoog voeren en je vakkennis meer toepassen, daarnaast sta je ook niet voor klassen waar de algemene consensus is dat onze Koning zijn achternaam 'Alexander' is.
Toch merk ik dat de MBO-kindjes, om maar even ongemeend denigrerend te doen, een stuk oprechter en eerlijker zijn. Dit vaak omdat ze niet in staat zijn om vakkundig te liegen. Maar goed, dat terzijde. Verder vind ik het aandeel van goede educatie aan risicojongeren (vorige week is er nog een pistool gevonden in een kluisje en er moet altijd 1 docent per 8 leerlingen aanwezig zijn) een stuk rendabeler dan lesgeven aan kinderen die het ook zonder mijn inmenging prima zouden redden.
Plus, studeren is gewoon zaad, al mijn vrienden en kennissen die zijn al een jaartje of 1 / 2 afgestudeerd en die hebben nu gewoon stabiliteit. Iets dat ik ook wel wenselijk vind na al deze jaren.
uhm....klopt niet echt. Met een tweedegraads bevoegdheid mag je naast lesgeven in de onderbouw van het VO ook lesgeven op VMBO en MBO. Daarnaast heb je nog een andere route om te mogen doceren op het MBO: ga een vak studeren op bachelorniveau (of doe een assessment dat aangeeft dat je beschikt over HBO werk- en denkniveau en zorg voor werkervaring op je vakgebied op HBO-niveau) en doe daarna een duale opleiding die leidt tot een Pedagogisch Didactisch Getuigschrift. Een Associate Degree kan er ook voor zorgen dat je als onderwijsondersteuner aan de slag mag, afhankelijk van het beleid van een ROC of andere crebo-geregistreerde opleiding wordt dat ofwel gezien als instructeur (plus) ofwel als docent.

Ik zou nog maar even nagaan waar je dadelijk precies je bevoegdheid voor haalt als je verkeerd neerzet waarmee je met een eerste- danwel tweedegraadsbevoegdheid les mee mag geven ;)

• #109.102
uhm....klopt niet echt. Met een tweedegraads bevoegdheid mag je naast lesgeven in de onderbouw van het VO ook lesgeven op VMBO en MBO. Daarnaast heb je nog een andere route om te mogen doceren op het MBO: ga een vak studeren op bachelorniveau (of doe een assessment dat aangeeft dat je beschikt over HBO werk- en denkniveau en zorg voor werkervaring op je vakgebied op HBO-niveau) en doe daarna een duale opleiding die leidt tot een Pedagogisch Didactisch Getuigschrift. Een Associate Degree kan er ook voor zorgen dat je als onderwijsondersteuner aan de slag mag, afhankelijk van het beleid van een ROC of andere crebo-geregistreerde opleiding wordt dat ofwel gezien als instructeur (plus) ofwel als docent.

Ik zou nog maar even nagaan waar je dadelijk precies je bevoegdheid voor haalt als je verkeerd neerzet waarmee je met een eerste- danwel tweedegraadsbevoegdheid les mee mag geven ;)
Kan verhaal beamen, mijn vader heeft traject via duale opleiding gedaan en jaren op mbo lesgegeven

• #109.103
alsof dat zo bijzonder is. Iedereen kan gewoon docent worden

@TheWasp

Mijn vak wordt niet gegeven op de onderbouw van het havo en het atheneum dusseh..

Daarnaast ben ik al 3 jaar met mijn bachelor bezig, dus ik snap niet echt waar deze aantijgingen/suggesties vandaan komen :o

• #109.104

deze video die lui zijn beesten man :P
sommige gewoon meer dan 6 schijven per kant :O

• #109.105
Mijn vak wordt niet gegeven op de onderbouw van het havo en het atheneum dusseh..

Daarnaast ben ik al 3 jaar met mijn bachelor bezig, dus ik snap niet echt waar deze aantijgingen/suggesties vandaan komen :o

mijn opmerking was een steek onder water naar @TheWasp . Jij bent gewoon goed bezig knul :o :o srs

• #109.106
hoi iedereen,

Heel lang wilde ik een vriendje, en gister heb ik dus verkering gekregen met een jongen. Alleen nu zit ik met mezelf in de knoop. Ik weet niet of ik echt verliefd ben of dat ik hem leuk vind omdat ik heel graag een vriendje wou. Hebben jullie misschien wat goed advies om erachter te komen?
http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/verliefd-409680.0.html

:roflol::roflol::roflol: wanhopige kinderen ook daar. Begin alleen maar meer trust issues te krijgen naarmate ik er steeds langer op zit te trollen:o

• #109.108
ik met tren

• #109.110
mijn opmerking was een steek onder water naar @TheWasp . Jij bent gewoon goed bezig knul :o :o srs
Oh die multi-quote was niet eens bewust, die stond er toevallig nog tussen :roflol:
Maar bedankt dat je van je standpunt dat 'een extreem rechtse idioot als ik' niet voor de klas zou mogen staan bent afgekomen :o

• #109.111
Oh die multi-quote was niet eens bewust, die stond er toevallig nog tussen :roflol:
Maar bedankt dat je van je standpunt dat 'een extreem rechtse idioot als ik' niet voor de klas zou mogen staan bent afgekomen :o

ik moest er nog wel aan denken toen ik dat poste. Maar niet eens eens meer precies waar dat over ging :o

• #109.113
Dan zal het wel niet belangrijk geweest zijn :rolleyes:

ik weet nog dat ik het raar vond dat je voor de klas stond nal van de uitspraken die je in een topic deed.

Maar ja iets een topic roepen is iets anders dan dat ook in de klas doen. Ik hoop dat je iig neutraal voor de klas staat.

• #109.114
wat een hoop positiviteit hier zeg

lov you gurlss <3 <3

• #109.115
ik weet nog dat ik het raar vond dat je voor de klas stond nal van de uitspraken die je in een topic deed.

Maar ja iets een topic roepen is iets anders dan dat ook in de klas doen. Ik hoop dat je iig neutraal voor de klas staat.
voor een klas staan is ook wel heel wat anders dan op een forum vol bbers:p. Vond zelf de meeste leraren wel een stuk chiller buiten school tho:o

• #109.116
Mijn docente maatschappijleer was een links huppelkutje dat iedere les aangreep om een negatieve opmerking te maken over rechtse partijen. Dus er mag wel eens een rechts persoon voor de klas komen :)
1x discussie aangegaan en toen mocht ik de klas uit.

• #109.118
Mijn docente maatschappijleer was een links huppelkutje dat iedere les aangreep om een negatieve opmerking te maken over rechtse partijen. Dus er mag wel eens een rechts persoon voor de klas komen :)
1x discussie aangegaan en toen mocht ik de klas uit.

rol van de docent is hooguit de leerlingen aan het denken zetten ipv eigen mening door te douwen

Terug
Naar boven