AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #117.364
Bijna klaar met examens nakijken

Ik vraag me af, kloppen die verhalen die ik te horen kreeg op de middelbare. Dat je je alles duidelijk moet formuleren en heel precies moet zijn omdat het haast lijkt dat de tweede corrector een soort van Nazi is die alles fout rekent en wil dat je niet slaagt.

Zo werd het altijd gebracht in ieder geval de door de eigen leraren

• #117.365
Ik vraag me af, kloppen die verhalen die ik te horen kreeg op de middelbare. Dat je je alles duidelijk moet formuleren en heel precies moet zijn omdat het haast lijkt dat de tweede corrector een soort van Nazi is die alles fout rekent en wil dat je niet slaagt.

Tweede correctie gebeurt door een leraar van een andere school toch?

• #117.366
  • #117.367

Lijkt er wel op ja. Hoogste gemiddeldes

Maatschappijleer kan je niet voor zakken.

Jawel, en het gaat hier om geschiedenis.

Dat is een beetje overdreven, als je zelf goed nakijkt zou je nooit al te grote problemen met je tweede corrector moeten hebben. Tenzij het echt een debiel is.

Maar je traint leerlingen wel zeker op correct, feitelijk en volledig antwoorden natuurlijk. Dat is een vaardigheid waar ze de rest van hun leven ook nog wat aan hebben. Je moet kunnen formuleren en argumenteren, en dat is voor vmbo’ers soms een skill die best wat training kost. Daar ben ik het hele schooljaar al mee bezig en dat toets ik ook af in schoolexamens.

Verder is een correctievoorschrift bij best wat vragen vaak vrij strict en wordt er dus verwacht dat er op een bepaalde manier geantwoord wordt. Ik kan daarnaast wel inschatten wat een leerling ongeveer bedoelt maar een tweede corrector kent die leerlingen natuurlijk niet.

• #117.368

Dat is een beetje overdreven, als je zelf goed nakijkt zou je nooit al te grote problemen met je tweede corrector moeten hebben. Tenzij het echt een debiel is.

Maar je traint leerlingen wel zeker op correct, feitelijk en volledig antwoorden natuurlijk. Dat is een vaardigheid waar ze de rest van hun leven ook nog wat aan hebben. Je moet kunnen formuleren en argumenteren, en dat is voor vmbo’ers soms een skill die best wat training kost. Daar ben ik het hele schooljaar al mee bezig en dat toets ik ook af in schoolexamens.

Verder is een correctievoorschrift bij best wat vragen vaak vrij strict en wordt er dus verwacht dat er op een bepaalde manier geantwoord wordt. Ik kan daarnaast wel inschatten wat een leerling ongeveer bedoelt maar een tweede corrector kent die leerlingen natuurlijk niet.
Zou jij mij ook even willen beantwoorden ? Aub??

• #117.369
Welke vraag?

• #117.371

Nee ik overdrijf natuurlijk ook wel een beetje maar bij mij waren ze wel echt contstant aan het benadrukken dat de tweede corrector inderdaad zich heel structuur aan het antwoord formulier moet houden en dingen fout kan rekenen die jij (de leraar zelf) wel goedrekent. Die tweede corrector werd altijd als een soort van verschrikkelijk persoon neergezet die zorgt dat jij je examens niet haalt

• #117.372

Dat is alleen bij Duits. Bij economie is het een communist bijvoorbeeld.

• #117.375
Daarom houd ik zo van de exacte vakken, goed = goed en fout = fout. 1+1=2, hoe je het ook wendt of keert. Bij alfa-vakken moet je altijd een lang kontverhaal verzinnen tot je krampt hebt in je handen van het schrijven, en dan maar hopen dat de docent(e) vindt dat het sense maakt. ;)

Laatst bewerkt:
  • #117.376
Edit: nvm las het verkeerd :roflol:

• #117.377
Mobieltje (alweer) laten vallen, kwam even een flits uit maar doet het prima voor de rest en schermpje niet gebarsten.

Terug
Naar boven