XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (46 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Zit ik bij de kapper, vraag ik aan 2 gasten: moeten jullie nog?
    Zijn ze al geweest :') Kleine belediging maar oke.
    Waarom zaten ze daar dan nog? Moesten ze nog een ‘bestelling wegbrengen’?
     
    Geen idee. In Luxemburg is (als ik mij niet vergis) het ov geheel gratis. Ik betwijfel of het echt echt gewenste effect heeft. Zelfs al zou het ov gratis zijn, zou ik nog steeds met de auto naar het werk gaan. Ik denk dat minder vertraging, geen overvolle treinen en een betere aansluiting mensen eerder beweegt het ov te gebruiken, maar de echte autorijder zal toch bij z'n auto blijven, file of niet.

    Ik heb nog nooit een dergelijke droom gehad en droom ook redelijk weinig over seks. Onlangs hoorde ik eens iemand zeggen dat 't hem/haar best lekker leek eens een soort van verkracht te worden (meer als rollenspel), dus wellicht dat dat mijn droom heeft beïnvloed.
    luxemburg is idd gratis ov
     
    Ik ben heel vaak in Frankrijk geweest, maar nooit in uniform, doorgaans gewoon civiel jasje-dasje, dus dan word je niet herkend als militair. Ik heb in Engeland, Duitsland en Frankrijk overigens nog niet zoiets meegemaakt, ook geen kortingen. Nu is het beleid bij ons ook wel om internationaal gewoon in burger te reizen, zeker als we vergaderingen/conferenties met civiele partners hebben.
    Mijn ervaring is bij internationale bijeenkomsten een uniform juist veel meer brengt.
    Maar er zijn vele die dit niet willen zien. Als je een uniform aan hebt kom je namelijk niet als persoon van een organisatie binnen maar de organisatie komt binnen vertegenwoordigt door een militair.
    En rangonderscheiding werkt absoluut tijdens dit soort meetings.
    Altijd handig om dan wel of niet in uniform te heroverwegen. ;)
     
    Waarom zou je korting (moeten) krijgen of gratis mogen reizen in het ov?
    Wie heeft het over moeten? Je krijgt daar korting als uiting van respect wat je voor de mensheid doet.
    En in Scandinavië zijn bijna alle militairen dienstplichtig en vanuit dat oogpunt heeft elke militair vrij reizen met openbaar vervoer.
     
    Mijn ervaring is bij internationale bijeenkomsten een uniform juist veel meer brengt.
    Maar er zijn vele die dit niet willen zien. Als je een uniform aan hebt kom je namelijk niet als persoon van een organisatie binnen maar de organisatie komt binnen vertegenwoordigt door een militair.
    En rangonderscheiding werkt absoluut tijdens dit soort meetings.
    Altijd handig om dan wel of niet in uniform te heroverwegen. ;)
    Het is niet mijn eigen keuze, het is beleid; zowel bij ons, als bij de partij die ons uitnodigd (vaak is er een kledingvoorschrift). Daarnaast is meerdere jaren het reizen in uniform niet toegestaan geweest voor alle Nederlandse militairen. Overigens waren mijn meeste meetings onderhandelingen met Franse partners (contractanten) die wij goed kenden en zaten we maar met 6-8 personenen rond de tafel, iedere keer dezelfde contactpersonen aan onze kant en van de andere partijen. Meestal is het ook niet echt handig, aangezien je een zakenlunch in het openbaar hebt. Als zij hier op bezoek waren had ik wel uniform aan, maar in dergelijk meetings heeft dat verder geen meerwaarde en gaat het toch om de inhoud. Als ik op bezoek ben op een militaire basis overweeg ik het wel.

    Verder ben ik niet zo van het uiterlijk vertoon. Het gaat om de inhoud, niet om hoe je erbij loopt. Ik ken te veel gebakken lucht types die er altijd netjes bij lopen, maar waar inhoudelijk weinig uitkomt. Zodra je in de details gaat, vallen dat soort types al gauw door de mand.

    Vrijwel op alle conferenties waar ik geweest ben was de policy om civiel tenue (jasje-dasje) te dragen en deden alle internationale militairen dat. In de VS is het wellicht een ander verhaal.
     
    Wie heeft het over moeten? Je krijgt daar korting als uiting van respect wat je voor de mensheid doet.
    En in Scandinavië zijn bijna alle militairen dienstplichtig en vanuit dat oogpunt heeft elke militair vrij reizen met openbaar vervoer.
    Iedereen levert toch zijn bijdrage aan de maatschappij en zie niet in waarom militairen meer respect verdienen. Dan kun je docenten, artsen, verpleegkundigen, psychologen, brandweer, politie en nog vele mensen wel gratis ov bieden.
    Ik zou eerder mensen met een minimumloon gratis ov bieden.
     
    Je krijgt daar korting als uiting van respect wat je voor de mensheid doet.


    het is gewoon een baan waarvoor je vrijwillig kiest en een salaris krijgt ,waarom zou een soldaat daar respect voor moeten krijgen
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Waarom niet, Lekker stenen gooien naar de me
    Eenieder is vrij om te protesteren in dit land, dus daar ga ik geen mening over geven en dat kan ik an sich niet afkeuren, maar zelf ik zou voor geen goud deelnemen aan een demonstratie. Mocht ik het ergens niet mee eens zijn (bijv. arbeidsvoorwaarden), zie ik liever de vakbonden met de werkgever rond de tafel gaan om er op basis van een goed gesprek / onderhandeling met goeie argumenten uit te komen, dan een hoop geschreeuw op een veld en het verzoorzaken van km's file. Met dat laatste krijg je de gemiddelde burger ook niet achter je; met geweld al helemaal niet.
     
    het is gewoon een baan waarvoor je vrijwillig kiest en een salaris krijgt ,waarom zou een soldaat daar respect voor moeten krijgen
    Eens. Zie ook mijn post op de vorige pagina.
     
    Nvm.
     
    Laatst bewerkt:
    Eenieder is vrij om te protesteren in dit land, dus daar ga ik geen mening over geven en dat kan ik an sich niet afkeuren, maar zelf ik zou voor geen goud deelnemen aan een demonstratie. Mocht ik het ergens niet mee eens zijn (bijv. arbeidsvoorwaarden), zie ik liever de vakbonden met de werkgever rond de tafel gaan om er op basis van een goed gesprek / onderhandeling met goeie argumenten uit te komen, dan een hoop geschreeuw op een veld en het verzoorzaken van km's file. Met dat laatste krijg je de gemiddelde burger ook niet achter je; met geweld al helemaal niet.
    Dit is wat anders dan arbeidsvoorwaarden, laten gewoon zien dat ze er klaar mee zijn.
     
    Back
    Naar boven