MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #137.901
Alle, omdat we verenigd zijn in samenwerkingsverbanden komen dreigementen ook onze kant op.
Hadden we directe betrokkenheid met Iran, nope. Maar USA vroeg onze steun vanuit de verdediging van resoluties door de VN uitgegeven.
En vanuit die druk is Nederland betrokken geraakt.
Met Sarajevo was het eigenlijk hetzelfde maar dan vanuit de WEU en het feit dat het gevecht in de achtertuin bevond.
Afghanistan is vanuit humanitair oogpunt ontstaan. Eerst de vijand eruit en dan wederopbouw starten. Dat laatste is aardig gelukt maar na terugtrekken van de troepen door de Amerikaan weer naar de klote geholpen.
En dan nog de diverse VN steun in alle landen. De verdediging van de koopvaardij en de dagelijkse veiligheidseenheden die over de Nederlandse wegen rijden.
We waren afghanistan binnengevallen na 11 september om terreurgroep Al-Qaeda aan te pakken en de taliban van hun macht te ontdoen.

Nu bijna 20 jaar later ia toch wel duidelijk te zeggen dat deze hele operatie 1 grote clusterfuck is geworden waar niemand beter van is geworden, met als laatste de Afghaanse bevolking.

• #137.902
Ehh, door Westers handelen is het hele Midden-Oosten en Noord-Afrika 1 grote clusterfuck geworden.

Zonder Westerse bemoeienis hadden we nu geen vluchtelingenstroom gehad en waren shitholes zoals Irak, Libië en Algerije gewoon nogsteeds relatief stabiele landen.
De VS konden 9/11 onmogelijk over zich heen laten gaan. Overigens heeft de Sovjet gedurende de Afghaanse Oorlog het land al naar de klote geholpen.
Verder weet ik te weinig af om iets zinnigs over de situatie in N-A en het M-O te zeggen en ik denk dat dat ook voor jou geldt.

• #137.903
We waren afghanistan binnengevallen na 11 september om terreurgroep Al-Qaeda aan te pakken en de taliban van hun macht te ontdoen.

Nu bijna 20 jaar later ia toch wel duidelijk te zeggen dat deze hele operatie 1 grote clusterfuck is geworden waar niemand beter van is geworden, met als laatste de Afghaanse bevolking.
Over welke operatie heb je het? Enduring Freedom, de door de VS geleide operatie (oorlog), is inderdaad het nodige over te zeggen. Dit is echter niet de vergelijken met ISAF en Resolution Support. Desalniettemin is het inderdaad de vraag wat het heeft opgeleverd.

• #137.904
De VS konden 9/11 onmogelijk over zich heen laten gaan. Overigens heeft de Sovjet gedurende de Afghaanse Oorlog het land al naar de klote geholpen.
Verder weet ik te weinig af om iets zinnigs over de situatie in N-A en het M-O te zeggen en ik denk dat dat ook voor jou geldt.

De V.S. was zelf 9/11 :aluhoedje:

• #137.905

Dat is in het kort wat ik zeg. :dunno: Maar de aanvulling is prima.

• #137.906
Dacht ik dus ook. En daarbij de gedachte dat ze je dat niet in dank afnemen. Zat er dus flink naast.
Ik waardeer deze feedback. Als het programma zo zie, zie ik geen kwaad in hieraan deel te nemen. Zeker aangezien al zeg ik het zelf niet als slecht voorbeeld dien.

• #137.912
  • #137.916
Wanneer komt je boek uit? Moet wel wat te lezen hebben het nieuwe jaar.
Ik denk over 2 weken de eerste conceptversie klaar te hebben. Daarna gaat ie naar de proeflezers, vervolgens moet ik hun feedback verwerken, en tot slot gaat ie naar de copy editor. Op z'n allervroegst eind februari, waarschijnlijk maart.

• #137.917
  • #137.918
Ik denk over 2 weken de eerste conceptversie klaar te hebben. Daarna gaat ie naar de proeflezers, vervolgens moet ik hun feedback verwerken, en tot slot gaat ie naar de copy editor. Op z'n allervroegst eind februari, waarschijnlijk maart.
Wat is voor jou de "verplichte" leesvolgorde? Zonder te denken aan je verkoop cijfers :p

Terug
Naar boven