XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.252

Bezoekers in dit topic

  • Die plastic overhandschoenen droegen we in de jaren 1980. Tegenwoordig is alles waar Goretex op staat bijna zeker waterdicht. Ik moest natuurlijk weer Drystar kopen, dat materiaal krijgt wisselende recensies. Mijn winterhandschoenen zijn wel waterproof.
    Hier ook elke dag nog met de bike naar het werk..Zolang er geen sneeuw ligt rij ik door. Volgende week weer Ardennen indien het droog is.
     
    Hier ook elke dag nog met de bike naar het werk..Zolang er geen sneeuw ligt rij ik door. Volgende week weer Ardennen indien het droog is.

    Klinkt leuk, vergeet de vuurpijlen niet. Maar is er geen reisverbod voor toeristen dan? Of is mijn informatie weer eens verouderd. Heb gvd speciaal een offroad reismotor gekocht en nu kan haast niets meer op dat gebied. Ook veel motorhaat door de corona-onrust, in België is het hele TET netwerk (Trans Europe Trail) opgeheven door klachten van 'gewone mensen' en in ons land gaat het ook die kant op.
     
    Klinkt leuk, vergeet de vuurpijlen niet. Maar is er geen reisverbod voor toeristen dan? Of is mijn informatie weer eens verouderd. Heb gvd speciaal een offroad reismotor gekocht en nu kan haast niets meer op dat gebied. Ook veel motorhaat door de corona-onrust, in België is het hele TET netwerk (Trans Europe Trail) opgeheven door klachten van 'gewone mensen' en in ons land gaat het ook die kant op.

    geen idee... gewoon gaan ;)
    in het ergste geval knijp je hem er tussenuit.
     
    That's the spirit. Maar wat ik in de Ardennen met de offroad van plan ben (mountainbikeroutes op de motor) werd al pre-corona op motor-forum en ook op allroadmanics waar de echte offoaders zitten, ten stelligste afgeraden. De laatste keer dat ik daar wildkampeerde werden we ook al weggestuurd, net toen we gezellig aan de wijn zaten.
     
    Die plastic overhandschoenen droegen we in de jaren 1980. Tegenwoordig is alles waar Goretex op staat bijna zeker waterdicht. Ik moest natuurlijk weer Drystar kopen, dat materiaal krijgt wisselende recensies. Mijn winterhandschoenen zijn wel waterproof.
    Mwa niet helemaal mee eens.

    Ik heb schoenen (hiking boots van Salomon, Goretex) die ik gebruik als motorschoenen. Ze zitten top, bieden goede bescherming en ik kan er nog normaal functioneel mee lopen (laarzen zijn wat dat betreft kut). Ik kan ermee in een plas water staan en m'n sokken blijven droog (khad ze mee naar Thailand tijdens het regenseizoen). Daarnaast heb ik een goede motorjas (geen leer, volledig goretex) die ik flink afgeprijst op de kop heb kunnen tikken (van €700+ voor €300).

    Normaliter blijf ik bij een beetje regen gedurende 90 mins gewoon droog.
    Echter heb ik laatst gedurende een rit van werk naar huis (Renesse -> Amstelveen -140km) 90 mins in zware regen gereden, zonder regenpak. Ik sopte in mijn schoenen, mijn jas was helemaal doorweekt.

    Uit mijn ervaring werkt Goretex echt top, maar heeft het ook zijn grenzen. 90 minuten met 100km/u door 5 a 10mm per uur regen rijden kon het niet aan. De kleding hield het circa 45 mins vol.

    Maja, normaal rij je ook niet zulke afstanden op de motor door de regen natuurlijk. Voor mijn huidige opdrachtgever ben ik echter genoodzaakt dit elke dag te doen (de vergoeding is zeer goed).

    Door dat jaren 1980 regenpak gaat echter geen druppel doorheen.
    Dus vandaar dat ik zulk spul wil hebben voor mijn schoenen en handschoenen.

    Maar ik ben wel benieuwd welke winterhandschoenen jij hebt. Hoelang blijven ze waterdicht(uit ervaring?) en blijven ze ook goed warm?
     
    Laatst bewerkt:
    Voor wat duiding:
    Ik rijd al 10 jaar (sinds verkrijgen rijbewijs) overal heen op de motor. Werk, school, boodschappen, gym, vrienden, familie, etc. Zomer, winter, zon, sneeuw, droog, regen, maakt niet uit. Ik heb ook geen autorijbewijs en OV zuigt dus is de keuze snel gemaakt.

    Ik heb echter nooit dagelijks zulke afstanden gereden voor werk. Dit is dus nieuw voor me. Gezien we richting de natte en koude maanden gaan zijn alle tips welkom.
    Sommige stukken op de route zijn redelijk gevaarlijk:
    - Heel veel hazen en ander gedierte op de N57.
    - Veel vrachtwagens op de A15.
    - In het algemeen veel dwazen op de weg.
    Ik wil zo min mogelijk afgeleid zijn door bijv. koud. Die N57 is bijv. na zonsondergang een hell voor motorrijders. Je ziet de groepen hazen gewoon langs de weg zitten gedurende 30km. Kheb al meerdere close calls gehad in de afgelopen maand.

    Alle tips zijn dus welkom!
     
    Net heelhuids thuisgekomen na een helse rit op de motor van Zeeland naar Amstelveen (135km) door de regen. Meerdere omleidingen, wegafsluitingen, 1x afgesneden door een vrachtwagen, 1x bijna aangereden door een auto die een brakecheck kreeg van een busje.


    Allemaal dwazen op de weg.

    Maar nu, na 4 dagen op en neer rijden in de regen, lekker 4 dagen vrij. Hatsekidee.

    Voor wat duiding:
    Ik rijd al 10 jaar (sinds verkrijgen rijbewijs) overal heen op de motor. Werk, school, boodschappen, gym, vrienden, familie, etc. Zomer, winter, zon, sneeuw, droog, regen, maakt niet uit. Ik heb ook geen autorijbewijs en OV zuigt dus is de keuze snel gemaakt.

    Ik heb echter nooit dagelijks zulke afstanden gereden voor werk. Dit is dus nieuw voor me. Gezien we richting de natte en koude maanden gaan zijn alle tips welkom.
    Sommige stukken op de route zijn redelijk gevaarlijk:
    - Heel veel hazen en ander gedierte op de N57.
    - Veel vrachtwagens op de A15.
    - In het algemeen veel dwazen op de weg.
    Ik wil zo min mogelijk afgeleid zijn door bijv. koud. Die N57 is bijv. na zonsondergang een hell voor motorrijders. Je ziet de groepen hazen gewoon langs de weg zitten gedurende 30km. Kheb al meerdere close calls gehad in de afgelopen maand.

    Alle tips zijn dus welkom!
    Ik begrijp dat echt niet. Sommige wegen gebeuren gewoon veel onvoorspelbare ongelukken, bijvoorbeeld omdat mensen daar standaard teveel met andere dingen bezig zijn.
    Als jij goed in de prak ligt, heb je er weinig aan dat het niet jouw schuld was. Je bent zo kwetsbaar op de motor!
    Om nog maar te zwijgen over de combinatie met vermoeidheid.
     
    Gisteravond klein feestje gehad en all in gegaan qua eten en drank. 2 flessen soldaat gemaakt en rond 01.00 naar bed. Om 06.00 alweer wakker en nergens last van 😄
     
    Net heelhuids thuisgekomen na een helse rit op de motor van Zeeland naar Amstelveen (135km) door de regen. Meerdere omleidingen, wegafsluitingen, 1x afgesneden door een vrachtwagen, 1x bijna aangereden door een auto die een brakecheck kreeg van een busje.


    Allemaal dwazen op de weg.

    Maar nu, na 4 dagen op en neer rijden in de regen, lekker 4 dagen vrij. Hatsekidee.
    En je leeft nog. Whoohooooo gefeliciteerd en geniet van je vrije dagen!
     
    Gisteravond klein feestje gehad en all in gegaan qua eten en drank. 2 flessen soldaat gemaakt en rond 01.00 naar bed. Om 06.00 alweer wakker en nergens last van 😄
    Ouder en beter. Zie je wel? Oudje zijn heeft zo zn voordelen😂🙌
     
    I know, kheb nu nog mijn all season handschoenen aan. Ik hoorde laatst dat je ook een soort van regenhoesje voor je handschoenen hebt zodat ze droog blijven. Kmoet me eens verdiepen in de opties nu het nog niet al te koud is.
    Nou...ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Van chirurgische handschoenen tot vershoudfolie er onder. Vreselijk die koude fikken
     
    Nou...ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Van chirurgische handschoenen tot vershoudfolie er onder. Vreselijk die koude fikken
    Je hebt van die warmtekleedjes speciaal voor handschoenen en sokken, met batterij of via usb opladen. Geen idee of het werkt, ik zag ze voorbij komen bij het zoeken naar warmtekleedjes voor mijn kat :o
     
    Je hebt van die warmtekleedjes speciaal voor handschoenen en sokken, met batterij of via usb opladen. Geen idee of het werkt, ik zag ze voorbij komen bij het zoeken naar warmtekleedjes voor mijn kat :o
    Dank! Die nog niet geprobeerd, wel die eenmalige dingen maar die zijn weer irritant in de handschoenen ivm sturen. Maar goed, de motor is toch verkocht dus wordt m eerst niet meer.
    Die kat van jou heeft t goed voor elkaar !
     
    Kheb echt een grafhekel aan het OV. Maar desondanks maakt dat in dit geval niet veel uit. Het is geen optie om deze rit met het OV te doen, dan ben ik 4 uur onderweg.
    Bekijk bijlage 507847

    Kheb gelukkig een goed regenpak dus ik blijf droog. Alleen ontzettende koude klauwen.

    Het is eigenlijk best een lekker ritje zolang het weer niet al te slecht is.
    Werk je bij het wapen van Zeeland?
     
    That's the spirit. Maar wat ik in de Ardennen met de offroad van plan ben (mountainbikeroutes op de motor) werd al pre-corona op motor-forum en ook op allroadmanics waar de echte offoaders zitten, ten stelligste afgeraden. De laatste keer dat ik daar wildkampeerde werden we ook al weggestuurd, net toen we gezellig aan de wijn zaten.

    Ja klopt, dat is ook al niet toegestaan. Daarvoor moet je al richting Zweden, daar doen ze niet zo moeilijk. Volgende zomer willlen wij dat ook gaan doen. Tentje mee, bike volladen en gaan.
     
    Dank! Die nog niet geprobeerd, wel die eenmalige dingen maar die zijn weer irritant in de handschoenen ivm sturen. Maar goed, de motor is toch verkocht dus wordt m eerst niet meer.
    Die kat van jou heeft t goed voor elkaar !

    Wat reed je?
     
    Mwa niet helemaal mee eens.

    Ik heb schoenen (hiking boots van Salomon, Goretex) die ik gebruik als motorschoenen. Ze zitten top, bieden goede bescherming en ik kan er nog normaal functioneel mee lopen (laarzen zijn wat dat betreft kut). Ik kan ermee in een plas water staan en m'n sokken blijven droog (khad ze mee naar Thailand tijdens het regenseizoen). Daarnaast heb ik een goede motorjas (geen leer, volledig goretex) die ik flink afgeprijst op de kop heb kunnen tikken (van €700+ voor €300).

    Normaliter blijf ik bij een beetje regen gedurende 90 mins gewoon droog.
    Echter heb ik laatst gedurende een rit van werk naar huis (Renesse -> Amstelveen -140km) 90 mins in zware regen gereden, zonder regenpak. Ik sopte in mijn schoenen, mijn jas was helemaal doorweekt.

    Uit mijn ervaring werkt Goretex echt top, maar heeft het ook zijn grenzen. 90 minuten met 100km/u door 5 a 10mm per uur regen rijden kon het niet aan. De kleding hield het circa 45 mins vol.

    Maja, normaal rij je ook niet zulke afstanden op de motor door de regen natuurlijk. Voor mijn huidige opdrachtgever ben ik echter genoodzaakt dit elke dag te doen (de vergoeding is zeer goed).

    Door dat jaren 1980 regenpak gaat echter geen druppel doorheen.
    Dus vandaar dat ik zulk spul wil hebben voor mijn schoenen en handschoenen.

    Maar ik ben wel benieuwd welke winterhandschoenen jij hebt. Hoelang blijven ze waterdicht(uit ervaring?) en blijven ze ook goed warm?
    Voor wat duiding:
    Ik rijd al 10 jaar (sinds verkrijgen rijbewijs) overal heen op de motor. Werk, school, boodschappen, gym, vrienden, familie, etc. Zomer, winter, zon, sneeuw, droog, regen, maakt niet uit. Ik heb ook geen autorijbewijs en OV zuigt dus is de keuze snel gemaakt.

    Ik heb echter nooit dagelijks zulke afstanden gereden voor werk. Dit is dus nieuw voor me. Gezien we richting de natte en koude maanden gaan zijn alle tips welkom.
    Sommige stukken op de route zijn redelijk gevaarlijk:
    - Heel veel hazen en ander gedierte op de N57.
    - Veel vrachtwagens op de A15.
    - In het algemeen veel dwazen op de weg.
    Ik wil zo min mogelijk afgeleid zijn door bijv. koud. Die N57 is bijv. na zonsondergang een hell voor motorrijders. Je ziet de groepen hazen gewoon langs de weg zitten gedurende 30km. Kheb al meerdere close calls gehad in de afgelopen maand.

    Alle tips zijn dus welkom!
    Zelf heb ik voor woon-studie en woon-werk gelukkig nooit zo ver hoeven te rijden, meestal hoogstens de halve afstand (7 jaar Scheveningen-Leiden; 2 jaar Dokkum-Groningen, 4 jaar Lisse-Den Haag en 2 jaar Lisse-Purmerend). Op het motor-forum.nl zitten ze wel die dagelijks rond de 150km vv rijden, dus stel ook daar eens je vragen. Die gasten zitten wel vaak op een BMW met een grote kuip.

    Wel veel barre natkoude tochten meegemaakt in het voor- en naseizoen, en een enkele keer in de winter, bij uitjes naar de Ardennen. Rij al sinds 1978 motor en ook nog nooit een auto gehad, en lange periodes gekend dat het budget heel laag was (ook als de inkomsten goed waren maar de prioriteiten elders lagen), dus ik denk wel een paar tips te kunnen geven.

    Persoonlijk ben ik vaak meer bezig met bijzaken zoals de juiste kneesliders en kleur coördinatie van helm/leren pak/handschoenen/laarzen, maar mijn ex reed af en toe langs Motoport Hillegom (soort zaak waar ze saaie maar vaak functionele spullen verkopen) en kwam dan thuis met praktische kledingstukken zoals de gevoerde IXS Goretex handschoenen die ik nu al meer dan 5 jaar heb en die nog steeds 100% waterdicht zijn ondanks dagelijks gebruik.

    Naast die volledige waterdichtheid is de manier waarop je de handschoenen draagt, in of over je mouwen, in combinatie met de hoogte van het stuur, bepalend of het water er al dan niet alsnog inloopt. Als de schacht erg ruim is (om goed over je mouwen te passen), krijg je de handschoen vaak niet in de mouw, en andersom. Een ruime of juist krappe mouw geeft het omgekeerde effect. Op mijn vorige motor met vrij lage clipons (Triumph Speed Four) liep de regen vrij snel in die waterproof IXS handschoenen met wijde schacht die ik over de mouw draag, terwijl ze op mijn huidige motor met halfhoog stuur (Triumph Speed Triple) droog blijven als ik mijn ellebogen naar beneden hou. Met een hoger toerstuur zou dat nog mooier passen.

    Omdat ik erg fors ben, ben ik al blij dat ik af en toe iets vind dat überhaupt past, zelfs nu ik tegenwoordig in het duurdere segment kan kopen. Daarom draag ik ook doorrijkleding van anderen af, de motorrijdende vriend van een vrouwelijke collega van mij doet ook aan powerlifting en doneert af en toe een passende 5XL als hij voor zichzelf weer wat nieuws heeft weten te scoren. Daardoor heb ik niet altijd jassen en broeken met gelamineerd Goretex, dat aan de buitenkant zit en geen water opzuigt. Als het waterdichte membraan aan de binnenkant zit zuigt de buitenlaag water op, wordt zwaar en op den duur ook heel koud. Het duurt ook soms langer dan 1 nacht om weer te drogen.

    En de jas moet goed aansluiten bij je nek en lang genoeg zijn (de meeste doorrijbroeken zijn tegenwoordig belachelijk laag gesneden en veel jassen kort zodat de overlap minimaal is) om ook daar geen water door te laten.

    We hebben hier op dit forum ook een motoren topic waar we eventueel dieper op dit soort zaken in kunnen gaan. Edit: hier nu ook.

    Edit: verwarmde handvatten zijn tegenwoordig ook erg populair.
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven