XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (3 bezoekers)

Mannen met leggings…

• Nee, dit is echt zoooooo 2019

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    74

Users who are viewing this thread

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg
Helemaal eens. Valt mij ook op dat lui die wel een goed fysiek hebben nooit betweterig zitten te wijzen op een onderzoek of bepaalde theorie. Die doen gewoon hun ding en weten dat het werkt, of het nou theoretisch onderbouwd is of niet.

En mensen die verzanden in allerlei onderzoeken vergeten vaak het belangrijkste; gewoon hard trainen en goed eten en op zijn tijd een beetje logisch denken.
Dit klinkt weer als slap gelul van de gemiddelde bodybuilding coach die te lui is om een boek te lezen . Natuurlijk zijn hard trainen en goed eten belangrijk, maar vergeet niet dat je je fysiek ook deels hebt weten te bereiken door wat je uit een spuitje haalt.

I.m.o. hebben veel bodybuildingcoaches gewoon weinig verstand van zaken en prediken ze vnl. broscience en voeren ze bij elke vraag 'omdat het voor mij werkt' of 'op basis van ervaring' aan als argument wegens gebrek aan kennis voor een gedegen onderbouwing.

(Moet de discussie van afgelopen drie pagina's nog even bijlezen.)

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg
Overwegend tegenstrijdig. Ik vond mezelf altijd "voor lul" staan als ik dan iets deed omdat Kees het had gezegd, en dat Jan dan opmerkte dat wat ik deed juist fout was (terwijl ik het dus van Kees had; fictieve namen overigens.)
Je deed het dus voor Jan Lul?

apfelstrudel

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
15 nov 2008
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
20%
Toen ik net begon met trainen kreeg ik van een paar brede trainers uit de gym het advies om voor borst dumbbell flyes te doen, met zwaar gewicht en dan zo diep mogelijk te zakken voor een goede stretch. Zo zou je een brede borst krijgen.

Top advies, inmiddels heb ik daardoor al 10 jaar schouderpijn door een gescheurde supraspinatus.

Mijn advies; neem niets voor waar aan, ongeacht hoe breed iemand is.

ThuggishRuggish

🧊
Elite Member
Lid geworden
28 mei 2014
Toen ik net begon met trainen kreeg ik van een paar brede trainers uit de gym het advies om voor borst dumbbell flyes te doen, met zwaar gewicht en dan zo diep mogelijk te zakken voor een goede stretch. Zo zou je een brede borst krijgen.

Top advies, inmiddels heb ik daardoor al 10 jaar schouderpijn door een gescheurde supraspinatus.

Verklaard wel je huidige fysiek :trollface:

Vypaw

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 aug 2020
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
11%

Dumbell flyes is echt de grootste poep oefening ooit
Ach bij mij was er iemand die iedereen vertelde hoe goede bicep oefening bankdrukken wel niet was :dunno:

apfelstrudel

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
15 nov 2008
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
20%
Maar het verklaart wel wat ja. Sommige oefeningen kan ik al jaren niet pijnvrij doen. Zoals bijvoorbeeld bankdrukken. 60+kg flatbench doet teveel pijn. Bij 100+kg incline bench voel ik echter niks.

Ik kan meer military pressen dan flatbenchen :roflol:

Biomek

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Lengte
1m86
Massa
113kg
Vetpercentage
12%
Ach bij mij was er iemand die iedereen vertelde hoe goede bicep oefening bankdrukken wel niet was :dunno:
Dumbbell fly heerlijk

Maar het verklaart wel wat ja. Sommige oefeningen kan ik al jaren niet pijnvrij doen. Zoals bijvoorbeeld bankdrukken. 60+kg flatbench doet teveel pijn. Bij 100+kg incline bench voel ik echter niks.

Ik kan meer military pressen dan flatbenchen :roflol:
Dit heb ik zelf ook. Alleen met flat bench voel ik wat in m’n rechterschouder. Geen enkele andere chest oefening last…

Spambod

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
27 dec 2018
Dumbbell fly heerlijk

Dit heb ik zelf ook. Alleen met flat bench voel ik wat in m’n rechterschouder. Geen enkele andere chest oefening last…

Idem. Flat bench geeft ALTIJD schouderpijn links, en als ik de bench op 1e incline stand zet is het gelijk weg.

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
Lid geworden
14 jun 2015
Lengte
1m84
Massa
79kg
Vetpercentage
> 50%
De spierpijn in m'n benen van de tren gisteren voelt goed. M'n hamstring kan geen ruk meer.

Spambod

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
27 dec 2018

Dumbbell flyes is een perfecte oefening, maar je moet hem niet misbruiken. Tuurlijk als je met veel te zware DB’s aan het begin van je training 6 rep sets ermee gaat doen is het kut. Maar als je tegen het einde van de training met 10 of 12 kg dumbbells de boel ff lekker uitstrekt in perfecte form is er geen betere oefening.

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg
@3.48 als een zevenvoudig Mr. Olympia het zegt moet het wel waar zijn.

Zenzation

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2019
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
21%
Ben het met veel dingen hier oneens, als je het verschil tussen kritiek wat je naast je neer kan leggen en kritiek waar je wat aan hebt niet weet dan zal je nooit progessie boeken, of dat nou op de werkvloer, de sportschool of elders is. Ik heb liever dat je kritiek hebt en mij corrigeert in plaats van uitlacht omdat ik een oefening verkeerd uitvoer. Jij stond ook ooit in mijn schoenen toch.

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
En heb je ergens pijnklachten tijdens het benchen, probeer het dan in een smith machine icm een slingshot.

Naar boven