MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (7 bezoekers)

Mannen met leggings…

• Nee, dit is echt zoooooo 2019

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    76

Users who are viewing this thread

Zenzation

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2019
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
21%
Het boeit niet zo veel wie het zegt, maar het gaat erom wat iemand zegt. Gewoon met gezond boeren verstand luisteren naar wat iemand te zeggen heeft en dit door je bullshitfilter laten gaan. Meestal merk je al gauw genoeg of iemand onzin loopt uit te kramen of iets zinnigs zegt. En anders vraag je gewoon even door naar het hoe en waarom en dan merk je al gauw genoeg of iemand loopt te zwetsen of z'n punten gedegen kan onderbouwen.
Je kan dat pas weten als je zelf ook de benodigde kennis hebt om dus te kunnen concluderen dat die persoon naast het net vist. Zo’n filter hoor je eerst te ontwikkelen lijkt mij, ik denk dat uiteindelijk iedereen zijn eigen kennis erop nahoudt maar er wel bepaalde richtlijnen worden gevolgd waarvan algemeen bekend is dat deze werken en hier een wetenschappelijk consensus over bestaat. Natuurlijk heb je ook het grijze gebied, mensen die van iedereen in deze branche wat opsteken.

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg
Je kan dat pas weten als je zelf ook de benodigde kennis hebt om dus te kunnen concluderen dat die persoon naast het net vist. Zo’n filter hoor je eerst te ontwikkelen lijkt mij, ik denk dat uiteindelijk iedereen zijn eigen kennis erop nahoudt maar er wel bepaalde richtlijnen worden gevolgd waarvan algemeen bekend is dat deze werken en hier een wetenschappelijk consensus over bestaat.
Een stukje mensenkennis is vaak al voldoende.

Zenzation

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2019
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
21%
Dus ja jullie hebben gelijk ik zou ook wat van @th0maz kunnen opsteken, daar kan ik niet omheen.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m95
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
? Kun je dit motiveren?
Jazeker. Je ziet in studies met relatief lage doseringen een forse toename van spiermassa en -kracht, op een relatief korte termijn: https://peterbond.org/post/how-well-do-anabolic-steroids-work

Verder zie je in de praktijk gewoon een enorm verschil tussen de grootste kuurders en de grootste naturals. Anekdotisch, maar dat mag weinig waarde hebben, zie ik de mensen die ik heb begeleid simpelweg de meeste vooruitgang in een relatief korte tijd maken als zij beginnen met kuren, of als zij meer AAS gaan gebruiken. Aanpassingen van training en voeding hebben een relatief kleine effectgrootte in vergelijking daarmee (wat je trouwens ook terugziet in de literatuur).

Peter R.

Onder Koffer
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Verder zie je in de praktijk gewoon een enorm verschil tussen de grootste kuurders en de grootste naturals. Anekdotisch, maar dat mag weinig waarde hebben, zie ik de mensen die ik heb begeleid simpelweg de meeste vooruitgang in een relatief korte tijd als zij beginnen met kuren, of als zij meer AAS gaan gebruiken. Aanpassingen van training en voeding hebben een relatief kleine effectgrootte (wat je trouwens ook terugziet in de literatuur).
Is er ook aantoonbaar verschil tussen een trainee die pakweg 5-10 jaar consistente training achter de rug heeft en pas dan begint met verstandig kuren, en een trainee die na 4 bro splits (6-18mnd) begint met flink te kuren?

Ik heb dat idee namelijk van wel.

• Like
Waarderingen: BB_

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m95
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Is er ook aantoonbaar verschil tussen een trainee die pakweg 5 jaar consistente training achter de rug heeft en pas dan begint met verstandig kuren, en een trainee die na 4 bro splits (6-18mnd) begint met flink te kuren?
Vanuit de literatuur niet (als in: is geen goede data over). Wel zie ik, in absolute zin, vergelijkbare massawinsten in beide situaties in hetzelfde bestek van tijd. Het belangrijkste verschil daarbij is dat het voor de trainee die al vergevorderd is eerder ophoudt dan bij die laatste. Maar, zeker de eerste 3 maanden, zie ik vergelijkbare progressie in absolute zin. Maar maak daarvan wat je wilt, want dat is mijn observatie en ik zou daar niet teveel waarde aan hechten verder. Ik zou heel benieuwd zijn naar een onderzoek in die richting.

Peter R.

Onder Koffer
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Ik zou heel benieuwd zijn naar een onderzoek in die richting.
Ik ook. Heb namelijk het idee maar volgens mij is daar geen hard bewijs van idd.

Toen ik richting de 190 close grip bench pakte werd mij weleens gezegd als je nu simpele kuur zou doen zou je echt sprongen gaan maken (dl en sq lagen in verhouding tov de cgbp). Als je net een jaar training achter de rug hebt zit je niet op de kracht level. Daar komt mijn idee vandaan. Met minder zware kuren kom je tot een level waar een ander die naturel minder arbeid heeft verricht wellicht zwaarder voor moet kuren, langer en bij stoppen sneller terugzakt.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m95
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Ik ook. Heb namelijk het idee maar volgens mij is daar geen hard bewijs van idd.

Toen ik richting de 190 close grip bench pakte werd mij weleens gezegd als je nu simpele kuur zou doen zou je echt sprongen gaan maken (dl en sq lagen in verhouding tov de cgbp). Als je net een jaar training achter de rug hebt zit je niet op de kracht level. Daar komt mijn idee vandaan. Met minder zware kuren kom je tot een level waar een ander die naturel minder arbeid heeft verricht wellicht zwaarder voor moet kuren, langer en bij stoppen sneller terugzakt.
Mocht het waar zijn, dan vermoed ik dat het zoiets is dat als je als natural lang hebt getraind, je door trial & error verhoudingsgewijs beter hebt kunnen leren wat werkt voor je, dan wanneer je vroeg bent begonnen met kuren. Immers, als natural is het moeilijker om spiermassa te winnen, dus nadelige veranderingen zullen eerder limiterend zijn voor je progressie. Die kennis kun je dan mooi meenemen als je gaat kuren.

Peter R.

Onder Koffer
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Mocht het waar zijn, dan vermoed ik dat het zoiets is dat als je als natural lang hebt getraind, je door trial & error verhoudingsgewijs beter hebt kunnen leren wat werkt voor je, dan wanneer je vroeg bent begonnen met kuren. Immers, als natural is het moeilijker om spiermassa te winnen, dus nadelige veranderingen zullen eerder limiterend zijn voor je progressie. Die kennis kun je dan mooi meenemen als je gaat kuren.
Met sneller herstel is er meer mogelijk (zelfs met minder doen). Meer volume, meer intensiteit, meer en meer. Ik denk als ik had willen kuren dat voor mijzelf daar met name grote winst had gelegen.

Vypaw

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 aug 2020
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
11%
1621781340244.png

Bokito

Monstrous Giant
Lid geworden
17 apr 2012
Max Verstappen die GP Monaco wint en nu 1e, dus boven Hamilton, staat :cool:
Ach leuk voor hem dat hij heeft gewonnen. Let maar op hij wordt geen wereldkampioen dit jaar, en dat gun ik al die achterlijke max 'fans' (buiten de harde kern) van harte :D:D

azerate

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
21 okt 2017
Lengte
1m85
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
Dan had ie een boek gebaseerd op ervaring en broscience kunnen schrijven, verkoopt waarschijnlijk beter dan een wetenschappelijk onderbouwd boek.
funny cuz its true

Naar boven