Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Gebruikte afgelopen periode m’n oude titans die van ellende nog net niet uit elkaar vielen (die overigens beter zijn imo).
    Die flexible van SBD vind ik zelf ook net niks, Titan THP zijn wel echt heerlijke wrist wraps al vind ik stiff van SBD wel nog beter.
     
    • Like
    Waarderingen: Apw
    Die flexible van SBD vind ik zelf ook net niks, Titan THP zijn wel echt heerlijke wrist wraps al vind ik stiff van SBD wel nog beter.
    Nu ik m'n SBD's weer heb blijf ik gewoon m'n Titans gebruiken tot die helemaal op zijn. Ik heb maar een keer de stiff sbd's gebruikt van Lloyd een paar jaar geleden en die waren zo stijf dat m'n polsen haast afbraken lol.
     
    Die flexible van SBD vind ik zelf ook net niks, Titan THP zijn wel echt heerlijke wrist wraps al vind ik stiff van SBD wel nog beter.
    Heb zelf wrist wraps van fortex (fitness-seller) maar ben zo iemand die ze regelmatig goed strak trekt voor een heavy setje, dus ze zijn met 1 tot 1,5 jaar aardig uitgerekt en moet ik ze vervangen. Zouden die van sbd of titan dat beter kunnen hebben of maakt dat in mijn geval niks uit?
     
    Heb zelf wrist wraps van fortex (fitness-seller) maar ben zo iemand die ze regelmatig goed strak trekt voor een heavy setje, dus ze zijn met 1 tot 1,5 jaar aardig uitgerekt en moet ik ze vervangen. Zouden die van sbd of titan dat beter kunnen hebben of maakt dat in mijn geval niks uit?
    Titan THP en SBD in het stijf zijn behoorlijk stug, je kan ze strak omdoen maar echt uitrekken gaat niet. Ze worden mettertijd wel wat minder stijf, maar nog meer dan stijf zat. THP ging het klittenband eerder kapot dan dat ze niet meer stijf genoeg zijn. SBD heb ik nu bijna een jaar en daar is letterlijk niets op aan te merken.
     
    Titan THP en SBD in het stijf zijn behoorlijk stug, je kan ze strak omdoen maar echt uitrekken gaat niet. Ze worden mettertijd wel wat minder stijf, maar nog meer dan stijf zat. THP ging het klittenband eerder kapot dan dat ze niet meer stijf genoeg zijn. SBD heb ik nu bijna een jaar en daar is letterlijk niets op aan te merken.
    Ok ik ga ze proberen twijfel alleen nog of ik beter de stiff variant zal nemen. Zie wel dat ze 3x zo duur zijn dus hoop ook dat ze minimaal een keer zo lang meegaan :roflol:
     
    Ok ik ga ze proberen twijfel alleen nog of ik beter de stiff variant zal nemen. Zie wel dat ze 3x zo duur zijn dus hoop ook dat ze minimaal een keer zo lang meegaan :roflol:
    Ik vind die stiff variant oprecht gewoon te stijf zelf
     
    Ok ik ga ze proberen twijfel alleen nog of ik beter de stiff variant zal nemen. Zie wel dat ze 3x zo duur zijn dus hoop ook dat ze minimaal een keer zo lang meegaan :roflol:
    Kijk of je mensen in je omgeving hebt die ze hebben, zodat je ze een keer kan testen.
    Ik vind die stiff variant oprecht gewoon te stijf zelf
    Yep dat hoor ik vaker, vind ze zelf heerlijk maar ik gebruik ze dan ook wel bij redelijk wat gewicht. THP is qua stijfheid voor veel mensen de betere keuze.
     
    Denk dat veel lifters hun wrist wraps ook niet op de juiste manier om doen, dit maakt nogal uit. Zeker bij (bench) presses draag je die dingen niet omdat ze zo lekker comfortabel zitten. De bedoeling is om je pols zo rigide mogelijk en de hand in lijn met de onderarm te houden. Daar zijn die stiff wraps voor bedoeld. Dan moet de wrap dus niet alleen over de pols heen maar ook over een deel van de onderarm en de hand. Ik moet die wraps direct weer af doen na een set anders voel ik mijn handen niet meer. Ook draag ik bij bench presses andere wraps dan bvb bij squats, waar ik mijn hand meer naar achteren heb gebogen en dus minder stijve wraps wil hebben.
     
    Denk dat veel lifters hun wrist wraps ook niet op de juiste manier om doen, dit maakt nogal uit. Zeker bij (bench) presses draag je die dingen niet omdat ze zo lekker comfortabel zitten. De bedoeling is om je pols zo rigide mogelijk en de hand in lijn met de onderarm te houden. Daar zijn die stiff wraps voor bedoeld. Dan moet de wrap dus niet alleen over de pols heen maar ook over een deel van de onderarm en de hand. Ik moet die wraps direct weer af doen na een set anders voel ik mijn handen niet meer. Ook draag ik bij bench presses andere wraps dan bvb bij squats, waar ik mijn hand meer naar achteren heb gebogen en dus minder stijve wraps wil hebben.
    Ditzelfde zie ik gebeuren met belts. Sommigen hebben hem blijkbaar zo lekker zitten dat ze hem de hele training omhouden (ook doen ze wat zittende bicep curls). :roflol:
    Als ik heavy squats deed was prio 1 na mijn laatste herhaling meteen die belt zo snel mogelijk afdoen.
     
    Denk dat veel lifters hun wrist wraps ook niet op de juiste manier om doen, dit maakt nogal uit. Zeker bij (bench) presses draag je die dingen niet omdat ze zo lekker comfortabel zitten. De bedoeling is om je pols zo rigide mogelijk en de hand in lijn met de onderarm te houden. Daar zijn die stiff wraps voor bedoeld. Dan moet de wrap dus niet alleen over de pols heen maar ook over een deel van de onderarm en de hand. Ik moet die wraps direct weer af doen na een set anders voel ik mijn handen niet meer. Ook draag ik bij bench presses andere wraps dan bvb bij squats, waar ik mijn hand meer naar achteren heb gebogen en dus minder stijve wraps wil hebben.
    Ik verbaas me wel eens over mensen die hun wrist wraps de hele training om hebben.
     
    Denk dat veel lifters hun wrist wraps ook niet op de juiste manier om doen, dit maakt nogal uit. Zeker bij (bench) presses draag je die dingen niet omdat ze zo lekker comfortabel zitten. De bedoeling is om je pols zo rigide mogelijk en de hand in lijn met de onderarm te houden. Daar zijn die stiff wraps voor bedoeld. Dan moet de wrap dus niet alleen over de pols heen maar ook over een deel van de onderarm en de hand. Ik moet die wraps direct weer af doen na een set anders voel ik mijn handen niet meer. Ook draag ik bij bench presses andere wraps dan bvb bij squats, waar ik mijn hand meer naar achteren heb gebogen en dus minder stijve wraps wil hebben.
    Indd zo draag ik ze ook, vandaar dat bij mij de bovenste rand heel erg uittrekt en vaak doe ik ze ook tussen door af of ik draag ze ff losjes op oefeningen waar ik ze niet nodig heb. Maar gebruik ze alleen met push niet met Squats ofzo.
     
    Ditzelfde zie ik gebeuren met belts. Sommigen hebben hem blijkbaar zo lekker zitten dat ze hem de hele training omhouden (ook doen ze wat zittende bicep curls). :roflol:
    Als ik heavy squats deed was prio 1 na mijn laatste herhaling meteen die belt zo snel mogelijk afdoen.
    Ja dat snap ik ook niet maar die hebben vaak een stoffen belt of zo'n dunne leren weightlifting belt dat zullen ze vast niet met zo'n dikke powerlift belt doen dat ding gooi ik al direct af na een setje :roflol:
     
    Ik verbaas me wel eens over mensen die hun wrist wraps de hele training om hebben.
    Of dat mensen ze echt om hun onderarm dragen en dus 0 stabiliteit aan de pols geven :roflol:
     
    Wat was voor jullie het moment om wrist wraps te gaan gebruiken (bv op de bench), een bepaald gewicht of ongemak?
     
    Wat was voor jullie het moment om wrist wraps te gaan gebruiken (bv op de bench), een bepaald gewicht of ongemak?
    Ik heb dunne (zwakke) polsen waar ik last van kreeg bij zware sets benchen (pols boog te ver door). Gek genoeg na een tijdje met wraps gebenched te hebben heb ik toch geleerd om goed te benchen zonder wraps. Dus momenteel gebruik ik ze niet meer.
     
    Wat was voor jullie het moment om wrist wraps te gaan gebruiken (bv op de bench), een bepaald gewicht of ongemak?
    Beiden eigenlijk. Het maakt het gewoon makkelijker om de pols rigide te houden. Denk dat t je ook leert om beter te benchen zonder die dingen, dus je zou ze eventueel ook eens een tijd kunnen proberen en daarna weer een tijdje niet, kijken of je handen minder naar achteren gekanteld staan. Zou niet aanraden om ze de hele training te dragen en ook niet per se bij alle press oefeningen.
     
    Merkte dat ik vroegah best vaak last kreeg van m'n polsen bij benchen en OHP's. Tegenwoordig vrijwel nooit meer last van. Betere techniek en sterkere polsen denk ik.

    Maar ik druk dan ook net een deuk in een pakje boter.
     
    Devon Larratt vs Thor

    Totaal niet meer serieus te nemen, maar toch ook wel interessant:o
     
    Back
    Naar boven