XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #157.301
Keer je oude lui lief aankijken tot je 40ste mogen die ook 106k belasting vrij schenken aan een eigen kind.

Of ze betalen later schenk/erf belasting, goedkoper om het nu belastingvrij deels te geven, anders maak je alleen de belastingdienst rijker 🙁
Moeten je ouders t wel hebben gap, zeker als er meer kinderen in t spel zijn. Zo'n geintje kost mn ouders dan rustig 424k want alles gaat x4.

Hebben ze niet in hun achterzak zitten.

• #157.302
Keer je oude lui lief aankijken tot je 40ste mogen die ook 106k belasting vrij schenken aan een eigen kind.

Of ze betalen later schenk/erf belasting, goedkoper om het nu belastingvrij deels te geven, anders maak je alleen de belastingdienst rijker 🙁
Erf belasting is 1 van ergste ja, maar me ouders hebben dat niet helaas😭

• #157.303
Hoekwoning zeker, geen schuur delen gelukkig. Niet heel speciaal hoor wat je tegenwoordig koopt voor 500k, 132 vierkante meter woonoppervlakte en tuin op zuiden. 2 min van het bos dat is wel erg lekker ook voor de kids.
Dan woon je in een dure regio niet?

• #157.304
Moeten je ouders t wel hebben gap, zeker als er meer kinderen in t spel zijn. Zo'n geintje kost mn ouders dan rustig 424k want alles gaat x4.

Hebben ze niet in hun achterzak zitten.
Dan deels al schenken via die manier, het is te gek voor woorden dat je in nederland moet betalen als je “zuinig” geleefd hebt en je kinderen een kadotje wilt doen mag je eerst belasting betalen. Doe dit pas aan het eind van de rit gaat er echt giga veel naar de belastingdienst. Je mag je kinderen per kalenderjaar bijv. ook 6k belastingvrij schenken, allemaal dingen die wel nuttig zijn, maar 9 van de 10 mensen hier pas te laat achter komen…

• #157.306
Je mag je kinderen per kalenderjaar bijv. ook 6k belastingvrij schenken, allemaal dingen die wel nuttig zijn, maar 9 van de 10 mensen hier pas te laat achter komen…
Ik denk dat er nog meer mensen zijn die daar helemaal niet over na hoeven te denken omdat ze het geld gewoon niet hebben.

• #157.307
Dan deels al schenken via die manier, het is te gek voor woorden dat je in nederland moet betalen als je “zuinig” geleefd hebt en je kinderen een kadotje wilt doen mag je eerst belasting betalen. Doe dit pas aan het eind van de rit gaat er echt giga veel naar de belastingdienst. Je mag je kinderen per kalenderjaar bijv. ook 6k belastingvrij schenken, allemaal dingen die wel nuttig zijn, maar 9 van de 10 mensen hier pas te laat achter komen…
Zo hebben mijn schoonouders ook een belastingvrije schenking kunnen doen, zodat wij ons nieuwbouwhuis konden kopen.

• #157.308
Mijn grootouders lieten een erfenis na van 47K. Na belasting en notaris was dat nog 29k...😕

• #157.309
Zo hebben mijn schoonouders ook een belastingvrije schenking kunnen doen, zodat wij ons nieuwbouwhuis konden kopen.
En groot gelijk hebben ze anders kregen jullie het als erfenis latee, maar dan kon je delen met de belastingdienst ✌️

En vooral nu de hypotheek rente giga laag is kan je goedkoop geld lenen. Betaald komende 30 jaar alleen de hypotheek rente (30jaar 1.8%) indien de hypotheek niet maximaal is en na 30 jaar betaal je het overige deel met een erfenis van familie. Kan je nu goed/goedkoop leven.

• #157.311
Ik kan hooguit een paar duizend krijgen als lening als ik ze lief aan kijk, rijke dbb ouders hierzo. :emo:

Als ze overlijden kan ik een nieuiwe vloer kopen van de erfenis. :p

• #157.312
Mooie is, ze hebben 50 jaar een bedrijf gehad dus er is al 122.678 keer belasting betaald.
En omdat ik ook mijn (wijlen) vaders deel erfde, kwam er nog is X % belasting bij want ik ben 2e lijns familie. Honden

• #157.314
En groot gelijk hebben ze anders kregen jullie het als erfenis latee, maar dan kon je delen met de belastingdienst ✌️

En vooral nu de hypotheek rente giga laag is kan je goedkoop geld lenen. Betaald komende 30 jaar alleen de hypotheek rente (30jaar 1.8%) indien de hypotheek niet maximaal is en na 30 jaar betaal je het overige deel met een erfenis van familie. Kan je nu goed/goedkoop leven.
1.37% voor 20 jaar heb ik. Best oke

• #157.315
10/20/30 jaar scheelt bijna 0.5% per 10 jaar, maar als je voor 10jaar vast zet dan kan het best over 10 jaar weer 4/5% zijn, wat iedereen onderhand vergeten is maar dat was normaal en dan zijn er vele ineens honderden euros extra kwijt pm en dus failliet

• #157.316
10/20/30 jaar scheelt bijna 0.5% per 10 jaar, maar als je voor 10jaar vast zet dan kan het best over 10 jaar weer 4/5% zijn, wat iedereen onderhand vergeten is maar dat was normaal en dan zijn er vele ineens honderden euros extra kwijt pm en dus failliet
Als je beetje inzicht hebt in de financiële wereld weet je dat 4/5% nooit meer gaat gebeuren maatje. Dan gaan alle landen failliet, soieso gaat er komende tijd hoop gebeuren in ons financiële systeem.

• #157.317
Ach en als je het wel had gekregen ook prima, gun ik iedereen. Vind dat neerbuigend kijken op lui die veel geld van hun ouders hebben gekregen altijd maar gaar, mooi als dat kan.

Ik heb gewoon nog wel ff paar jaartjkes geduld en dan kan ik overbieden met m'n btc portfolio hopelijk. :p

• #157.318
Ach en als je het wel had gekregen ook prima, gun ik iedereen. Vind dat neerbuigend kijken op lui die veel geld van hun ouders hebben gekregen altijd maar gaar, mooi als dat kan.

Ik heb gewoon nog wel ff paar jaartjkes geduld en dan kan ik overbieden met m'n btc portfolio hopelijk. :p
Zo heeft me broer het ook gedaan, vanaf 2017 elke maand btc gekocht een deel van ze salaris. Die zit aan de 3.5 btc. Goeie aanbetaling voor ze huisje

• #157.319
  • #157.320
Dat weet ik zo net nog niet….
We gaan het meemaken. Inflatie nog nooit zo hoog geweest, geld printer staat tot de max te draaien. Onze euro is dalijk geen reet meer waard. Je ziet het in alles om je heen, huizen, benzine, energie boodschappen… euro gaat vallen

Terug
Naar boven