MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #167.121
Tijdje terug een lastig gesprek gehad met mijn zusje waaruit bleek dat ze op 25 jarige leeftijd nogsteeds letterlijk 0 euro spaardgeld heeft en ondanks lage vaste lasten niet met haar geld om kan gaan. Ze heeft ADHD en kan geen ritme of regelmaat vinden, ook niet met uitgaven. Ze heeft geen echte schulden maar moet bijvoorbeeld geld lenen van onze ouders als ze een tandartsrekening krijgt of de auto stuk gaat.

Normaal als we het over dit soort dingen hebben wordt ze heel erg boos en dwars maar dat veel toen enigsinds mee. Na een paar glazen wijn met mijn vriendin voorgesteld om haar te gaan helpen met sparen en de uitgaven.

Vandaag een goed gesprek gehad en de eerste stappen gezet en samen de basis voor de overeenkomst gelegd. Ze was echt veel meewerkender en realistischer dan we hadden verwacht, ik heb er stiekem een goed gevoel over.

Ze begint nu toch zelf ook in te zien dat ze hulp nodig heeft en lijkt er nu echt voor open te staan.
Vast overbodig, maar voor de zekerheid. Weet niet of je weet waar het aan op gaat, maar impulsaankopen/koopverslaving kan een diepere oorzaak hebben. Want dopamine

Hoe dan ook, succes. Waardevol dat jullie haar helpen. Niet alleen om praktische redenen, maar ook dat er niet alleen voor staat :heart:

• #167.133
  • #167.134
Absoluut. Ik heb ook een poster van Thierry boven mijn bed waarop hij op de rand van een infinity pool ligt.

Die hangt naast mijn 2 Claudia de Breij posters.
Thierry & Claudia, dat is een beetje hetzelfde als een veganistische slagerij.

Beiden geen gevoel voor humor en een gebrek aan zelfspot. #datdanweerwel

• #167.135
Is die van jou ook gesigneerd?
Ja, daar betaal je dan wel €80 extra voor bij hun webshop. Dat vind hij het wel waard omdat je dat straks met rendement terug krijgt in de FVD metaverse in de vorm van hun eigen crypto.

Ik ben wel benieuwd of hij zijn verzameling Baudet vs Schwab NFT’s nog heeft.
B99E0504-E5D8-4CC0-9BAE-959D9244D70D.png

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
  • #167.137
Is die van jou ook gesigneerd?
Ja.

"Aan mijn allergrootste fan Steks Apfelstrudel. Het is een eer om elke dag gratis in je hoofd te mogen wonen."

Kheb em voor €80 van marktplaats over kunnen nemen van 1 of andere junk. Hij zei iets dat hij z'n leven had gebeterd en er crypto ofzo van ging kopen.

• #167.138
Tijdje terug een lastig gesprek gehad met mijn zusje waaruit bleek dat ze op 25 jarige leeftijd nogsteeds letterlijk 0 euro spaardgeld heeft en ondanks lage vaste lasten niet met haar geld om kan gaan. Ze heeft ADHD en kan geen ritme of regelmaat vinden, ook niet met uitgaven. Ze heeft geen echte schulden maar moet bijvoorbeeld geld lenen van onze ouders als ze een tandartsrekening krijgt of de auto stuk gaat.

Normaal als we het over dit soort dingen hebben wordt ze heel erg boos en dwars maar dat veel toen enigsinds mee. Na een paar glazen wijn met mijn vriendin voorgesteld om haar te gaan helpen met sparen en de uitgaven.

Vandaag een goed gesprek gehad en de eerste stappen gezet en samen de basis voor de overeenkomst gelegd. Ze was echt veel meewerkender en realistischer dan we hadden verwacht, ik heb er stiekem een goed gevoel over.

Ze begint nu toch zelf ook in te zien dat ze hulp nodig heeft en lijkt er nu echt voor open te staan.
Foto van je zusje?

• #167.139
Zeker niet, sowieso op dat gebied geen verwachtingen. Haar woning wordt ook al deels betaald door mijn moeder, dus 'eerlijk' is het toch al niet :roflol:

Maar ze zit gewoon in een hele nare positie als je nieteens 500 euro hebt voor een tandartsrekening, dan loop je heel veel risico financieel in de shit te komen.
Veel mensen hebben op 25-jarige leeftijd een studieschuld van hier tot Tokio, maar ik snap je punt.

Terug
Naar boven