- Waardering
- 20.637
- Lengte
- 1m65
Vast overbodig, maar voor de zekerheid. Weet niet of je weet waar het aan op gaat, maar impulsaankopen/koopverslaving kan een diepere oorzaak hebben. Want dopamineTijdje terug een lastig gesprek gehad met mijn zusje waaruit bleek dat ze op 25 jarige leeftijd nogsteeds letterlijk 0 euro spaardgeld heeft en ondanks lage vaste lasten niet met haar geld om kan gaan. Ze heeft ADHD en kan geen ritme of regelmaat vinden, ook niet met uitgaven. Ze heeft geen echte schulden maar moet bijvoorbeeld geld lenen van onze ouders als ze een tandartsrekening krijgt of de auto stuk gaat.
Normaal als we het over dit soort dingen hebben wordt ze heel erg boos en dwars maar dat veel toen enigsinds mee. Na een paar glazen wijn met mijn vriendin voorgesteld om haar te gaan helpen met sparen en de uitgaven.
Vandaag een goed gesprek gehad en de eerste stappen gezet en samen de basis voor de overeenkomst gelegd. Ze was echt veel meewerkender en realistischer dan we hadden verwacht, ik heb er stiekem een goed gevoel over.
Ze begint nu toch zelf ook in te zien dat ze hulp nodig heeft en lijkt er nu echt voor open te staan.
Hoe dan ook, succes. Waardevol dat jullie haar helpen. Niet alleen om praktische redenen, maar ook dat er niet alleen voor staat