- Waardering
- 2.046
Gefeliciteerd
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gefeliciteerd
Bedankt mannen

Alleen maar nachtdiensten draaien is sowieso niet goed voor je, lijkt me in de cut net zo ongezond als in de bulk.Ik cut de 1e keer terwijl ik 1/2 maanden alleen nachten geroosterd ben. Heeft dat veel impact op je progressie? Of maakt dat niet uit.
Ik cut de 1e keer terwijl ik 1/2 maanden alleen nachten geroosterd ben. Heeft dat veel impact op je progressie? Of maakt dat niet uit.
Als je echt je complete ritme omgooit en aanhoudt zou t op zich niet uit moeten maken. Alleen mis je de vitamine D van het daglicht.Alleen maar nachtdiensten draaien is sowieso niet goed voor je, lijkt me in de cut net zo ongezond als in de bulk.
Met alleen maar nachtdiensten kan meer zonlicht zien dan mening kantoorslaaf.Als je echt je complete ritme omgooit en aanhoudt zou t op zich niet uit moeten maken. Alleen mis je de vitamine D van het zonlicht.
Ik vraag me af of je je biologische klok echt zo kunt beïnvloeden/sturenAls je echt je complete ritme omgooit en aanhoudt zou t op zich niet uit moeten maken. Alleen mis je de vitamine D van het daglicht.
Als je echt je complete ritme omgooit en aanhoudt zou t op zich niet uit moeten maken. Alleen mis je de vitamine D van het daglicht.
Ik werk momenteel 6 nachtdiensten per week en zit in de ritme omdat ik ieder dag hetzelfde werktijden heb en sochtends rond 7.00/7.15 mijn bed in duik. Alleen lees ik veel op google verhalen als dat je metabolisme vertraagt bijvoorbeeld dat soort dingen. Heb snachts ook minder trek, maar mijn meals eten doe ik wel. Maar ik cut nu de eerste keer terwijl mijn bio klok omgedraaid is en vroeg me af naar persoonlijke ervaringen hier dan dat ik artikelen op google ga lezen die zij uit boeken hebben gehaald.Alleen maar nachtdiensten draaien is sowieso niet goed voor je, lijkt me in de cut net zo ongezond als in de bulk.
Als je je enkel zorgen maakt over je metabolisme is het vrij simpel: daar kom je vanzelf wel achter, houd de weegschaal maar in de gaten en eet volgens je planningIk werk momenteel 6 nachtdiensten per week en zit in de ritme omdat ik ieder dag hetzelfde werktijden heb en sochtends rond 7.00/7.15 mijn bed in duik. Alleen lees ik veel op google verhalen als dat je metabolisme vertraagt bijvoorbeeld dat soort dingen. Heb snachts ook minder trek, maar mijn meals eten doe ik wel. Maar ik cut nu de eerste keer terwijl mijn bio klok omgedraaid is en vroeg me af naar persoonlijke ervaringen hier dan dat ik artikelen op google ga lezen die zij uit boeken hebben gehaald.

Je kan t sturen. Er zijn mensen die hun dag en nacht ritme verplaatsen. Later naar bed gaan en later opstaan. Meestal sluipt zoiets er langzaam in. Maar als je het gaat doen en je kan dit sneller omschakelen dan zou t moeten kunnen.Ik vraag me af of je je biologische klok echt zo kunt beïnvloeden/sturen
Als je je dagelijkse activiteit ook mee omschakelt zou je feitelijk ook je metabolisme mee kunnen laten schakelen. Echter heeft je lijf tijd nodig om zich hierop aan te passen. Dus wat @Jespertie ook zegt. Gewoon kijken hoe het gaat.Ik werk momenteel 6 nachtdiensten per week en zit in de ritme omdat ik ieder dag hetzelfde werktijden heb en sochtends rond 7.00/7.15 mijn bed in duik. Alleen lees ik veel op google verhalen als dat je metabolisme vertraagt bijvoorbeeld dat soort dingen. Heb snachts ook minder trek, maar mijn meals eten doe ik wel. Maar ik cut nu de eerste keer terwijl mijn bio klok omgedraaid is en vroeg me af naar persoonlijke ervaringen hier dan dat ik artikelen op google ga lezen die zij uit boeken hebben gehaald.
Welk moment train jij met nachtdiensten?Ik werk momenteel 6 nachtdiensten per week en zit in de ritme omdat ik ieder dag hetzelfde werktijden heb en sochtends rond 7.00/7.15 mijn bed in duik. Alleen lees ik veel op google verhalen als dat je metabolisme vertraagt bijvoorbeeld dat soort dingen. Heb snachts ook minder trek, maar mijn meals eten doe ik wel. Maar ik cut nu de eerste keer terwijl mijn bio klok omgedraaid is en vroeg me af naar persoonlijke ervaringen hier dan dat ik artikelen op google ga lezen die zij uit boeken hebben gehaald.
Als ik thuis kom van nachtdienst ga ik meteen mijn bed in. Ik slaap gemiddeld 6/7 uurtjes, sta ik op, ga ik ontbijten en dan naar gym, thuis eten en dan naar werk weerWelk moment train jij met nachtdiensten?
Ik op dit moment ervoor en dan door naar het werk. Vind dat fijner dan ergens na het slapen.
Ik begrijp dat je je ritme enigszins kan beïnvloeden, maar vraag me af of je je biologische klok zo om kan gooien dat het gelijk staat aan een “normaal” ochtend -> avond ritme. Nachtdienst is wat anders dan een uurtje of twee eerder/later je wekker zettenJe kan t sturen. Er zijn mensen die hun dag en nacht ritme verplaatsen. Later naar bed gaan en later opstaan. Meestal sluipt zoiets er langzaam in. Maar als je het gaat doen en je kan dit sneller omschakelen dan zou t moeten kunnen.
Je moet er alleen op letten dat je ook echt je ritme aanpast. Dus ook qua activiteit in je nieuwe ritme.
. Het advies volgens de NVAB (Nationale Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde) is niet voor niets: “Adviseer de werkgever om geen of zo min mogelijk gebruik te maken van nachtwerk, en alleen als daarvoor gegronde redenen zijn.”Je zegt t zelf. Dat gaat om nachtdienst in een ploegenrooster. Dat is weer heel anders dan 2 maanden achter elkaar continu.Ik begrijp dat je je ritme enigszins kan beïnvloeden, maar vraag me af of je je biologische klok zo om kan gooien dat het gelijk staat aan een “normaal” ochtend -> avond ritme. Nachtdienst is wat anders dan een uurtje of twee eerder/later je wekker zetten. Het advies volgens de NVAB (Nationale Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde) is niet voor niets: “Adviseer de werkgever om geen of zo min mogelijk gebruik te maken van nachtwerk, en alleen als daarvoor gegronde redenen zijn.”
Verder niet relevant voor de vraag van @dreamy1 , maar goed, wel interessante stof.
Er wordt voor zover ik weet geen duidelijk onderscheid gemaakt tussen incidenteel of structureel nachtwerkJe zegt t zelf. Dat gaat om nachtdienst in een ploegenrooster. Dat is weer heel anders dan 2 maanden achter elkaar continu.
En het is ook weer persoonsgebonden. Maar inderdaad wel interessant.
@dreamy1 gewoon kijken hoe t gaat.