XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #170.461
Raar, want als je goed leest dan zie je dus dat jullie de afdankertjes krijgen.

Ze bedoelde jou.

Baby Animals Smile GIF by Disney

• #170.466
  • #170.467
Eindelijk afkoeling! Volgens mij hebben jullie in Nederland nu wat wij hier gisteren hadden, 30+ graden..Gatver. Nu nog wel erg warm, maar wat regen gehad en vanaf morgen meer regen en meer afkoeling.

Einde weerbericht :roflol:

happy gene kelly GIF
In onze klasjes is het om te bakken. Met 25 in een klein kot van nog geen 20 m². Overal ramen.... ongeveer 38 graden in de klas denk ik.

• #170.468
Vandaag voor het eerst echt les gegeven in het middelbaar (vorige week deed ik enkel studie en ICT)
Mijn slachtoffers waren drie verschillende klassen van het tweede middelbaar.
Het was geweldig.
Ook twee uur studie gegeven.
Tot het eind van het schooljaar geef ik Nederlands. Daar kan ook nog geschiedenis en wiskunde bij komen.

Les geven in het middelbaar onderwijs is tien keer minder vermoeiend dan in het lager onderwijs.

Toen ik naar huis ging liep ik langs de school waar ik tot eind juni les had gegeven in het lager onderwijs ( kinderen van zes jaar tot ongeveer 12 jaar). Er waren een twintigtal kinderen aan het spelen op de speelplaats tijdens de naschoolse opvang. Toen ze me zagen sprongen ze me in de armen... ik mis ze toch hoor, die kleine rakkers.

• #170.471
Jammer genoeg is dat gevoel steeds aanwezig.... de gevolgen van perverse smeerlappen die de doodstraf verdienen.
Moest ik ooit zo'n monster iets op school zien doen.... die leeft geen 10 seconden meer.
Als leerkracht in het lager onderwijs....en al zeker als man....moet je jezelf altijd indekken: ik geef nooit bijles tijdens de middagpauze aan 1 kind. Extra lessen, inhaallessen, zorg....altijd met meerdere kinderen of eventueel een collega. Heel erg jammer dat ik daar moet aan denken... maar ik vind deze job zo prachtig...er moet maar één ouder een leugen verspreiden en je leven is verwoest.
Ik zorg er dus voor dat er altijd mensen rond me zijn. Komen de kinderen naar me toe gelopen voor een knuffel dan laat ik dit enkel toe als er ouders of collega's bij zijn.
Met de leerlingen van het derde en vierde leerjaar heb ik trouwens al vaak het gesprek in de klas gehad over onaanvaardbare daden van volwassenen ten aanzien van kinderen. Een noodzakelijke les. Niet evident.

Bill Burr heeft daar een geweldige sketch over:" one day I was at an airport and a kid came up to me...".

• #170.479
Max. user 100 kg. :angstig:
Maar ik heb in ieder geval wel mn pearl detls goed kunnen trainen. 💪
IMG_20230912_093553.jpg

Zal het Peck Deck bij ons eens checken, niet dat ik me er iets van aan ga trekken. Want ik ben echt een voorstander van dit apparaat.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #170.480
Terug
Naar boven