XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #180.022
IMG_8983.png

Gisteravond 21:10 papa geworden van deze kleine man❤️
Van harte gefeliciteerd samen🩵

• #180.024
Eindelijk nog eens getekend, achteraf zag ik wel de foutjes en verbeterpunten maar ik heb me geamuseerd en de kleine keek gespannen mee.

"Marshal" arts 😁

1000051717.jpg

• #180.025
  • #180.026
  • #180.027
Nog een weekje denk ik en de auto wordt niet meer sneeuw en ijsvrij door alleen de kachel en ruitverwarming aan te zetten.
Gisteren heel de dag regen in het dorp en sneeuw op de berg gehad.
1000014304.jpg

Ook de 2e muis gevangen in 3 dagen.
IK vind de muizen niet zo erg. Hoort er bij als je tegen het bos aan woont. alleen jammer dat ze aan onze vooraad pindamix zijn begonnen in de kelder🫡
1000014278.jpg

• #180.028
Nog een weekje denk ik en de auto wordt niet meer sneeuw en ijsvrij door alleen de kachel en ruitverwarming aan te zetten.
Gisteren heel de dag regen in het dorp en sneeuw op de berg gehad.
1000014304.jpg

Ook de 2e muis gevangen in 3 dagen.
IK vind de muizen niet zo erg. Hoort er bij als je tegen het bos aan woont. alleen jammer dat ze aan onze vooraad pindamix zijn begonnen in de kelder🫡
1000014278.jpg
Wil je geen kat?

• #180.031
  • #180.032
Grappig, heb je daar dan ook amper zwerfdieren? Zo ja, komt het door de wilde dieren/koude winters daaro of bv een stukje wetgeving wat daar anders is ingericht?
Wij wonen redelijk afgelegen zeg maar. Hier en daar loopt er wel een poes of kat rond. 1tje rond ons huis maar die krijg ik niet dichtbij genoeg om te aaien. Denk dat de meeste poezen en katten zeker nu liever binnen blijven. Lekker warm bij de openhaard🥰

Laatst bewerkt:
  • #180.033
Wij wonen redelijk afgelegen zef maar. Hier en daar loopt er wel een poes of kat rond. 1tje rond ons huis maar die krijg ik niet dichtbij genoeg om te aaien. Denk dat de meeste poezen en katten zeker nu liever binnen blijven. Lekker warm bij de openhaard🥰
Mis de foto’s van je avonturen :-) Dacht er van de week nog aan! Hoe gaat het daar?

• #180.034
Mis de foto’s van je avonturen :-) Dacht er van de week nog aan! Hoe gaat het daar?
Gaat wel lekker. Kreeg naar een paar weken al een tijdelijk contract in een werkplaats hier. Werd sneller dan verwacht omgezet naar een vaste aanstelling. De boys konden uiteraard vrijwel meteen naar de school onze dochter moest wachten op het nieuwe schooljaar om te beginnen met de barnehagge. Zeg maar groep 1 in Nederland. Zij maakt nog de langste dagen van ons allemaal. Ik breng har om 6:45 daarheen. Voordat ik naar me werk ga. Na mijn werk pik ik haar weer op 15:15.

Omdat de bank niet wou meewerken hebben we onze plannen een beetje aangepast. Ipv een kleine boerderij hebben we ons huurhuis gekocht met ons eigen geld. Geeft wel wat rust om geen financieele verplichtingen te hebben. Enigste wat we betalen is stroom, gemeente belasting, barnehage en internet&telefoon. Bij elkaar zo een 6000 nok(550€) per maand. Dat betaalde we in Nederland alleen al aan hypotheek.

Verder doen we allemaal ons ding hier. Iedereen is aangepast en ook worden we welkom ontvangen. Van de stugge nooren merken we hier vrij weinig.

Vooral de ruimte en vrijheid is iets waar we erg van genieten. In Nederland waren we toch altijd wat meer berust op onze omgeving. Onze kinderen zijn erg vroeg wakker en luidruchtig. Nu hebben we geen buren meer. En kinderen die buiten luidruchtig zijn is normaal. Dat noemen ze een uttenstemme hebben. Een buitenstem.

De winter staat om de hoek en het enigste jammere is dat we nog geen carpoet of garage hebben. Maar die gaan we in de lente neerzetten.
Op de berg begint er sneeuw te komen. In het dorp regent het.
1000014305.jpg

• #180.035
Gaat wel lekker. Kreeg naar een paar weken al een tijdelijk contract in een werkplaats hier. Werd sneller dan verwacht omgezet naar een vaste aanstelling. De boys konden uiteraard vrijwel meteen naar de school onze dochter moest wachten op het nieuwe schooljaar om te beginnen met de barnehagge. Zeg maar groep 1 in Nederland. Zij maakt nog de langste dagen van ons allemaal. Ik breng har om 6:45 daarheen. Voordat ik naar me werk ga. Na mijn werk pik ik haar weer op 15:15.

Omdat de bank niet wou meewerken hebben we onze plannen een beetje aangepast. Ipv een kleine boerderij hebben we ons huurhuis gekocht met ons eigen geld. Geeft wel wat rust om geen financieele verplichtingen te hebben. Enigste wat we betalen is stroom, gemeente belasting, barnehage en internet&telefoon. Bij elkaar zo een 6000 nok(550€) per maand. Dat betaalde we in Nederland alleen al aan hypotheek.

Verder doen we allemaal ons ding hier. Iedereen is aangepast en ook worden we welkom ontvangen. Van de stugge nooren merken we hier vrij weinig.

Vooral de ruimte en vrijheid is iets waar we erg van genieten. In Nederland waren we toch altijd wat meer berust op onze omgeving. Onze kinderen zijn erg vroeg wakker en luidruchtig. Nu hebben we geen buren meer. En kinderen die buiten luidruchtig zijn is normaal. Dat noemen ze een uttenstemme hebben. Een buitenstem.

De winter staat om de hoek en het enigste jammere is dat we nog geen carpoet of garage hebben. Maar die gaan we in de lente neerzetten.
1000014305.jpg
Onwijs gaaf om te lezen!! Dit is precies waar ik wel eens tussen zit met mijn gevoel. Het vrije leven en wat rustiger tegen het huidige leven.

• #180.036

1000014305.jpg
Waar is dit

• #180.039
  • #180.040
Onwijs gaaf om te lezen!! Dit is precies waar ik wel eens tussen zit met mijn gevoel. Het vrije leven en wat rustiger tegen het huidige leven.
Kan het iedereen aanbevelen als je van rust houdt. Niemand die je lastig valt. Geen verkopers aan de deur. Ons kent ons. Kinderen kunnen buiten spelen zonder zorgen. Hoeven niet uit te kijken voor autos of vreemde mensen. Vooral mijn middelste zoon is een echt buiten kind. Kan helemaal los gaan buiten. Hout om te bouwen ligt onder de veranda. En als het op is zagen we gewoon een boom om naast het huis.
Heeft ook een boomhut van +/-3x5 meter. Vorige maand een huisje op zijn slaapkamer gemaakt zodat hij binnen kan knutselen.

IK praat er veel met ze over. Maar ze willen allemaal niet terug naar Nederland verhuizen. Als ze al terug willen is het voor eten wat ze hier niet hebben. Maar mijn ouders sturen elke maand een doos op met wat spulletjes. Zoals hagelslag en pepernoten😆

• Bicep
Waarderingen: GruX
Terug
Naar boven