AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #183.641
Glute drive.

Scheelt heel wat tijd in vergelijking met hip thrust dus me happy :p
Glute drive hebben we ook in Iron house. Is erg makkelijk, advies is wel om een extra pad tussen de riem en je heupen te plaatsen.
Zeker met zwaar gewicht wilt het nog wel eens pittig zijn.

• #183.644
Ik vind dat ook een lastige vraag "gebruik je anabolen?". Iemand die niets van sport kent hoeft daar geen antwoord op te hebben vind ik.
Iemand die in het wereldje zit, weet meestal al genoeg, maar daar zal ik zeker open over zijn.
de vraag terug stellen: je ziet er opgewekt uit, snuif je alleen in het weekend of ook doordeweeks? in deze drukke maatschappij kan je er niet zo energiek uitzien zonder te snuiven toch?

• #183.645
Is dat zo? Denk dat een @Galen daar wel uitspraak over kan doen.
Je kunt naar alle waarschijnlijkheid wel wat van de schade afvangen, in elk geval op cardiovasculair vlak. Wij zetten daarbij vooral in op bloeddrukverlaging (mits deze verhoogd is) en het op de rem trappen van aderverkalking door wat strenger te zijn op de LDL-cholesterolwaardes. Ik wacht nog op feedback van een van mijn co-auteurs, maar we hebben een publicatie op de plank liggen over de preventie van atherosclerose bij anabolengebruikers. We opperen hierbij onder meer om vanaf een bepaalde mate van anabolengebruik iemand hoger te classificeren qua cardiovasculair risico en daarmee de streefwaarde van een LDL-C-waarde lager dan 1,8 mmol/L na te streven i.p.v. 2,6 mmol/L. Voor de rest zit een belangrijk deel van schadebeperking hem in het beperken van de kuurduur, dosering en het aantal middelen, en je lichaam voldoende lange pauzes te geven van blootstelling aan hoge androgeenwaardes met name voor herstel van de hartspier.

• #183.647
Je kunt naar alle waarschijnlijkheid wel wat van de schade afvangen, in elk geval op cardiovasculair vlak. Wij zetten daarbij vooral in op bloeddrukverlaging (mits deze verhoogd is) en het op de rem trappen van aderverkalking door wat strenger te zijn op de LDL-cholesterolwaardes. Ik wacht nog op feedback van een van mijn co-auteurs, maar we hebben een publicatie op de plank liggen over de preventie van atherosclerose bij anabolengebruikers. We opperen hierbij onder meer om vanaf een bepaalde mate van anabolengebruik iemand hoger te classificeren qua cardiovasculair risico en daarmee de streefwaarde van een LDL-C-waarde lager dan 1,8 mmol/L na te streven i.p.v. 2,6 mmol/L. Voor de rest zit een belangrijk deel van schadebeperking hem in het beperken van de kuurduur, dosering en het aantal middelen, en je lichaam voldoende lange pauzes te geven van blootstelling aan hoge androgeenwaardes met name voor herstel van de hartspier.
We zijn overigens bezig om in samenwerking met het Amsterdam UMC een studie op te zetten waarbij we, naast ECGs en echocardiogrammen, ook MRI-scans van het hart laten maken. Hierbij zullen we ook kijken naar fibrose (verlittekening) van het hart. Dit is nog nooit eerder gedaan bij anabolengebruikers (MRI-scans wel, maar niet zo geavanceerd als deze.) Als er fibrose ontstaat is dat namelijk hoe dan ook onomkeerbaar en is per definitie niet alle schade aan het hart door het anabolengebruik omkeerbaar.

• #183.648
We zijn overigens bezig om in samenwerking met het Amsterdam UMC een studie op te zetten waarbij we, naast ECGs en echocardiogrammen, ook MRI-scans van het hart laten maken. Hierbij zullen we ook kijken naar fibrose (verlittekening) van het hart. Dit is nog nooit eerder gedaan bij anabolengebruikers (MRI-scans wel, maar niet zo geavanceerd als deze.) Als er fibrose ontstaat is dat namelijk hoe dan ook onomkeerbaar en is per definitie niet alle schade aan het hart door het anabolengebruik omkeerbaar.
Zit je nou tegen jezelf te praten?
:o

• #183.649
Zit je nou tegen jezelf te praten?
:o
Is een aanvulling op de eerdere reactie, gezien het in het verlengde daarvan ligt.

OT: hele reeks papers in de pijplijn :cool:

Preventing atherosclerotic cardiovascular disease in young male androgen users
Gaat om eerdergenoemde.

Selective Androgen Receptor Modulators (SARMs): a critical appraisal
Deze is ingediend bij JCEM, dus ik verwacht helaas wel dat deze wordt geweigerd (vrij prestigieuze journal binnen het vakgebied). Hierin beschouwen wij de zogenaamde weefselselectiviteit van SARMs die niet is wat het lijkt.

Prolonged Post-Androgen Abuse Hypogonadism (PPAAH): Potential Mechanisms and a Proposed Standardized Diagnosis
Hierin beschouwen we het langdurige, soms permanente, testosterontekort dat lijkt te onstaan bij een deel van de voormalige (langdurige) anabolengebruikers.

Aromatase inhibitors as a potential harm reduction drug for men with low-normal testosterone at risk of non-prescribed androgen use
Hierin stellen we aromataseremmers voor als proefbehandeling i.h.k.v. harm reduction voor het selecte groepje mannen met laag-normale testosteronspiegels waarbij de kans op androgeenmisbruik hoog is

Microbiological contamination in androgens from the black market
Resultaten van microbiologische analyse van 60+ AAS-vials/ampullen van proefpersonen van de HARNAS-trial

Approach to the patient who abuses androgens
Een 'approach to the patient'-artikel op uitnodiging van JCEM waarin we de clinicus handvatten geven voor het leveren van zorg aan anabolengebruikers

The efficacy of a harm reduction intervention for androgen abuse: a historically controlled trial
De eerste paper met de klinische resultaten van de HARNAS-trial: een prospectief onderzoek waarbij we metingen vóór, tijdens en na een anabolenkuur hebben verricht bij 99 proefpersonen, en waarbij wij als zorgverleners ons bemoeit hebben met de kuurplannen. De resultaten zetten we naast de resultaten van de HAARLEM-studie: een zeer vergelijkbare trial waarbij de proefpersonen hun gang gingen

• #183.651
bieden op een woning zit daar nog een strategie achter. Of gewoon bieden tot je aan je max zit?

• #183.655
bieden op een woning zit daar nog een strategie achter. Of gewoon bieden tot je aan je max zit?
Hoe graag wil je dit huis, is het je droomhuis, op de perfecte locatie? Dan zou ik maximaal gaan. Ben je bereid het te lateen schieten en verder te kijken, dan zou ik terughoudender zijn.

• #183.656
Vriendin van me had heel cheesy briefje geschreven en in de bus gedaan. Was samen met een ander de hoogste bieder en het briefje gaf de doorslag.
Ze wist wel dat het oudere bewoners waren, die zijn daar misschien wat gevoeliger voor?

• #183.658
Vriendin van me had heel cheesy briefje geschreven en in de bus gedaan. Was samen met een ander de hoogste bieder en het briefje gaf de doorslag.
Ze wist wel dat het oudere bewoners waren, die zijn daar misschien wat gevoeliger voor?

Manipulatie werkt heel vaak. Als je goed ben in social engineering kan je ver komen, zeker bij de oudere generatie.

• #183.659
Hoe graag wil je dit huis, is het je droomhuis, op de perfecte locatie? Dan zou ik maximaal gaan. Ben je bereid het te lateen schieten en verder te kijken, dan zou ik terughoudender zijn.
Het komt wel redelijk in de buurt en ook wat in financieel kan doen.

Terug
Naar boven