XXL Nutrition

wat mag ik wel en wat niet?

IMH

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
53kg
Vetpercentage
14%
ik ben full time model en ben daarom aan de magere kant en moet dit ook blijven. wil alleen graag wat droger worden en vraag mij af wat ik wel en wat ik niet kan eten. eet veel eiwitten dmv kip, tonijn, mager rundvleed, zalm... maar zouden shakes voor mij bv een optie zijn?

op dit moment gewicht 53 lengte 1,78 Bf 14%

ik mag voor werk niet aankomen, maar wil mijn Bf rond de 11% krijgen, heeft iemand misschien tips?

lees sticky's in de voedingssectie

lol... imo is dit mager genoeg... magerder vind ik eerder richting lelijk..

maarja: stickiy's lezen idd :)

shakes zijn trouwens een optie inderdaad

Waarom nog lager in vet? 14% is toch al erg netjes... Je gaat er dan veel harder uitzien.

• Topic Starter Topic Starter
thanks, mijn doel is ook niet lager in gewicht komen, dit wil ik voorkomen 53 kg is laag zat. maar wil droger worden, zonder dat ik in cm toeneem.

kan opzich ook wel wat hebben, nu op 14% zie ik er niet belachelijk dun uit, maar merk dat ik moeite heb me aan mn schema te houden.
wil er wat carbs uit en wat meer eiwitten in.

mijn dag ziet er meestal zo uit

ochtend: 50gr rijst, 200gr vlees/vis 300gr groenten
tussendoor: groenten
middag: 50gr rijst, 200gr vlees/vis 200gr groenten
tussendoor: groenten, afgewisseld met a 200 gr vis/vlees (zalm, kip)
avond: 200gr vis/vlees
als ik 's avonds dan nog honger heb neem ik groenten

ziet er in op het eerste gezicht vrij eenzijdig uit, maar wissel veel met tonijn, zalm, tartaar, kip en ook groenten wortel, broccoli, paprika, komkommer, zuurkool, roerbakgroenten

maar zit er nu dus over te denken om er shakes bij te voegen, aangezien ik best veel groenten eet kan ik die ipv nemen

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

vaak neem ik ook een keer per week wat pindakaas/cashews... als ik echt gevoel heb dat ik niet verzadigd ben

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:25 ----------

plus zo ong 1 keer per week cheat meal... gewoon lekker sushi of iets dergelijks. anders is het niet vol te houden

veel meer vet nemen en dit is te eenzijdig.

ok begrijp ik, maar wat zou je als alternatief voorstellen... met oog op het niet mogen aankomen maar wel bf 2 tot 3 % omlaag? ben nl niet in de gelegenheid om zomaar wat te experimenteren ivm mijn werk, word gemeten etc. als ik niet voldoe aan de metingen is het contractbreuk en loop ik veel geld mis.

als ik mijn schema ga aanpassen moet ik dus wel zeker weten dat het goed is en ik het gewenste resultaat behaal.
ben zelf geen expert, dus hoop dat iemand met wat meer kennis tips heeft

Wat jij wil is dus tegelijkertijd vet verliezen en op hetzelfde gewicht blijven. Dat betekent dat je tegelijkertijd vet wilt verliezen en spieren wil aanmaken, right? Dit is niet mogelijk aangezien je voor het een een kcal surplus moet hebben en voor het ander een kcal deficit.

Hoe zit het met je cardio?

Wat jij wil is dus tegelijkertijd vet verliezen en op hetzelfde gewicht blijven. Dat betekent dat je tegelijkertijd vet wilt verliezen en spieren wil aanmaken, right? Dit is niet mogelijk aangezien je voor het een een kcal surplus moet hebben en voor het ander een kcal deficit.

Netjes verwoord!

mijn doel is idd in eerste instantie Bf omlaag brengen. het zou toch mogelijk moeten zijn om niet te veel gewicht te verliezen, maar wel je Bf omlaag te krijgen? met op het zelfde gewicht blijven bedoel ik te zeggen dat mijn gewicht niet omlaag mag, ik zit met 53 al aan de lage kant. qua omvang mag ik niet groeien, aangezien ik metingen onderga.
samengevat: Bf moet omlaag, gewicht ongeveer gelijk blijven, omvang afnemen/gelijkblijven iig niet toenemen. wil gewoon wat droger worden.
ik cardio ongeveer 3 keer in de week 1 a 2 uur.
klinkt dit onmogelijk? wat voor voedingstips hebben jullie?

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:14 ----------

blijkt dus wel dat ik er vrij weinig verstand van heb, vandaar dat ik ook graag tips etc zou ontvangen

53kilo, 178cm....damn das wel mager:O
ik denk echt niet dat je nog magerder moet worden iig.
mijn ex vriendin is 168cm en weeg opeens 47 kilo...werd niet meer ongesteld

53 kg op een lengte van 1,78? Vooral doorgaan met afvallen en de modellen-industrie heeft er een magere graat bij. Best ziek eigenlijk dat dit de norm is tegenwoordig.. :roflol:

fijn, dat zijn tips waar ik iets mee kan!
mocht er iemand zijn die op grond vd door mij gestelde vragen nog adviezen heeft mbt mijn doel en voedingsschema... dan hoor ik het graag!

In dit geval zou ik twee keer KT per week doen en die dagen iets boven onderhoud eten (neem de kcal na je training). Op rustdagen eet je op onderhoud. Wanneer je gewicht bijv. 2 kg is toegenomen ga je een aantal weken op rustdagen iets onderhoud eten, totdat je gewicht weer 53 kg is. Vervolgens start je weer met een mini-bulk.

oke je wilt dus een beetje spiermassa opbouwen en tegelijk iets droger worden, dit is in kleine mate mogelijk. Wat je het best kan doen is op onderhoud eten. Je eet nu zo:
(errug veel groente!!)
ochtend: 50gr rijst, 200gr vlees/vis 300gr groenten
tussendoor: groenten
middag: 50gr rijst, 200gr vlees/vis 200gr groenten
tussendoor: groenten, afgewisseld met a 200 gr vis/vlees (zalm, kip)
avond: 200gr vis/vlees
als ik 's avonds dan nog honger heb neem ik groenten

begin je schema eens aan te passen tot zoiets:

ochtend: 75 gr brinta met 2 scoop eiwitpoeder.
tussendoor: banaan en half bakje kwark en 1 theelepel olijfolie
middag: 50 gr rijst, 200 gr vis en groente
tussendoor: 1 broodje pindakaas
avond: 50 gr rijst, 200 gr vlees en groente
voor het slapen gaan een half bakje kwark met 1 eetlepel gebroken lijnzaad of noten.

doe 2 x per week krachttraining(fullbody) met cardio zoiets als dit:

Lunge squat
stifflegged deadlift
supersetje legg curl/legg extension
calf raises
incline db press
latt pulldown
shoulderpress
supersetje biceps/triceps

doe 3 setjes van 12 en bij de supersetjes 2 setjes van 12

3 kwartier cardio erachteraan gevolgd door een shake van eiwit met dextrose of een banaan.

doe daarnaast nog 1 keer cardio in de vorm van spinning of bodypump.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, en nee je eet niet te veel met dit schema! als je het precies wilt berekenen moet je even de stickies lezen al denk ik dat het vooral uit proberen is(dit is veilig hoor).

thanks! ga het zeker proberen. werk nu toe naar twee maanden china, dus heb tijd om me goed bezig te houden met een schema!

PHP:
3 kwartier cardio erachteraan gevolgd door een shake van eiwit met dextrose of een banaan

is het trouwens niet beter om na cardio geen koolhydraten te nemen, maar eiwitten?

Terug
Naar boven