Fitness Seller

wat mag ik wel en wat niet?

Lieve IMH, je wil bf% naar beneden maar je gewicht behouden - dit is niet mogelijk tenzij je een kcal-overschot hebt. Je doelen zijn erg onrealistisch zonder het gebruik van AAS (en zelfs dan moeilijk) en het nadeel van AAS is dat het bepaalde vrouwelijke eigenschappen weghaalt, iets wat funest is voor je werk.

Ik weet dat het je eigen keus is en dat je die allang gemaakt hebt en geen behoefte hebt aan vaderfiguren die je gaan zeggen om meer te eten, daarom zal deze post hier eindigen.

In dit geval zou ik twee keer KT per week doen en die dagen iets boven onderhoud eten (neem de kcal na je training). Op rustdagen eet je op onderhoud. Wanneer je gewicht bijv. 2 kg is toegenomen ga je een aantal weken op rustdagen iets onderhoud eten, totdat je gewicht weer 53 kg is. Vervolgens start je weer met een mini-bulk.

Zonder grote kennis van het eigen lichaam, en hoe je reageert op training en voeding lijkt mij een dergelijke aanpak te moeilijk, het vereist een bepaalde precisie die moeilijk te bereiken is zonder erg goed aan te voelen wat je lichaam precies nodig heeft, dergelijke ervaring kan alleen met tijd komen lijkt me.

Het lijkt me daarom voor jou verstandiger om eerst gewoon enkele maanden een erg cleane bulk te doen, 3 keer per week full body krachttraining of 4 keer per week split (bovenlichaam/onderlichaam) en net voldoende boven onderhoud eten. Wanneer je enkele kilo's bent aangekomen ga je net onder onderhoud cutten tot je weer op je startgewicht bent. Vervolgens herhaal je dit proces.

Veel aanpassen aan je eigen geposte voedingsschema is niet nodig behalve toevoeging van bijvoorbeeld een handje noten, en misschien voor je laatste snack voor het naar bed gaan wat kwark.
Als jij een portie vlees/vis, rijst en groente kan eten voor ontbijt: Prima :thumbs:
Bereken je kcal behoefte eens, en daarna hoeveel je tot je neemt.
Voor de 'bulk' periode zou ik zo'n 400-500 kcal boven onderhoud gaan zitten, voor de cut wil je eenzelfde tekort aan kcal hebben.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor alle nuttige tips/commentaar! begrijp bij sommigen van jullie de zorg ivm laag gewicht etc. maakt bij mij niet echt uit wat ik eet, ben altijd al erg mager geweest. was in de tijden dat ik nog ontbeet met chocopops en mijn avondeten bestond uit twee chocoladerepen veel minder energiek, geen conditie, veel zachter en had last van uitslag.
voel me op deze manier veel lekkerder en heb een tijdje terug al eens op 9 % gezeten, maar vond dit zelf niet mooi meer. zoek nu dus een manier om rond de 11 te komen en daar gewoon stabiel op te blijven, maar wil echt niet minder dan 52 wegen. mocht dit onmogelijk worden, dan heb ik iig lekker veel getraind de afgelopen tijd... is gewoon een hobby!
ontwikkeld in het buitenland bij het zien van veel anderen om mij heen die niet aten. in mijn visie moet dun en fit zijn ook anders kunnen, hiervoor hoef je jezelf niet uit te hongeren. zo ben ik een beetje terecht gekomen bij het maken en naleven van schema's. bovendien heb ik veel respect voor bodybuilders en mensen die zich lichamelijke doelen stellen en hun leven hierop aanpassen. een aantal vrienden van mij doen dit en ik weet hoeveel dat vergt, zeker als ze naar wedstrijden toeleven.
nu doe ik dit natuurlijk niet zo extreem, maar met je gezondheid en lichaam bezig zijn kan echt geen kwaad, zouden meer mensen moeten doen!

ga je ook nog volgen wat ik zei?? ik hoop namelijk niet dat ik voor niks een train en voedingsschema heb opgesteld.

groetjes

ps: heb je ook foto's (in bikini:D)?

ja zoals ik al eerder zei, ga daar zeker mee aan de gang!
nope sorry, ga geen bikini pics plaatsen

Een man die 53 kilo weegt?
Ga eten.

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Zie nu dat je een vrouw bent.
Je eet toch geen witte rijst?
Om de honger tegen te gaan moet je dingen eten die heeel langzaam verteren.

ja eet meestal pandan of basmati... maar omdat ik meerdere kleinere porties eet, zou dit je verbranding dan juist niet verhogen?

ja eet meestal pandan of basmati... maar omdat ik meerdere kleinere porties eet, zou dit je verbranding dan juist niet verhogen?

Het verhogen van je metabolisme, door het eten van meerdere kleine maaltijden op een dag, is achterhaald. Wetenschappelijke studies hebben dit aangetoond, heb ik me laten vertellen. Het fijne weet ik er ook niet van.

ik merk zelf dat wanneer ik meerdere malen per dag eet ipv een aantal grote maaltijden ik lager in bf zit en mijn gewicht ook lager is. ook voel ik me alerter.

maar over de rijst... beter iets anders? en zo ja, wat raden jullie aan?
ben overigens al erg blij met de noten in mijn nieuwe schema, geven een verzadigd gevoel... wel snel geneigd er ipv een handje een hele zak van te eten.

maar iemand nog tips als vervanging voor de rijst?

---------- Toegevoegd om 17:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------

kan het trouwens dat je in 3 dagen veel nootjes eten je BF 3 % toeneemnt?

---------- Toegevoegd om 17:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------

Je BF verandert niet zo snel, eerder vocht.

ok, want op de sprtschool gaf hij dat ineens aan. heb 3 dagen niet helemaal volgens schema gegeten. geen crap, maar extra noten en kwark.
heb er wel veel naast getraind... leek me al sterk

ok, want op de sprtschool gaf hij dat ineens aan. heb 3 dagen niet helemaal volgens schema gegeten. geen crap, maar extra noten en kwark.
heb er wel veel naast getraind... leek me al sterk

laat me raden.................

op een weegschaal zeker.

Havermout, brinta, volkorenbrood, volkorenpasta, peulvruchten, boekweit...;)

En anderhalve kilo vet aankomen in een paar dagen omdat je wat meer nootjes eet is niet mogelijk.

Denk dat je geen accurate vetpercentagemeter hebt (gebruik je weegschaal?...die zijn namelijk niet te vertrouwen) en zelfs al gebruik je een tangetje dan kunnen metingen ook nog weleens verschillen.

fijn die snelle reacties!
ja klopt weegschaal... de afgelopen maanden gaf hij standaart tussen 13 en 14 aan en na 3 dagen heeel veel nootjes ineens bijna 18.. ben wel wat aangekomen, maar zoveel lijkt me sterk.

denk dat ik idd maar brinta ga nemen, al wordt het lastig hierbij tonijn, kip etc te eten

fijn die snelle reacties!
ja klopt weegschaal... de afgelopen maanden gaf hij standaart tussen 13 en 14 aan en na 3 dagen heeel veel nootjes ineens bijna 18.. ben wel wat aangekomen, maar zoveel lijkt me sterk.

denk dat ik idd maar brinta ga nemen, al wordt het lastig hierbij tonijn, kip etc te eten

Zo,n weegschaal kun je alleen zelf gebruiken, als je maandag ochtend naakt weegt als je net uit bed komt.

verder is ie zeer gevoelig als je net gegeten of gedronken hebt.

zal er rekening mee houden dan!

met oog op fat loss, wat is dan het beste alternatief op pandan rijst? brood zet aan toch

Terug
Naar boven