MuscleMeat

wat mag nou wel en wat niet

vetzakje

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
hallo
aangezien ik op dieet ben probeer ik te letten en ik lees constant op topics hier zit te veel vet in of te veel koolydraden. terwijl mensen tegen mij zeggen je eet te weinig.... ik snap er niks meer van....
waar moet ik opletten en wat raden mensen aan??
als het niet te veel gevraagt is wil ik graag vragen of iemant hier die op dieet is zijn voedingsschemawil posten?

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen groeten
een wanhopige dikkert;)

Hoop dat je een ban krijgt.

Wat eet je nu zoal?

Producten kunnen heel erg variëren, staat vermeld in de voedingsticky. Moet je maar even kijken. Belangrijk is dat je een voedingsschema hebt met gevarieerde voeding, relatief veel eiwit t.o.v. koolhydraten en vetten. Verder is het belangrijk als je doel afvallen is, 300-500Kcal onder je onderhoud te zitten, dit kan je allemaal bereken.

lees je nog is goed in zal ik zeggen, want anders is het moeilijk om te helpen;)

Waar je moet opletten is dat het product zo min mogelijk aangetast is. Bij vetten opletten dat je voornamelijk onverzadigde vetten eet (bijvoorbeeld noten). En bijv, overdag dat je complexe kh eet zoals brood, rijst, brinta etc.. na het eten snelle kh zoals fruit.

Er zijn zat voedingsschema's in deze sectie.
Bereken je onderhoud(voedingsbehoefte.nl) en maak daar een voedingsschemaop. Als je wilt afvallen -500kcal, als je wilt bulken/aankomen ga dan +500kcal boven je onderhoud zitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt;)
Succes verder!

• Topic Starter Topic Starter
ik heb hele forum zowat uitgepluist en ben wel intressante dingen tegengekomen maar niet echt richtlijnen, kijk er staan schema"s maar de ene zuipt een liter melk en de ander vermijt zuivel, dit is wel eens lastig voor mij te begrijpen.
maar hier heb ik wel wat aan bedank!

ik merk dat ik met mijn posts bij enkele irritatie"s opwek omdat ik mij niet in wil lezen, om deze hierbij uit de droom te helpen ik ben nonstop op dit forum aan het lezen ! alleen dit is nieuw voor mij en al die kilo"s die ik er afhebt gecrasht wil ik er niet direct weer aan hebben dus ik wil dit goed doen.

groeten,

Er zijn zat voedingsschema's in deze sectie.
Bereken je onderhoud(voedingsbehoefte.nl) en maak daar een voedingsschemaop. Als je wilt afvallen -500kcal, als je wilt bulken/aankomen ga dan +500kcal boven je onderhoud zitten.

Plaats inderdaad een voedingsschema, want nu weten mensen niet wat je wel en niet eet en in welke hoeveelheid.
Voor de berekening heb je ook je vetpercentage nodig, dus die laten opmeten in de sportschool.

Hier een handig hulpmiddel.
[Link niet meer beschikbaar]

Succes!

nu smorgens volledige kippenborst
smiddags 2 gebakken eieren op brood intotaal vier snee
tonijn 2blikken 2x150gr of andere vis + zilvervlies rijst en groene groente

nu smorgens volledige kippenborst
smiddags 2 gebakken eieren op brood intotaal vier snee
tonijn 2blikken 2x150gr of andere vis + zilvervlies rijst en groene groente

Je moet wel vaker dan 3 keer eten.
Ik zou je toch ook aanraden om je basisbehoefte en een voedingsschema te maken want dit lijkt me ook veels te weinig wat je nu eet.
Het "gevaar" hiervan is dat er ook veel spiermassa verloren gaat.

gewoon eten wat je lekker vind, probeer het wel gezond te houden en houd je eiwitten hoog, blijf onder je behoefte en taddaaa gij zult afvallen.

klaas kan ik dit aanvullen met bijv yochurt of kwark?

Ik zou je toch ook aanraden om je basisbehoefte en een voedingsschema te maken want dit lijkt me ook veels te weinig wat je nu eet.
hoezo vaker dan 3x per dag? het is onzin dat dat je vetverbranding op gang houd als je dat soms bedoeld.

klaas kan ik dit aanvullen met bijv yochurt of kwark?

Zou kunnen.
Ik neem zelf voor het slapen gaan een bakje (500 g) mager kwark

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 00:30 ----------

hoezo vaker dan 3x per dag? het is onzin dat dat je vetverbranding op gang houd als je dat soms bedoeld.

Is misschien een discussiepunt, maar volgens mij kan het lichaam per uur een x-aantal grammen eiwitten verwerken en als je vaker eet, dan heeft het lichaam een constante eiwitaanvoer.

zal ik eens proberen bedankt!

Zou kunnen.
Ik neem zelf voor het slapen gaan een bakje (500 g) mager kwark

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 00:30 ----------

Is misschien een discussiepunt, maar volgens mij kan het lichaam per uur een x-aantal grammen eiwitten verwerken en als je vaker eet, dan heeft het lichaam een constante eiwitaanvoer.
dat is inderdaag een discussiepunt. het komt er gewoon op neer wat het beste per persoon werkt, zo eet ik bijvoorbeeld liever grote porties en minder vaak, maar de ander weer kleinere porties maar vaker. wat betreft vetverbranding zou je met meer maaltijden op een dag niet meer dan 10kcal extra verbranden dus daar hoef je het niet voor te doen.

Totale onzin, als je in 3x genoeg kcals/eiwitten etc binnen krijgt is dat goed.

Hou alsjeblieft op met die oude onzin te verkopen en lees je eens in in de huidige stand van wetenschappelijk onderzoek op dat gebied. Of doe dat niet maar maak dan ook niet zulke comments..

Er bestaat een dieet genaamd '' Caveman dieet'' Het dieet bestaat uit vis,water,groenten en vlees en kip. Producten waar GEEN koolhydraten mag worden gebruikt. je kunt deze dieet vinden op google.nl ( lastig dieet ! )

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 11:11 ----------

Laatst bewerkt:
champion bedankt maar ik denk dat ik gewoon ga cutten
greetzz fatman

06:00
2 kipfilets met boterham

10:30
3eieren op brood

12:15
drie eieren op brood

16:00
tonijn op brood

20:00
tonijn op brood

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 14:31 ----------

en dan groenten en fruit er tussen door

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 14:32 ----------

begint t er een beetje op te lijken?

vetpercentage is 20,4 procent nu dagelijkse cardio 15km fietsen plus uur crosstrainer

Terug
Naar boven