Fitness Seller

Wat moet ik in de Gym

Flows

Cool Novice
Waardering
3
Hallo,

Ik ben 15 en ging vandaag voor het eerst naar de Gym. Ik was van plan leuk het rippetoe schema te gaan doen, maaarrrrrr omdat ik 15 ben (en nog in de groei-.-) Mocht ik niet met normale gewichten ik mocht alleen op apparaten. Hierop kan ik ook wel goed trainen maar ik weet niet echt goed wat voorn schema ik daarmee moet maken.
graag hulp

andere gym zoeken :)

• Topic Starter Topic Starter
Hun 'geloven' dat het je groei belemmert..
Trouwens volgens mij train je met die apparaten ook wel goed ik voelde het wel maar het is toch een beetje anders lijkt me.

If anything, bevordert krachttraining je groei.
Lees de sticky's, je wilt beginnen aan Rippetoe maar weet niet wat de voor- en nadelen van vrije gewichten tov machines zijn.

Laatst bewerkt:
Lees de sticky's, je wilt beginnen aan Rippetoe maar weet niet wat de voor- en nadelen van vrije gewichten tov machines zijn.

Bevordert krachttraining je groei? Heb je daar bronnen van? Mij is ook altijd vertelt dat het je groei belemmert. Ik heb een broertje van 14 dat graag wilt trainen, maar ik vind dat persoonlijk nog wat te jong, omdat ik dacht dat training de groei belemmert.

Apparaten zijn k*t, zorg dat je gewoon kan trainen of zoek een andere sportschool. Laat je ook alsjeblieft geen bullshit wijsmaken door de instructeurs, dat je niet met losse gewichten mag trainen zegt wel degelijk iets over hun kennis.

What de duck? Wie zei dat ik dat niet weet. Als ik toch gewoon weet hoe je de oefening goed doet en waar je op moet letten kan het toch?

Bevordert krachttraining je groei? Heb je daar bronnen van? Mij is ook altijd vertelt dat het je groei belemmert. Ik heb een broertje van 14 dat graag wilt trainen, maar ik vind dat persoonlijk nog wat te jong, omdat ik dacht dat training de groei belemmert.
Er bestaat naar het schijnt wel ergens een onderzoek dat aan zou tonen dat het groei bevordert. Maar ik denk niet dat het iets verschil maakt.

In ieder geval zal krachttraining nooit je groei belemmeren. Laat je broertje toch trainen, ik wou dat ik zo vroeg was begonnen, of vroeger.

Apparaten zijn k*t, zorg dat je gewoon kan trainen of zoek een andere sportschool. Laat je ook alsjeblieft geen bullshit wijsmaken door de instructeurs, dat je niet met losse gewichten mag trainen zegt wel degelijk iets over hun kennis.

Inderdaad, veel instructeurs hebben nul komma nul ervaring en halen hun kennis uit de schoolboeken. (als ze die al doorlopen hebben).
Niet te veel naar luisteren en eerder hier op het forum naar de meer ervaren leden luisteren zou ik doen als ik van jou was. Ervaring is de beste leerschool.

Hun 'geloven' dat het je groei belemmert..
Trouwens volgens mij train je met die apparaten ook wel goed ik voelde het wel maar het is toch een beetje anders lijkt me.

met apparaten kan je goed trainen ja.

maar om juist te gaan verbieden dat je niet met losse gewichten mag trainen is bs, met apparaten zou je sneller blessures krijgen als met vrije gewichten

met apparaten kan je goed trainen ja.

maar om juist te gaan verbieden dat je niet met losse gewichten mag trainen is bs, met apparaten zou je sneller blessures krijgen als met vrije gewichten
Inderdaad, vooral op langere termijn. Met machines ga je altijd een hoop spieren verwaarlozen, vooral die kleinere, stabiliserende spieren die iedereen vergeet. En het zijn net die spieren die blessures kunnen voorkomen.

Inderdaad, vooral op langere termijn. Met machines ga je altijd een hoop spieren verwaarlozen, vooral die kleinere, stabiliserende spieren die iedereen vergeet. En het zijn net die spieren die blessures kunnen voorkomen.

dat was niet gelijk waar ik aan dacht maar dat ook.

het is meer met machines ben je geforceerd bezig en moet je die beweging doen wat de machines doen wat met losse gewichten niet zo is

Dam man je betaalt dus je doet wat je wil gvd

Waar train je?
mijn oude gym had dit beleid ook

Sportcentrum marian:'(
Wou vandaag naar een andere gym en kwam erachter dat je daar niet vrij kan trainen normaal ga ik om 7 uur wat moet ik nou-.-

Er bestaat naar het schijnt wel ergens een onderzoek dat aan zou tonen dat het groei bevordert. Maar ik denk niet dat het iets verschil maakt.

In ieder geval zal krachttraining nooit je groei belemmeren. Laat je broertje toch trainen, ik wou dat ik zo vroeg was begonnen, of vroeger.

Ik wou ook dat ik veel eerder begonnen was hehe

Ik zou ook heerlijk mijn eigen ding gaan doen, belasting goed opbouwen per trainingen dan is er weinig aan de hand lijkt me.... Niks van aantrekken.
Succes

Terug
Naar boven