AndroidHealthClinic

Wat nemen tegen beter herstel

MissLayla

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik ben mij aan het oriënteren wat ik naast mijn voeding kan nemen dat ik beter herstel. Ik heb onwijs veel spierpijn na het trainen. Ik eet geen vlees/vis maar daarin tegen wel veel ei en magere kwark of een eiwitshake. Mijn trainer had het volgens mij erover dat ze de zuiverste ? van paardenbloed gebruiken voor herstel. Het is al even geleden dus ik weet niet meer wat ze zei en wil niet zomaar alles nemen wat iedereen zegt daarom hier mijn vraag wat jullie mening en ervaring is.

Ik neem al vitamine b12 als aanvullen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Layla

Tegen beter herstel ?

Paardenbloed... :p

Hoe ziet je voedingsschema eruit?
Hoe ziet je traingsschema eruit.
Fruit, vooral dan bananen en bessen, help goed voor herstel. Een stevige maaltijd na je training ook.

Hoe lang train je al? Als je 4 weken na het begin van een nieuw schema nog steeds "onwijs veel spierpijn" hebt na het trainen, dan is dat schema gewoon te veel volume voor jou. Sommige mensen reageren goed op hoog volume lage intensiteit, anderen op laag volume hoge intensiteit.

---------- Toegevoegd om 12:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------

PS: Trainer dumpen...

Spierpijn is een bijverschijnsel.
Het is een het gevolg van de (nog) bestaande onwennigheid aan een grotere mate van spieractiviteit.

Als je de spiergroepen waar je dit ervaart consequent en frequent genoeg traint (2 a 3 keer per week) zal spierpijn sterk verminderen of zelfs helemaal verdwijnen.
Dit is in ieder geval de goedkoopste manier.... :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik weet het ook niet ik denk glutamine het was mijn personal trainer maar ik ben verder alleen gegaan omdat er niet naar mij geluisterd werd dat ik minder hard wilde trainen omdat ik zo veel spierpijn had dat ik er ziek va werd. En dat was de reactie dat ze dat ze iets hadden alleen dat ik dat dan niet kon nemen.

Ik ben flink ziek geweest moet ik erbij zeggen. Helaas alles weg. ik woog 60 kilo 173cm met vet percentage 19% op mn best. Ik heb van mijn trainer niet eens mijn nieuwe percentages gekregen die deden er niet toe :S

Ik trainde toen 5 a 6 keer per week. eerst split training en daarna 5 keer alles 2 been oefeningen, 2 borst oefeningen, 2 schouders oefeningen, 2 rug oefeningen en dan nog biceps en tripceps en buik. O en ik werk in de horeca in dus ook nog 8 a 10 uur veel lopen.

ik wil nu weer basis op pakken en probeer te eten 2100kcal met zeker 100 gram eiwiten die ik haal uit ei, magere kwark en eiwit shake. Ik een sochtend vooral koolhydraten als bananen 2 a 3 stuks ik traiin ook sochtends en na ht trainen gelijk brood met ei of alleen ei en savond gewoon avond eten met veel groeten. savond vaak nog magere kwark.

Ik train nu zeker 4 keer per week alleen hou ik mij te veel in en dat staat mijn vooruitgang in de weg.

---------- Toegevoegd om 12:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

Oke dank je wel. Dus beter eerst langszaam opbouwen liever lager gewicht dat je spieren iets wennen aan de belasting en dan opvoeren als je het gevoel hebt dat het niks meer doet of andere oefening. Misschien wil ik ook wel te hard ;) Je wil toch weer oppakken waar je eruit bent gegaan. Maar alle tips zijn welkom :)

Trollbucket running over!

index.jpg

Als je goede eiwitten wil kopen, kijk dan is bij board sponsor XXL. Als je wil afvallen kies dan voor een isolaat of hydroisolaat. Ook is het wel handig om koolhydraten aan te vullen met bijvoorbeeld Havermout in de ochtend (Perfect Oats bijvoorbeeld). Post ook is je voedingsschema in de voedingssectie, wellicht dat we daar nog van wat tips/hulp kunnen voorzien. Als je er een tijdje uit bent geweest zul je altijd wat kracht verliezen, dus zul je nooit op je oude niveau kunnen trainen en weer opnieuw moeten opbouwen.

Ik vind Glutamine een onzin-supplement,als je voeding goed is, krijg je ook voldoende glutamine binnen en hoef dat niet extra toe te voegen.

Als je geen vlees eet kan je ook ergens een tekort hebben, zoals ijzer bijvoorbeeld.

Verder kan je wat noten en zaden eten. Je mag kiezen welk zaad

Terug
Naar boven