XXL Nutrition

Wat nu?

Bers3rker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Ik ben de afgelopen maand bezig geweest met cutten en dit is redelijk succesvol verlopen.
Het was met mijn stats echter misschien niet de beste keuze en ik vraag mij af wat ik nu het beste kan doen.

Mijn stats: 186cm, 68.5kg en ongeveer 15% bf

In de afgelopen maand ben ik van 17% naar 15% gegaan en volgens mij is dat iets te veel van het goede maar aangezien ik toch ook nog niet veel spiermassa heb kan het niet echt veel kwaad.

Wat zou nu de volgende stap moeten zijn? Aangezien ik een "laag" gewicht heb voor mijn lengte is verder cutten niet echt een optie, maar bulken met 15% bf is misschien niet echt verstandig.
Het doel is om meer spiermassa te krijgen en uiteindelijk ook een laag vetpercentage te hebben.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

ik zou gaan cleanbulken als is jou was, en als je zo rond de 85 weegt een keer aan cutten gaan denken. Ik neem aan dat je net begint met trainen aan je stats te zien?

Ga gwn alles eten wat je wil!!
Je weegt nog geen 70 met die lengte?
Moeilijk is die vraag niet, lijkt me?

als het je niet interesseert hoe je er deze zomer uitziet zou ik gaan bulken tot volgend jaar kijkende naar je gewicht icm lengte.

anders idd clean bulken

• Topic Starter Topic Starter
Ik zat er zelf idd ook al aan te denken om te gaan (clean) bulken, alleen mijn huidige vetpercentage en toch niet bepaald platte buik houden mij een beetje tegen.
Ik ben bang dat als ik ga bulken(op welke manier dan ook) mijn buik helemaal niet meer om aan te zien is.

Wanneer ik ga clean bulken neem ik aan dat het wel langzamer gaat dan als ik normaal zou gaan bulken?

Aangezien ik op maandag woensdag en zaterdag voetbal moet ik hier ook in het voedingsschema rekening mee houden neem ik aan. Hoe kan ik dat dan het beste doen? Gewoon bovenop de 500 van de normale bulk NOG meer eten?

Bedankt voor de hulp!

K neem aan dat je niet echt veel spiermassa hebt. Als k jou was zou ik gewoon op onderhoud gaan eten en dan genoeg spiermassa aanmaken totdat je een grens bereikt waar je bijna geen spiermassa meer kweekt. Dan zou j aan bulke en cutten moeten beginnen en van daaruit verder ;) In het begin( als beginner) verbrand je al zowat vet en kweekje spiermassa tegelijk. Zorg ervoor datj voedingsschema wel clean is en niet te dirty :P

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven