Fitness Seller

Wat Rita Verdonk nu gaat doen?

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Zit al vanaf 3 uur op de live persconferentie te wachten die om kwart over vijf zou beginnen...

Rita gaat bekend maken wat ze nu verder in de toekomst gaat doen, hoop dat ze het leiderschap op gaat eisen.

Voor de mensen die niet weten waar dit over gaat. Rita Verdonk heeft 60.000 meer stemmen ontvangen dan VVD leider Mark Rutte. Nu is de vraag wat doet ze? Eist ze het op of niet?

Kan nu elk moment live op RTL 7 uitgezonden worden.

nee, gaat ze niet doen volgens mij...

en zoveel scheelde het nu ook weer niet.
maar ja, meerendeel is toch bijna 100.000 mensen ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
nee, gaat ze niet doen volgens mij...

en zoveel scheelde het nu ook weer niet.
maar ja, meerendeel is toch bijna 100.000 mensen ofzo?
Bah nu begint zo'n k*t programma op RTL7, krijgen we het zeker niet te zien :mad:

Als ze bij de VVD blijft had ze dat al lang kunnen zeggen toen ze er naar vroegen, waarom zo'n hoop onzin om niks? Toen ze gisteren die vraag aan haar stelde zei ze dat ze er al over na had gedacht. Ze had ook kunnen zeggen ik steun Mark Rutte en de VVD.

hm als ze het gaat opeisen gaat het geheid donderen binnen de vvd

Ik denk dat ze gewoon oprot, iets dat ook maar beter zou zijn ook, ze heeft te veel vage/domme fouten gemaakt, ze moet maar lekker ergens anders gaan werken

Nee, ze zal ze niet opeisen, ze wordt wel de 'rechterhand' van Rutte.

Vind het zelf trouwens jammer dat zij niet de leider is; van die hele Rutte-kerel heb ik nog (bijna) nooit wat van gehoord.
Daadkracht is er te weinig in Nederland!

idd, niet echt slim geweest van de vvd om vlak voor de campagne nog zo'n onbekend iemand naar voren te schuiven.

Ik vond het een hele goede zet van de VVD eigenlijk.. zet de gematigde Rutten op de voorgrond en houdt de iets meer discutabele Verdonk als lijstduwer.. zo pak je beide kanten van de VVD-kiezersmarkt. Zonder Rutten zou je de gematigde VVD'ers van jezelf afstoten maar door Verdonk dichtbij te houden raak je relatief weinig kwijt.

Als Verdonk het leiderschap ter discussie stelt schept ze onrust binnen de VVD op een moment dat de partij juist moet overkomen als een stabiele regeringspartner... niet echt slim, maar dat is mijn mening. Ik zie het nut ook niet eigenlijk.. het gaat er toch niet om wie de grootste heeft ? (dat lijkt me een uitgemaakte zaak :))

Gelet op het spoedberaad is het aardig hommeles in de tent nu. 1 van beiden zal er niet zonder kleerscheuren uitkomen. Verdonk heeft wat veteranen achter zich, maar de zwaargewichten die nu in de kamer zitten zijn niet de grootste vrienden van Verdonk.

Is het al bekend?

Ow wacht! :D

nu.nl/algemeen | Verdonk wil andere koers partij

Verdonk wil andere koers partij

DEN HAAG - Rita Verdonk blijft loyaal aan VVD-leider Mark Rutte. Ze heeft wel de ambitie parTeider te worden, maar zal die positie nu niet opeisen. Wel stelt ze voor dat het hoofdbestuur van de VVD een commissie instelt die zich buigt over de situatie die na de Tweede Kamerverkiezingen is ontstaan. Verdonk heeft daarbij 620.000 stemmen gehaald, 60.000 meer dan Rutte.

In de commissie zouden VVD-prominenten Wiegel en Bolkestein moeten plaatsnemen. Volgens Verdonk zullen zij moeten onderzoeken wat er met de koers van de VVD moet gebeuren na het ontstaan van deze 'unieke situatie'.

De VVD-fractie is rond 19.30 uur bijeengekomen om zich te beraden over het voorstel van Verdonk.

Verdonk begon eerder de persconferentie met de woorden "de kiezer heeft gesproken". De tweede kandidaat op de VVD-lijst haalde ruim 60.000 stemmen meer dan lijsttrekker Mark Rutte. Verdonk zegt erg trots te zijn op deze overwinning. "Ik zie het als een steun voor het beleid dat ik drie jaar heb gevoerd".

Het VVD-kopstuk benadrukte dat zij loyaal blijft tegenover haar fractie en parTeider Rutte. "Mijn ambitie om parTeider te worden is nu niet te realiseren, maar de meerderheid van de stemmers heeft gekozen voor de koers-Verdonk. Dat maakt mijn positie bijna onmogelijk. Ik wil graag bij de VVD blijven, maar ik wil ook verantwoordelijkheid nemen voor verkiezingsuitslag".

Wacht maar even langer, dit is oud nieuws. Er is nu spoedberaad bezig.

Hoop dat ze (zal toch wel niet gebeuren) samen gaat werken met Geert Wilders.

Maar ik denk dat die 2 te veel verschillen op bepaalde punten.

Een eigen partij zou eigenlijk dom zijn op het moment.

Ze heeft 1 zetel. Vlak na verkiezingen uit een partij stappen is gekkenwerk. Maar goed ze is zo wispelturig als maar zijn kan.

Terug
Naar boven