XXL Nutrition

Wat te doen 5% BF

58 kg bij 1,74m. Volgens mij is deze jongen extreem schraal....

• Topic Starter Topic Starter
Haha liegen... :| wat denk je nou zelf.... Wat zou dat voor zin hebben.

Jij liegt misschien niet, maar dat % kán niet kloppen..
Of heb je anorexia?
(serieuze vraag)

Ik heb nooit veel gegeten, ong 1200kcal(ooit berekend). Ik had namelijk nooit honger....

Nu ik fanatiek wil gaan sporten ben ik al meer gaan eten, dit heb ik in stapjes opgebouwd tot ong. 2200 kcal.

Haha anorexia is absoluut nvt. ik was gewoon een mega kleine eter:)

Ik heb nooit veel gegeten, ong 1200kcal(ooit berekend). Ik had namelijk nooit honger....

Nu ik fanatiek wil gaan sporten ben ik al meer gaan eten, dit heb ik in stapjes opgebouwd tot ong. 2200 kcal.

Haha anorexia is absoluut nvt. ik was gewoon een mega kleine eter:)

Dat snap ik, maar ook een kleine eter heeft hoogstwaarschijnlijk geen 5%. Hopelijk kom je meer te weten met de huidplooimeter ;)

Cut the crap, je staat niet op 5%
Doe eerst maar eens een 7 punts huidplooi-meting.

Daarnaast zou ik eerst eens een goed voedingsschema maken ipv met supplementen te beginnen.

Laatst bewerkt:
Waarom loopt iedereen te zeiken dat die 5% niet mogelijk is. Moge het niet zo zijn, dan staat hij op 8%. Is alsnog erg laag en hij moet gewoon meer gaan eten.

Maar waarom boeit je bf überhaupt? 58kg bij 174cm, gewoon vreten en trainen.. Whey om aan je eiwitten te komen is oké. Creatine en pre workout zou je kunnen pakken, maar ik zou geen geld uitgeven aan pre workout.
Sowieso zijn er geen supps noodzakelijk.
Ik weet niet hoevaak je traint en wat je onderhoud is, maar het lijkt me dat je van 2200 kcal niet gaat groeien.

Oke oke, 2200 K niet genoet? Wat is dan een goede hoeveelheid KEV?

Hahaha oke bedankt ik ga er aan werken!

Ik zou zo rond de 3000 gaan zitten. Volgens online berekeningen ligt je onderhoud rond de 2500 met 58kg en 174cm, 3-5 maal per week training en geen zwaar werk.
+500 ongeveer kom je op 3000, en zou je aan moeten komen. Natuurlijk is dit niet exact, het is maar een berekening. Ga gewoon op 2800-3000 zitten, en kijk of je aan komt.
Anders de kcal verhogen. Te veel aankomen heb je ook niks aan, dus ik zou zeker niet alles eten wat je ziet, maar het juist duidelijk bij houden hoeveel je eet.

Heb ooit (lang geleden) ook 'es m'n BF% gemeten met zo'n ding dat je moest vasthouden. Ding gaf errorcode 'E4' wat hetzelfde was als: Je BF% is te laag om gemeten te worden met dit toestel. De ondergrensvan dit toestel ligt op 4%. Maw mijn BF zou onder de 4% mioeten egweest zijn...Yeah right!

Diezelfde dag liet ik een huidplooimeting doen (4 punten dacht ik) en kwam ik uit op 12.7%, wat me juister leek.

Dit om maar ff aan te geven dat zo'n elektrische toestellen helemaal niet correct werken.

Grtz,

Heb ooit (lang geleden) ook 'es m'n BF% gemeten met zo'n ding dat je moest vasthouden. Ding gaf errorcode 'E4' wat hetzelfde was als: Je BF% is te laag om gemeten te worden met dit toestel. De ondergrensvan dit toestel ligt op 4%. Maw mijn BF zou onder de 4% mioeten egweest zijn...Yeah right!

Diezelfde dag liet ik een huidplooimeting doen (4 punten dacht ik) en kwam ik uit op 12.7%, wat me juister leek.

Dit om maar ff aan te geven dat zo'n elektrische toestellen helemaal niet correct werken.

Grtz,

Zon elektronische meting stuurt een stroom signaal door je lichaam om je vetpercentage te meten. In veel gevallen pakt hij dan maar een klein gedeelte van je lichaam om te meten. Bij zon weegschaal is dat grotendeels je benen en bij een meter die je vasthoud is het vooral je borst schouders, buik.

Ahaa thx, een apparaatje om voor mensen met obese even het zonnetje te laten schijnen dus....

Om antwoord te geven op je vraag. Ga eten en dan wel calorierijk voedsel (pizza, chocomel, etc.). Naar mijn idee hoef jij nog niet naar supplementen te krijgen. Ga eerst maar eens je calorieën halen en kijk dan of je eiwitten te kort komt.

Je zou eventueel naar een weightgainer kunnen kijken, maar die zijn meestal erg duur voor wat je krijgt. Je kan ze eventueel zelf in elkaar zetten. Eigen weightgainers van Body en Fitshop zijn wel aantrekkelijk qua prijs, maar zitten relatief laag in calorieën. Jij bent juist op zoek naar calorieën.

Om antwoord te geven op je vraag. Ga eten en dan wel calorierijk voedsel (pizza, chocomel, etc.). Naar mijn idee hoef jij nog niet naar supplementen te krijgen. Ga eerst maar eens je calorieën halen en kijk dan of je eiwitten te kort komt.

Je zou eventueel naar een weightgainer kunnen kijken, maar die zijn meestal erg duur voor wat je krijgt. Je kan ze eventueel zelf in elkaar zetten. Eigen weightgainers van Body en Fitshop zijn wel aantrekkelijk qua prijs, maar zitten relatief laag in calorieën. Jij bent juist op zoek naar calorieën.

Weightgainers dus niet doen. Laat die supps zitten. Het zijn GEEEN wonderstoffen ofzo. Zorg dat je basis goed is. Dus voedingsschema maken met 50% kh 30% eiwit en 20% vet. Eten is als een gek en zodra je je voedingswaardes niet gaat halen, pak dan een supplement erbij.

Terug
Naar boven