XXL Nutrition

wat te eten op school

max798

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Goedendag,

ik ben nu net met sronglifts 5x5, ook logje aangemaakt.
in de ochtend neem ik ontbijtshake(recept van dit forum)

wat is verstandig te eten op school.
ik zit iedere dag van 9 tot 5 op school.

ik heb 3 pauzes, om 11 uur/ kwart over 1/ kwart voor 4

ik zat te denken, aan veel kipfilet op volkoren brood,

afwisseling is ook leuk.

heeft er iemand suggesties?

dankje

Kwark, havermout, rijst, kip

als je er maar veel van kan eten, ik bulkte persoonlijk altijd (nog steeds )goed op botherhammen, daar kon ik van blijven eten

Rijstsalade is ook lekker. Veel groenten, bonen en gegrilde kip of balletjes tartaar erdoor.

Meeste kan je al vantevoren klaarmaken en dan per dag varieren in samenstelling.

• Topic Starter Topic Starter
Rijstsalade is ook lekker. Veel groenten, bonen en gegrilde kip of balletjes tartaar erdoor.

Meeste kan je al vantevoren klaarmaken en dan per dag varieren in samenstelling.

dankje, ik heb zojuist 5 pakken kipfilet gekocht, en een paar blikken tonijn met wel 28 gram eiwit per 100 gram, en kipfilet is 20 gram, dus ik denk dat ik daarmee ga varieren, ben pas 16 dus kan moeilijk hele pannen in de koelkast zetten, vindt mijn ma niet zo leuk

alle sugisties zijn welkom,
en kwark en bang dat dat kapot gaat in mijn tas zoon bakje

in welke producten zitten langzame eiwitten?, voor dat ik ga pitten, kwark weet ik wel.

Volkoren bammetjes met kipfilet en ik neem B&F pancakes mee :P

Op mijn school hoef je echt niet met een bakje rijst of kip aan te komen, dan word je echt uitgelachen....

Ik neem noten/pinda's mee, kwark (wordt wel lauw), fruit, kipfilet met rijst, wraps met bijvoorbeeld zalm, brood met kipfilet of pindakaas, pannenkoeken etc etc.

---------- Post toegevoegd Wed 12 Sep 2012 om 21:02 ----------

Op mijn school hoef je echt niet met een bakje rijst of kip aan te komen, dan word je echt uitgelachen....

Dan lachen ze maar lekker!! Hij weet wel beter!!

Niets van andere mensen aantrekken.

Mij lachte ze in het begin ook uit. Op den duur stopt dat en vragen ze of ze wat mogen hebben omdat het er 10x lekkerder uit ziet dan hun, boterhammen ...
En nu komen ze tips vragen ;)

Gewoon eten wat je wil (gezond natuurlijk ;) ). Boterhammen, rijst, pasta, havermout, (eiwit)pannenkoeken ....

Laat ze lekker lachen en zichzelf volproppen met mars en chocola en snoep en alles. Jij eet tenminste goed zorgt goed voor je lichaam en hun niet ;)

Op school eet ik brood met kip/pindakaas etc. Thuis vooral maaltijden die ik klaar moet maken want dan heb ik er tijd voor.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben van plan om 1 pak kipfilet op brood te beleggen(100 gram) 20 gram eiwit
en 1 blik tonijn op brood te beleggen(130 gram) 37,9 gram eiwit

dat is goed voor bijna 60 gram eiwit alleen aan beleg, en dat beleg ik op volkoren brood.

bedankt voor de tips, als iemand iets beter weer, hoor ik het graag.

pinda's, is geen beter alternatief :p

Een optie is gewoon ei te eten. Gekookt of gebakken. Makkelijk en snel klaar.
Ook kan je de avond op voorhand wat meer van je avondmaal bereiden en meenemen voor de middag lunch.

Melk in voormiddag of namiddag, afhankelijk van je kcal inname als additief weightgainer.
Cashewnoten of notenmix. Meergranenkoeken.

Daarnaast de eerder aangehaalde voedingsproducten: tonijn, kip(filet), kalkoen en kwark.

ik neem bak rijst mee 100g ongekookt, 125g ong kipfilet en 200g groenten. als ik dan nog plaats heb in tas of lang op school zit neem ik verder wel eens een koekje of zoiets mee

Meestal zoiets;

230gr kipfilet / 100gr (gekookt gew.) Rijst

Vaak heb ik voor op school dan 2 bakjes mee. Ene met de kip en andere met tilapia, of een stuk of 9 stink eieren (dat is echt ****edup als er een chick langsloopt)

Houdbare volle melk.

Terug
Naar boven