Fitness Seller

wat tijdens examens????

pabo86

Novice
Waardering
0
jow iedereen!

Ik zit nu in mijn laatste jaar aan de hoge school en zit momenteel in de blok , :( daarom niet zo veel tijd om te trainen , nu is het me nog gelukt mijn drie keer trainen op men week er tussen te persen maar vanaf volgende week heb ik 2weken lang elke dag minstens één examen en heb ik ECHT geen tijd om te gaan, school gaat ff voor... mijn vraag is nu wat de beste oplossing is tijdens deze twee weken? in deze twee weken de vrijdag gaan en alle spiergroepen doen ( welke oefeningen , aantal oef per spiergroep,aantal reps,...) of gewoon deze 2 weken zien als een rustperiode en 2 weken niet gaan??? er zullen hier wel nog studenten zitten die met het zelfde probleem zitten??? wat doen jullie??

Niet trainen (of snel als je tijd hebt), 2 weken gaat echt niet veel kapot maken en examens zijn toch wel iets belangrijker dan een onsje spieren.

jow iedereen!

Ik zit nu in mijn laatste jaar aan de hoge school en zit momenteel in de blok , :( daarom niet zo veel tijd om te trainen , nu is het me nog gelukt mijn drie keer trainen op men week er tussen te persen maar vanaf volgende week heb ik 2weken lang elke dag minstens één examen en heb ik ECHT geen tijd om te gaan, school gaat ff voor... mijn vraag is nu wat de beste oplossing is tijdens deze twee weken? in deze twee weken de vrijdag gaan en alle spiergroepen doen ( welke oefeningen , aantal oefening per spiergroep,aantal reps,...) of gewoon deze 2 weken zien als een rustperiode en 2 weken niet gaan??? er zullen hier wel nog studenten zitten die met het zelfde probleem zitten??? wat doen jullie??

probeer te overreachen.
dit is de stap tussen overload en overtrainen.

dan neem je lekker 2 week rust of je traint dan 1 keer per week.

ik zou zeggen ga deze week:

3 keer per week

5x5 op de volgende oefeningen

squat
deadlift
bench
overhead press
bent over row

doe dit bv maandan, woensdag,vrijdag

maandag moet het gewicht zo zijn dat je alles zelf kunt halen maar wel moeilijk gaat.
woensdag moet in ieder geval de laatste set niet meer te doen zijn en zorg je dat je met een spotter die helpt nog een laatste 1 of 2 reps uitperst
vrijdag moet je weer verhogen en zou je vanaf set 3 of 4 al hulp nodig moeten hebben.

dan zaterdag nog wat isolatie

standing calf raise
hamstring curl
optrekken
biceps curl
dippen

dit alles 3x8 tot failure [beyond mag ook met een paar forced reps].

zorg dat je deze week goed en veel eet en neem dan lekker 2 week rust :)

• Topic Starter Topic Starter
ok , kdenk dat het rust zal worden, dat goed en veel eten is al geen probleem, ik eet me (om het in mooi nederlands te zeggen) de kop in!!! :D ik raad aan iedere ecto die niet (of toch niet genoeg) kan eten gewoon een gezonde portie examenstres aan!!!!! kost niks en is het beste gain supp. dat er is!!! :D

Laatst bewerkt:
pfff 2 weken.. ik zit aan 45 dagen :o Ik doe overigens 2x pw FB want zolang rusten zou ook maar slecht zijn.

Gewoon tijdens je examens maken. Die hard elke x als eerste klaar zijn. Als je leraren,eximanators vragen waarom je elke keer zo snel klaar bent. Heel verontwaardig zeggen: '' ja, maar ik moet ook nog trainen vandaag:D ''

Er zijn hele goede mogelijkheden om 2 x FB per week te doen ( ja je bent dan wel een 1,5 uur bezig per keer) of een 1 x UB en 1 x LB per week.

Dus...

Ik zit met hetzelfde 'probleem', ik ga met mijn dumbbells 3 maal per week thuis een full body doen. een lagere intensisteit als op de gym maar je zorgt zo dat je lichaam niet in een soort rustfase komt.. ook goed blijven eten met name de eiwitten zodat er niet teveel spierafbraak gebeurt. Het is nu ook niet dat je op 2 weken al je spiermassa kwijtraakt :)

Misschien is het i zulke periodes juist lekker om een paar uur per week de gedachten op iets anders te zetten?

blijven trainen, tis goed om je es te ontspannen en zo je zinnen es te verzetten!
(gezonde geest in een gezond lichaam is hier wel heel letterlijk! hehe)

Ik zou ook af en toe gaan trainen voor de ontspanning.
En geen cola of andere frisdrank drinken voor je examen, verlaagd je concentratievermogen.

ik zou inderdaad gewoon even kort(zeg snel) gaan trainen tussen het leren door.. je voelt je er lekker door, en het is even een lekkere pauze tussen al het leren wat je in die tijd genoeg doet denk ;) en misschien de stress van de examens even van je afzetten :)

Trouwens 2weekjes rust kan ook niet veel kwaad!

Persoonlijk zou ik het die 2 weken bij 4 oefeningen houden die je dan in 1 dag per week afwerkt:

- Bench Press
- Deadlift
- Squat
- Military Press

Hiermee heb je zo'n beetje heel je lichaam gehad in een zeer korte tijd en weinig oefeningen.

Maar dit is mijn mening, de meningen van anderen zullen wellicht verschillen.

en, zoals al was aangegeven, even rust kan natuurlijk nooit kwaad :p

NIET gaan trainen, neem 2 weken rust school gaat gewoon voor, als je klaar bent met je examens ga je weer trainen.

Lekker niet trainen. Focus je op je studie, train weer na die tijd.

idd , gewoon niet gaan trainen , wat is nou 2 weken op de rest van je leven dat je nog kunt trainen !!
Mocht je een gaatje hebben kan je altijd even aan de ijzers gaan , maar ik zou het echt niet gaan forceren ten koste van je tijd die je nodig hebt om te studeren !!

Je gaat toch geen 4 jaar studie ( of langer/korter ) weggooien door persé door 2 weken door te willen gaan met trainen ??? :eek:

lekker 2 weken rust nemen, ik heb in de kerst vakantie ook 2 weken niet getraind, mn lichaam rust gunnen van een heel jaar 5x per week trainen en nou ben ik weer bezig en heb ik weer spierpijn als nooit te voren! heerlijk! :cool:

wat een bullshit....

ga toch gewoon trainen man, denk je nu echt dat je geen één uurtje tijd hebt?of zit je van smiddags tot snachts op je kamertje met je neus in de boeken.... denk het ni

zolang je hier kan posten kan je ook gaan trainen hé

wat een bullshit....

ga toch gewoon trainen man, denk je nu echt dat je geen één uurtje tijd hebt?of zit je van smiddags tot snachts op je kamertje met je neus in de boeken.... denk het ni

doe eens rustig zeg, die jongen stelt een normale vraag. Hij verwacht dan ook een normaal antwoord

Zoals ik al eerder aangaf, trainen kan ook lekker zijn, omdat je even je gedachten op iets anders kan zetten. Bedenk wel als je 's avonds gat trainen dat je daarna misschien geen concentratie hebt om te studeren.

Heel veel succes in ieder geval en laat maar ff weten hoe je het aangepakt hebt!

wat een bullshit....

denk je dat je veel energie hebt als je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat moet studeren? Denk je dat je veel kan herstellen na zo'n training met zo weinig rust? Om het met jouw woorden te zeggen: ".....denk het ni"

Niemand hier kent jouw privesituatie en ieder persoon is verschillend dus niemand kan jou hier een fatsoenlijk advies over geven, alleen hun eigen mening.
Als ik jou was zou ik gewoon zelf kijken wat het beste gaat.

Succes met je examens!! ;)

Terug
Naar boven